کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

قارچ هایی که برای بدن ما مفیدند

قارچ هایی که برای بدن ما مفیدند

جادوی قارچ های دارویی

آیا فکر قارچ های دارویی شما را ترساند؟ نفس عمیق بکشید و با ما باشید. بله ، ما قصد داریم به شما بگوییم که قارچ ها می توانند در وعده های غذایی روزانه به سلامت و تقویت بدن و بالا بردن سیستم ایمنی ما کمک کنند.

لیست مزایای قارچ دارویی برای سلامتی طولانی است (فکر کنید: تقویت کننده مغز ، هورمون کمکی ، تقویت سیستم ایمنی نیروگاه آنتی اکسیدانی و غیره ). اما هر قارچ منحصر به فرد است و مزایای برجسته سلامتی خود را فراهم می کند.

توجه داشته باشید که سالیان سال مطالعاتی در رابطه با خواص درمانی قارچ ها در جهان غرب صورت گرفته ولی هنوز هم نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد .

اگر می خواهید با قدرت قارچ ها در کمک به بدن انسان بیشتر آشنا شوید ما شش مورد برتر را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد .

قارچ گانودرما (ریشی)

این قارچ یکی از محبوب ترین قارچ های دارویی است و دلیل خوبی هم دارد. قارچ گانودرما در کمک به کاهش وزن ، بالا بردن سیستم ایمنی بدن و حتی مبارزه با سلول های سرطانی ممکن است بسیار موثر باشد. با این حال ، آنچه این قارچ را منحصر به فرد می کند ، خاصیت آرام بخشی آن است  همه اینها به لطف ترکیب تری ترپن است که سهم عادلانه گانودرما یا ریشیاز آن است. این ترکیبات تقویت کننده روحیه می توانند اضطراب را نیز کاهش دهند ، افسردگی را تسکین دهند و خواب بهتر را تقویت کنند ، همانطور که در مطالعه روی موش ها دیده شده است .اما تأثیر مثبت تری ترپن ها بر روی سیستم عصبی در اینجا متوقف نمی شود. گانودرما حتی می تواند باعث بالابردن تمرکز افراد شود.

 قارچ یال شیر

قارچ­ یال شیر که  (هریسیوم ارینیسیوس) نیز نامیده می شود در طب سنتی چین به خاطر خاصیت ضد التهابی و تقویت ایمنی بدن بسیار مورد استفاده است. در تحقیقاتی که جدیداً انجام شده نتایج بسیار امید بخشی در مورد این قارچ به دست آمده است که نشان می دهد قارچ یال شیر در تقویت سیستم گوارش ، بهبود بیماری های قلبی ، تقویت حافظه ، رفع افسردگی و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار مفید است .

قارچ چاگا

قارچ های چاگا یک نیروگاه آنتی اکسیدانی قوی است ، و آنها را می توان به عنوان رقیب بسیار خوبی برای مبارزه با رادیکال های آزاد و التهاب شناخت . این قارچ سیاه تیره با استرس اکسیداتیو مقابله می کند (که با پیری پوست در ارتباط است) ، ممکن است از رشد سرطان جلوگیری کرده و آن را سرعت رشد آن را کاهش دهد و مشخص شده است که باعث کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و کلسترول "بد" می شود. 

قارچ شیتاکه

اگر در آشپزخانه خود در حال آشپزی با قارچ شیتاکه هستید ، این کار را ادامه دهید. این قارچ محبوب دارای مزایایی فراتر از خوشمزگی بصورت سرخ شده است. این قارچ ها بسیار برای قلب مفید هستند. در روی آزمایشات انجام شده روی موش ها نشان داده شده است که قرچ شیتاکه منبع کلسترول را در موش کاهش می دهد و این ترکیبات حاوی ترکیباتی هستند که مانع جذب و تولید کلسترول در کبد می شوند. همچنین این قارچ های خوشمزه حاوی عناصر غذایی گیاهی است که به جلوگیری از تجمع پلاک کمک می کند و همانطور که در یک مطالعه موش صحرایی نشان داده شده است ، در تنظیم فشار خون و گردش خون بسیار موثر است .این ماده غذایی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار به ما کمک می کند .

قارچ ترکی تیل یا دم بوقلمون

مطمئناً ، بیشتر قارچ های دارویی موجود در لیست ما به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان از خاصیت ضد سرطانی برخوردار هستند. اما دم بوقلمون آن را یک قدم جلوتر می برد.

دم بوقلمون ترکیبی به نام پلی ساکارید-(K (PSK دارد که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود. PSK آنقدر موثر است که داروی ضد سرطانی تأییدشده ای در ژاپن است. در تحقیقات نشان داده شده است که دم بوقلمون میزان بقای افراد مبتلا به سرطان های خاص را بهبود می بخشد. در منابع معتبر علمی ، آماده است که با سلول های سرطان خون مبارزه می کند و سیستم ایمنی بدن افراد تحت شیمی درمانی را بهبود می بخشد. (البته ، درمان سرطان تجویز شده خود را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید.)

قارچ کوردیسپس

اگر کمبود انرژی دارید یا به تقویت قبل از تمرین نیاز دارید؟ قارچ کوردیسپس برای شما بسیار موثر است. این قارچ به دلیل تحریک کننده بودن بسیار شناخته شده است - هم برای افزایش انرژی و هم برای افزایش میل جنسی.

کوردیسپس می تواند به بدن در استفاده موثرتر از اکسیژن و افزایش جریان خون کمک کند. این امر می تواند به ویژه برای ورزشکاران یا کسانی که به طور منظم ورزش می کنند مفید باشد. در تحقیقات نشان داده شده است که این قارچ نه تنها باعث بهبود ورزش معتبر و عملکرد ورزشی می شود ، بلکه باعث بهبود سرعت بهبود عضلات می شود.

 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری