کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

معرفی قوانین پیاده روی و کاهش وزن

معرفی قوانین پیاده روی و کاهش وزن

معرفی قوانین پیاده روی و کاهش وزن؛

لاغر کردن بدن و رسیدن به تناسب اندام، با ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی سالم امکان‌پذیر است. استفاده از قرص‌های مختلف و یا انجام عمل‌های جراحی عوارض بسیاری به دنبال دارد. در نتیجه، برای لاغر کردن اندام‌، بهتر است ورزش و مصرف غذای سالم را در برنامه روزانه خود قرار دهید.


پیاده روی اغلب کدام قسمت بدن را لاغر می‌کند؟

پیاده روی می‌تواند باعث لاغر شدن قسمت‌های مختلف بدن شما شود، به خصوص عضلات ران و پشت پا که با حرکت دادن آن‌ها درگیر می‌شوند. همچنین، با انجام پیاده روی منظم، عضلات باسن نیز تقویت شده و به پایداری تنه و ایستادن آن به حالت تعادل کمک می‌کنند. اگر پیاده روی را روی سطح شیب دار انجام دهید، عضلات باسن بیشتر درگیر شده و تقویت خواهند شد. به طور کلی، پیاده روی می‌تواند به لاغر شدن بدن کمک کند، اما برای رسیدن به نتایج بهتر، بهتر است با رعایت رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی دیگر نیز همراه شود.

یکی دیگر از اعضای بدن که در پیاده روی مرتب و با سرعت بالا لاغر خواهد خواهد شد، عضلات ناحیه سینه است. فرد با انجام پیاده روی با سرعت مناسب، یک حرکت نواسانی را دنبال می‌کند و بازوهایش بی اختیار به حرکت در خواهند آمد این عوامل موجب می‌شوند که پیاده روی در لاغری سینه‌ها نیز تاثیر چشمگیری بگذارد. در نتیجه، پیاده روی می‌تواند سبب لاغری نواحی مختلف بدن از جمله عضلات چهار سر ران، ساق، باسن، سینه، شکم، بازو، کمر و بالای آن خواهد شد.

پیاده روی اغلب کدام قسمت بدن را لاغر می‌کند؟

نکات مهم برای پیاده‌روی

رعایت نکاتی در پیاده روی می‌تواند موجب لاغری بدن شما شود و در کنار آن، سلامت جسمی کامل و بدون هیچ گونه عوارض جانبی را نیز حفظ نمایید و به اندامی خوش فرم و ایده آل دست یابید. برخی از نکات مربوط به پیاده روی برای لاغری عبارتند از:

  • حتما از کفش مناسب استفاده نمایید

 داشتن کفش مناسب برای پیاده روی بسیار مهم است و می‌تواند بهترین گزینه برای انجام این ورزش باشد. کفش‌های مخصوص پیاده روی، بهترین گزینه برای این ورزش هستند. حتی اگر قصد پیاده روی در منزل را دارید، همچنان پوشیدن کفش مناسب بسیار مهم است.

  • پس از پیاده روی بدنتان را سرد کنید

 حتماً پس از پایان زمان پیاده روی، به یاد داشته باشید که باید بدن خود را سرد کنید. این کار می‌تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند. برای این کار، کافی است چند حرکت کششی انجام داده تا بدن شما سرد شود.

  • موزیک گوش دهید

با انجام این کار، سعی کنید احساس خوشایندی و لذت را از پیاده روی برای لاغری به خودتان القا کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا با لذت بیشتری پیاده روی کنید و نتایج مطلوبی را برای لاغری به دست آورید.

  • متناسب با فصل لباس مناسب بپوشید

برای پیاده روی، بهتر است لباس مناسب فصل را انتخاب کنید. در فصل زمستان، پوشیدن لباس گرم و مناسب با شرایط آب و هوا برای پیاده روی توصیه می‌شود. پوشیدن لباس خنک در زمستان به بهانه افزایش دمای بدن در اثر پیاده روی، توصیه نمی‌شود و ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.

  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

 در صورتی که برای لاغری به پیاده روی در محیط‌هایی مانند پارک روی می‌آورید، باید به نکته‌ای مهم توجه کنید. در این محیط‌ها، شما ممکن است در معرض نور خورشید قرار بگیرید. بنابراین، حفاظت از پوستتان با استفاده از کرم آفتاب بسیار مهم است و باید از فراموشی در این زمینه خودداری کنید. 

  • استراحت کنید

 برای جلوگیری از اینکه بدن شما به انجام پیاده روی عادت کند و روند کاهش وزن و چربی سوزی به دلیل این عادت کاهش یابد، باید شرایطی را برای بدنتان فراهم کنید که به انجام پیاده روی عادت نکند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که حداقل هر چهار روز یکبار به بدنتان استراحت داده و از انجام پیاده روی خودداری کنید. 

مدت زمان پیاده روی برای لاغری

همانطور که اشاره شد، برای انجام پیاده‌روی نیز باید به یک سری اصول توجه کرد. مهمترین قاعده برای پیاده‌روی، مدت زمان آن است. برای رسیدن به لاغری اندام، بهترین مدت زمان برای پیاده‌روی حداقل 30 دقیقه و حداکثر 90 دقیقه است. توصیه می‌شود که برای لاغری اندام، پیاده‌روی را به صورت منظم و در روزهای مشخصی انجام دهید. بهترین روش این است که هر روز یا حداقل یک روز در میان، به مدت حداقل 30 دقیقه تا حداکثر 90 دقیقه پیاده‌روی کنید. 

بهتر است به تدریج زمان پیاده‌روی خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، در هفته اول می‌توانید روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی کنید و در هفته دوم آن را به 45 دقیقه افزایش دهید. در نهایت، به هدف روزانه یک ساعت و نیم پیاده‌روی برسید. برای داشتن نتایج مطلوب، حداقل 150 دقیقه در هفته باید به پیاده‌روی اختصاص دهید.

تاثیر پیاده روی در کاهش وزن

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟ را نیز مطالعه نمایید.

آیا تنها پیاده‌روی باعث لاغری شکم و پهلو می‌شود؟

پیاده روی دارای مزایای دیگری هم می‌باشد. در این بخش، به‌طور خلاصه به سایر مزایای پیاده‌روی اشاره خواهیم کرد.

  • جلوگیری از ضعف یا تحلیل‌رفتن عضله‌ها

هنگامی که برای چربی‌سوزی تمرین می‌کنید، بعضی از عضله‌های بدن همراه با چربی‌ها نیز تحلیل می‌روند. با این حال، پیاده‌روی به عنوان یک ورزش ساده و موثر برای لاغری شکم و پهلو، می‌تواند به حفظ عضلات کمک کند. همچنین، این ورزش برای کنترل ضعف عضلانی ناشی از کهولت سن نیز مناسب خواهد بود.

  • احساس بهتر و روحیه‌گرفتن

شرکت در هر فعالیت ورزشی، از جمله پیاده‌روی، دوچرخه سواری و سایر ورزش‌ها، به تقویت روحیه کمک می‌کند و با گذر زمان، باعث بهبود حالت روحی و افزایش انرژی مثبت در مواجهه با رویدادها و وقایع روزمره می‌شود.

  • حفظ وزن مناسب پس از لاغری

یکی از مزایای پیاده‌روی منظم، کاهش وزن و لاغری است که پس از آن، حفظ وزن ایده‌آل به راحتی انجام می‌شود. به عبارت دیگر، با پیاده‌روی منظم، احتمال گرفتار شدن دوباره با چاقی و اضافه وزن کمتر می‌شود.

سخن پایانی

اضافه وزن و چاقی تنها به ظاهر انسان تأثیر نمی‌گذارد، بلکه می‌تواند به مرور زمان باعث بروز بیماری‌هایی مانند نارسایی قلبی، دیابت و سرطان شود. برای سوزاندن کالری و چربی، می‌توان از تمرینات ورزشی مختلف استفاده کرد. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، مزایایی بر دیگر حرکت‌ها و تمرینات دارند که آنها را به انتخاب عالی برای لاغری شکم و پهلو تبدیل می‌نماید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری