کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

عوارض مصرف قرص بیوتین برای مو چیست؟

عوارض مصرف قرص بیوتین برای مو چیست؟

قرص بیوتین

یکی از بهترین مکمل های پیشنهادی پزشکان برای تقویت مو قرص های بیوتین است البته در برخی موارد تزریق آمپول های بیوتین نیز از جانب پزشکان توصیه می شود اما آیا قرص های بیوتین برای مو عوارضی را به همراه دارند؟ 

 

بیوتین چیست؟

بیوتین یکی از مهم ترین ویتامین های گروه B است که به آن ویتامین H و یا B7 نیز می گویند.این ویتامین به بدن کمک می کند تا موادغذایی را به انرژی تبدیل کند همچنین نقش های مهمی در بدن دارد. بیوتین، سلامت مو و ناخن را تقویت کرده و زمینه یک بارداری سالم را فراهم می کند. هم چنین به مدیریت و کنترل سطح قندخون هم کمک بسیاری می کند. 

مقاله بیوتین چیست؟ را مطالعه کنید.

مواد غذایی حاوی بیوتین

  • موز
  • هویج
  • آجیل
  • قارچ
  • حبوبات
  • مخمر آبجو
  • ماهی قزل آلا
  • زرده تخم مرغ 

مواد غذایی حاوی بیوتین

عوارض مصرف قرص بیوتین

مکمل بیوتین کاملا ایمن و بی خطر می باشد، بیوتین محلول در آب بوده و حتی اگر کمی بیش از حد معمول مورد استفاده قرار بگیرد، به راحتی از طریق ادرار از بدن دفع خواهد شد. عوارض قرص بیوتین بسیار نادر اتفاق می‌افتد و اگر هم بوجود آید معمولا ریشه در مصرف بیش از حد این مکمل دارد. 

اختلالات گوارشی

حالت تهوع، استفراغ و اسهال عوارضی هستند که ممکن است با مصرف قرص بیوتین ایجاد شوند. در این صورت ممکن است مصرف این مکمل در کنار غذا در کاهش این علائم موثر باشد.

اختلال تنظیم انسولین

 از دیگر عوارض قرص بیوتین برای ریزش مو ایجاد اختلال در تنظیم انسولین خون است. تحقیقات نشان می‌ دهد که قرص بیوتین می‌تواند در کاهش قند خون در افراد دیابتی موثر باشد. با این حال ممکن است این مکمل موجب شود تا تنظیم عادی انسولین در سطح خون برهم بخورد.

مشکلات کلیوی

مصرف بیش از حد بیوتین در قالب مکمل به ویژه در افرادی که با اختلالات کلیوی مواجه هستند ممکن است سبب تشدید مشکلات کلیه شده و اختلالات کلیوی بوجود آورد.

گرفتگی عضلانی

اگر بدون توجه به مقدار مصرف قرص بیوتین را در دوزهای بالا بخورید ممکن است دچار گرفتگی یا کرامپ عضلانی شوید. قرص بیوتین بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. اگر این مکمل را از داروخانه تهیه می‌کنید، حتما به دستور روی جلد محصول دقت کنید.

آکنه

مصرف بیش از حد قرص بیوتن موجب جلوگیری از جذب ویتامینB5 می شود و در چانه و خط فک جوش هایی پدیدار می شود که به شکل سر سیاه، زیر پوستی، سر سفید، ملتهب ودرد ناک ایجاد می شود.

عوارض مصرف قرص بیوتین

احتیاط مصرف قرص بیوتین برای مو

مانند همه داروها باید با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت سابقه بیماری خاص، آلرژی، استفاده از داروی خاص و… او را مطلع نمایید.در صورت ابتلا به بیماری‌های کلیوی، زخم معده، سابقه جراحی معده و استعمال دخانیات باید برای مصرف بیوتین و تعیین میزان دوز آن، با پزشک، مشورتکنید. همچنین مصرف بیوتین در دوران بارداری و شیردهی بایدحتما با نظر پزشک انجام شود.

چه زمانی برای مصرف قرص بیوتین ریزش مو مناسب است؟

برای جذب بهتر بیوتین و تاثیر بهتر آن در تقویت مو و درمان ریزش مو، قرص بیوتین را ۱ ساعت قبل از غذا یا ۲ ساعت بعد از غذا مورد مصرف قرار دهید. ویتامین B7 محلول در آب است و با معده خالی جذب بهتری در بدن خواهد دارد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری