کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

چگونه فولیکول های مو را با غذا و یک برنامه مراقبتی تقویت کنیم؟

چگونه فولیکول های مو را با غذا و یک برنامه مراقبتی تقویت کنیم؟

وقتی با مشکلی مواجه می شویم و می خواهیم آن را حل کنیم، ابتدا باید به علل آن نگاه کنیم و این مشکل را از پایه حل کنیم تا راه حل ریشه ای باشد. و در مورد مو هم همینطور است. هر کاری که با موهای خود انجام دهید اگر فولیکول های مو را درمان نکنید مشکل برمی گردد زیرا شما آن را ریشه ای حل نکردید. در این مطلب می توانید در مورد راه های تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ضعف آنها بیشتر بدانید.

راههای تقویت فولیکول های مو

شما باید از فولیکول های مویتان مراقبت کرده و آنها را به عنوان یک راه حل ریشه ای برای خلاص شدن از شر مشکلات مو به طور کلی تقویت کنید، برای یادگیری نحوه تقویت فولیکول های مو، در اینجا نکاتی را ذکر کرده ایم:

  • استفاده از محصولات مناسب مویتان: نوع موی خود را بشناسید و محصولات مناسب را برای آن انتخاب کنید. مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از مو با توجه به نوع مو متفاوت است. خشک شدن موها و خرید محصولات مخصوص موهای چرب جایز نیست زیرا باعث افزایش خشکی آن و در نتیجه آسیب به پوست سر و فولیکول های مو می شود.
  • از حرارت دادن موها یا قرار دادن آنها در معرض گرما خودداری کنید: مانند استفاده مکرر از سشوار، اتو مو یا سایر مواردی که خانم ها اغلب برای حالت دادن به مو استفاده می کنند.
  • درمان عفونت ها و قارچ های پوست سر: این عفونت ها، قارچ ها و حتی حشراتی که روی پوست سر زندگی می کنند منجر به آسیب شدید به فولیکول های مو و در نهایت ریزش مو می شوند.
  • از ماسک ها و نرم کننده های مناسب مو استفاده کنید: مواد طبیعی بسیاری وجود دارند که به تغذیه و ترمیم فولیکول ها کمک می کنند، می توانید از آنها برای ساخت ماسک هایی برای تقویت فولیکول های مو استفاده کنید و در نتیجه از مو در برابر ضعف و ریزش محافظت کرده و و به آن جان تازه ای بخشید.
  • از رنگ موی شیمیایی استفاده نکنید: بسیاری از رنگ های مو از آمونیاک استفاده می کنند که به شدت به فولیکول ها آسیب می زند، بنابراین توصیه می شود از رنگ های طبیعی یا بدون مواد شیمیایی استفاده کنید.
  • محافظت در برابر نور مستقیم خورشید: مطمئن شوید که از موهای خود در برابر آسیب خورشید محافظت کنید زیرا باعث خشکی و وز شدن موهایتان می شود.
  • ابزار موی مناسب را انتخاب کنید: یک برس چوبی با دندانه های پهن انتخاب کنید تا باعث شکستگی مو نشود و ابزارهای خود را تمیز نگه دارید و آنها را با کسی به اشتراک ندهید.
  • ماساژ ملایم پوست سر انجام دهید: در حالت عمودی بنشینید و کل سر و موهای خود را به سمت جلو خم کنید، سپس شروع به ماساژ ملایم پوست سر خود از پایین به بالا با حرکات دایره ای به مدت ۵ دقیقه، ۲ تا ۳ بار در هفته کنید. خون را به پوست سر می رساند، آن را تغذیه می کند و آن را سالم نگه می دارد، بنابراین فولیکول های موهای شما قوی تر می شوند. همچنین می توانید دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 5 قطره روغن نعناع و 3 قطره روغن آویشن مخلوط کنید، مخلوط را به مدت 30 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید، سپس آن را روی موهای شسته شده قرار دهید و به همان ترتیب به پوست سر ماساژ دهید. قبل از آن، مخلوط را به مدت 15 دقیقه بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. این کار را ماهی یک بار انجام دهید تا فولیکول های موی سالم، موهایی تمیز، براق و مغذی داشته باشید و این ترکیب همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی و همچنین دافع حشرات سر است.
  • ورزش کنید: به جریان خون، اکسیژن و تغذیه فولیکول های مو کمک می کند. تمرینات را حداقل 5 بار در هفته انجام دهید که مدت هر بار کمتر از 30 دقیقه نباشد.
  • به آبی که موهایتان را با آن می شویید توجه کنید: سعی کنید با آب شیرین دوش بگیرید و هنگام شنا با پوشیدن کلاه شنا از موهای خود در برابر آب کلردار استخر محافظت کنید.
  • محافظت از موهای خود در برابر آلودگی های محیطی: با استفاده از کرم موی مناسب بعد از دوش گرفتن و پوشاندن آن هنگام رفتن به منطقه ای که دارای آلودگی محیطی است.
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری