کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

با بهترین محصولات افزایش رشد مو آشنا شوید

با بهترین محصولات افزایش رشد مو آشنا شوید

با بهترین محصولات افزایش رشد مو آشنا شوید؛

ریزش مو Hair loss می‌تواند مشکلاتی را به جز مسائل ظاهری ایجاد کند. بنابراین، قبل از اقدام به هرگونه درمان، مشورت با یک پزشک تخصصی ضروری است. پزشک با بررسی وضعیت شما، دلیل دقیق ریزش مو را تشخیص داده و عوامل مختلفی مانند عدم تعادل هورمونی یا کمبود تغذیه ‌را بررسی می‌نماید.


ریزش مو به چه معناست؟

ریزش مو، پدیده‌ای است که هر قسمتی از بدن که معمولاً مو در آن رشد می‌کند، به ویژه پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مسئله، مردان و زنان را در هر سنی ممکن است درگیر کند و نیاز به درمان دارد، سودمند است چه از طریق روش‌های طبیعی و چه از طریق روش‌های پزشکی. در نهایت اگر پوست سر از موها خالی شود، کاشت مو ممکن است برای بازگرداندن موهای از دست رفته لازم شود.

ریزش مو به چه معناست؟

آشنایی با علل مهم ریزش مو

در ادامه به مهم‌ترین عللی که موجب ریزش موها می‌شود اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از محصولات حرارتی

استفاده از سشوار و اتوی مو می‌تواند به موها آسیب جدی وارد کند. این ابزارها معمولاً به ریشه مو آسیب نمی‌زنند، اما می‌توانند موها را ضعیف و نازک کنند و به تدریج باعث ریزش آن‌ها شوند.

  • زایمان

در این مدت، موها سریع‌تر رشد می‌کنند و به طور معمول دیرتر به ریزش طبیعی دچار می‌شوند. هنگامی که سطح استروژن پس از زایمان به حالت عادی بازمی‌گردد، موها به چرخه رشد طبیعی خود برمی‌گردند و موهایی که در این مدت تجمع یافته‌اند، ریزش می‌کنند؛ این پدیده به نام "تلوژن افلوویوم" شناخته می‌شود و ممکن است ماه‌ها پس از وقوع رویداد بزرگی مانند زایمان رخ دهد. ریزش مو پس از زایمان معمولاً موقتی است و نیازی به درمان یا مداخله ندارد. با این حال، برای حفظ زیبایی موهایتان در این مدت، استفاده از شامپوها و نرم کننده‌ها و تقویت‌کننده‌های مناسب توصیه می‌شود.

  • علل ژنتیکی

به طور معمول ریزش موی ارثی الگوی طاسی مردانه را به ذهن ما می‌آورد، اما واقعیت این است که این مسئله با جنسیت ارتباطی ندارد و هم مردان و هم زنان ممکن است به یک اندازه دچار ریزش مو شوند. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، ریزش موی ارثی معمولاً در فرق سر آغاز می‌شود و با گذر زمان به سایر مناطق سر می‌رسد. اگرچه جلوگیری کامل از این نوع ریزش مو غیرممکن است، اما درمان‌هایی مانند ماینوکسیدیل (داروی موضعی برای رشد مجدد موها) و فیناستراید می‌توانند به کاهش سرعت ریزش کمک کنند یا حتی روند آن را متوقف کنند.

  • محکم بستن مو

محکم بستن موها می‌تواند منجر به ریزش موی کششی شود، به خصوص زمانی که افراد به طور مداوم و برای مدت زمان طولانی موهای خود را می‌بندند. این عمل باعث ریزش تدریجی موها از ناحیه جلوی سر می‌شود و در صورت تکرار مداوم، ممکن است به ریزش موی دائمی منجر شود.

ترکیبات موجود در محصولات رشد مو

ترکیبات اصلی موجود در محصولات تقویت دهنده رشد مو شامل ویتامین A، ویتامین‌های گروه B (به ویژه B7 یا بیوتین و B9 یا اسید فولیک)، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، روی،آهن، آمینواسیدها و سیلیکا می‌باشند.

ترکیبات موجود در محصولات رشد مو

معرفی بهترین محصولات برای ریزش مو

قبل از شروع هر درمانی برای ریزش مو، اهمیت دارد که علت این مشکل تشخیص داده شود. دلایل مختلفی برای ایجاد این مشکل وجود دارد، از جمله کمبود ویتامین و مواد معدنی، اختلالات هورمونی، عوامل ژنتیکی، افزایش چربی مو و استفاده از رژیم‌های غذایی نامناسب برای لاغری. تشخیص صحیح علت ریزش مو و خالی شدن حجم مو باید توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام شود.

  • تونیک تقویت موی سر و ابرو لافارر

در صورتی که به دنبال یک محصول برتر برای تقویت موهایتان هستید، تونیک موهای لافارر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصولات در 4 نوع مختلف برای انواع موهای معمولی و نازک، موهای رنگ شده، خشک و زبر و چرب و کدر فرموله شده‌اند. همچنین، تونیک محرک رشد مو مدل Rosexidil این برند حاوی ماینوکسیدیل پایدار است که با تأمین رطوبت مورد نیاز پوست سر و افزایش گردش خون مویرگی، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. تونیک مو و ابرو علاوه بر تحریک رشد مو، اثر حجم دهندگی نیز دارد.

  • لوسیون ضد ریزش مو فولیکا 

 فرمولاسیون لوسیون فولیکا، یک تقویت کننده و ضد ریزش موی مردانه است که برای جلوگیری از ریزش موی آندروژنیک آقایان طراحی شده است. این لوسیون افزایش گردش خون در پوست سر را تحریک می‌کند که باعث افزایش خونرسانی به فولیکول‌های مو می‌شود و سرعت رشد موها را تسریع می‌کند.

تونیک ضد ریزش فولیکا، علاوه بر تنظیم ترشح غدد چربی پوست سر به سطح متعادلی، کاهش ریزش مو را فراهم می‌کند. لوسیون ضد ریزش مو فولیکا مخصوص آقایان است و ساخت ایران بوده و با توجه به شرایط آب ‌و‌ هوایی کشور طراحی شده است. گاهی این محصول به عنوان تونیک فولیکا شناخته می‌شود، اما در واقع این محصول به صورت لوسیون عرضه می‌شود.

معرفی بهترین محصولات برای ریزش مو
معرفی بهترین محصولات برای ریزش مو
  • شامپوی ضدریزش سریتا

یکی از محصولات بسیار محبوب و بازاری که برای هر دو جنس قابل استفاده است و موها را تقویت می‌کند، شامپو تقویت‌کننده و ضد ریزش سریتا می‌باشد. این شامپو همچنین به میزان معقولی از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند و از عصاره کافئین استفاده می‌کند که بویی مطبوع و لذت‌بخش دارد. علاوه بر این، این شامپو با انواع مختلف مو سازگاری دارد و همه می‌توانند با اطمینان از این محصول استفاده کنند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله با تونیک ضد ریزش مو پرپشتی موهای خود را تجربه کنید را نیز مطالعه نمایید.

  • تونیک تقویت کننده مو سریتا T2

تونیک تقویت کننده مو سریتا T2 یک محصول ایرانی از شرکت سریتا است که فرمولاسیون آن بر پایه کافئین فرآوری شده است. کافئین به عنوان یکی از موثرترین ترکیبات در فرآورده‌های ضد ریزش مو شناخته می‌شود و با افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به ریشه مو، رشد تارهای مو را تحریک می‌کند. این تونیک حاوی 3 درصد کافئین به همراه عصاره‌های گیاهی مختلف و ویتامین‌های B6 و B7 است. 

این ترکیبات موثر، به نفوذ بهتر مواد به پوست سر کمک می‌کنند و موجب درخشش و شادابی ظاهر مو می‌گردند. تونیک T2 سریتا با داشتن ماده ساوپالمتو، به عنوان یکی از بهترین تونیک‌های تقویت مو در زنان و مردان با ریزش موی آندروژنیک (ارثی) استفاده می‌شود. این محصول در بطری‌های اسپری دار 60 میلی‌لیتری عرضه شده که برای مصرف یک ماه مناسب است.

سخن پایانی

برای مقابله با ریزش مو، اقدامات متعددی وجود دارد. نیاز است به تقویت پوست سر و ریشه‌های مو توجه کنیم که این فرایند زمان و صبر زیادی می‌طلبد. همچنین، تغذیه مناسب با تمرکز بر مواد مغذی می‌تواند در پیشگیری و بهبود ریزش مو موثر باشد. استفاده از محصولات مختلف در این زمینه نیز بسیار موثر است.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری