کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

چندین روش کاهش درد نقاط مختلف بدن

چندین روش کاهش درد نقاط مختلف بدن

چندین روش کاهش درد نقاط مختلف بدن

بدن درد یک نشانه رایج بسیاری از بیماری‌ها است. بدن درد دلایل‌های مختلفی دارد و باید آن را جدی گرفت. شما می‌توانید با استفاده از یک برنامه غذایی سالم ، ورزش کردن این بیماری را از خود دور کنید. در این مقاله به علت و درمان آن می‌پردازیم.

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • بدن درد چه علائمی دارد؟
  • چند راهکار مفید برای پیشگیری از بدن درد
  • چند روش خانگی برای درمان بدن درد
  • بیماری‌هایی که به بدن درد مربوط هستند

بدن درد چه علائمی دارد؟

  • ورم بدن
  • صدا دادن استخوان
  • احساس ضعف بدنی
  • بدن درد و کوفتگی بدن
  • کمبود و به هم ریختن خواب
  • خستگی و رنگ پریدگی صورت 
  • احساس سردی در ناحیه دست و پا

 

چند راهکار مفید برای پیشگیری از بدن درد

 

 

استراحت دادن به عضلات بدن

در فعالیت‌های روزمره نیاز است به عضلات بدن استراحت بدهید تا از بدن درد جلوگیری کنید.

 

 

پیاده روی 

فعالیت جسمی کم باعث درد عضلات می‌شود. توصیه می‌شود صبحا حدود نیم ساعت پیاده روی کنید و از بدن درد جلوگیری کنیم.

 

 

استراحت و خواب کافی داشته باشیم

خواب مفید برای بزرگسالان 8 ساعت خواب است. تایم استراحت خود را با توجه به برنامه خود تنظیم کنید خواب ناکافی باعث گرفتگی و درد عضلات بدن می‌شود.

 

 

از مصرف پروتئین دوری نکنید

مصرف پروتئین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی کمک به بافت عضلات بدن می‌کند و از درد عضلات جلوگیری می‌کند مصرف پروتئین دو بار در هفته برای بدن ضروری است.

 

 

مصرف آب و مایعات

کم آبی دلیل مهمی برای بدن درد است مصرف هشت لیوان در روز ضروری است آب میوه‌های طبیعی دلیل خوبی برای جلوگیری از بدن درد هستند مثل آب هندوانه. 

 

 

رژیم غذایی مفید داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم علاوه بر کمک به عضلات بدن برای سلامتی دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی نیز مفید است شما می‌توانید از میوه‌ها، سبزیجات، مواد معدنی، ویتامین و کلسیم استفاده کنید.

چند روش خانگی برای درمان بدن درد

 

 

گردن درد

انتخاب یک بالشت خوب، تمرینات کششی بدن، گردنبند طبی، داروهای عضله شل کن، استفاده از کمپرس سرد و گرم، استراحت کنید، گردن خود را ماساژ دهید، از کیف سنگین استفاده نکنید.

 

 

پا درد

مسکن مصرف کنید، از شیر و محصولات لبنی استفاده کنید، با آب گرم پاهایتان را ماساژ دهید، از تمرینات کششی استفاده کنید، پاهایتان را ماساژ دهید، از کفش‌های طبی استفاده کنید.

 

 

دست درد

از کمپرس گرم و سرد استفاده کنید، داروهای مسکن مصرف کنید، به دست خود استراحت بدهید، بار سنگین بلند نکنید، تمرینات کششی انجام دهید.

 

 

کمر درد

حرکات کششی سبک انجام دهید، از کمپرس گرم استفاده کنید، کفش مناسب و طبی بپوشید، سبزیجات مصرف کنید، از پماد‌های موضعی درد استفاده کنید، خواب مناسب و کافی داشته باشید، استرس را از خود دور کنید.

 

مصرف دارچین، زرد چوبه، روغن خردل برای کاهش بدن درد بسیار مفید است.

مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه، چای، آب پرتقال، چای سبز، آب، آب گیلاس، آب زغال لخته، شیرموز نیز برای کمک به بدن درد مفید است.

بیماری‌هایی که به بدن درد مربوط هستند

 

 

آنفولانزا

سرما خوردگی و آنفولانزا هردو باعث التهاب بدن و گرفتگی عضلات می‌شوند. در صورت سرما خوردگی نیاز به استراحت، نوشین مقدار زیاد آب، غذای فاقد چربی دارید .

 

 

کم خونی

یکی از علائم کم خونی بدن درد و گرفتگی عضلات است بهتر است برای درمان کم خونی آزمایش دهید و به پزشک مراجعه کنید اما می‌توانید از غذاهایی که دارای آهن هستند استفاده کنید.

علائم دیگر کم خونی: خستگی، ضربان قلب نامنظم، سردرد و سرگیجه، رنگ پریدگی.

 

 

خستگی

خواب ناکافی باعث خستگی بدن و همچنین منجر به ضعف بدنی می‌شود. خواب کافی کمک به عملکرد بهتر مغز، سلامتی سیستم ایمنی بدن، کمک به می‌کند.

 

 

آرتروز

التهاب در مفاصل آرتروز را شکل می‌دهد. علت آن می‌تواند آسیب شدید به استخوان مانند شکستن مفاصل باشد برای جلوگیری از آرتروز می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

 

 

لوپوس

بیماری لوپوس به بافت عضلات حمله می‌کند و به خود آسیب می‌زند. به رگ‌های خونی، اندام‌ها و مفاصل بدن حمله می‌کند. لوپوس یک بیماری خود ایمنی است و باعث بدن درد شدید می‌شود.

 

 

کم آبی

کم آبی باعث درد جسمانی می‌شود. در صورت کم آبی بدن در روزهای گرم بدن به سرعت آب بدن را از دست می‌دهد و سیستم ایمنی بدن کم می‌شود و باعث بیماری‌ می‌شود. خوردن هشت لیوان در روز می‌تواند بدن شما را سالم نگه دارد.

 

 

کمبود خواب

نداشتن خواب کافی علاوه بر گرفتگی عضلات بر سلامت کلی بدن تاثیر گذار است هر انسان نیازمند 8 الی 10 ساعت به خواب نیاز دارد تا انرژی از دست رفته خود را تامین کند. خواب ناکافی به بدن درد شدید منجر می‌شود. خواب کافی به هوشیاری و کسب انرژی کمک می‌کند.

 

 

استرس

سیستم ایمنی در مقابل استرس قادر به کنترل نکردن التهاب می‌شود و همین امر باعث کوفتگی و درد عضلات می‌شود. تغیرات برنامه و سبک زندگی خود می‌تواند از استرس شما دوری کند.

 

دیابت

افراد مبتلا به دیابت نوع یک و دو احساس خستگی بدنی نسبتا شدیدی دارند. این افراد نیازمند مصرف آب فراوان و قرص‌های غضروف ساز هستند.

 

 

افسردگی

افسردگی باعث تخلیه انرژی می‌شود. این امر باعث به هم ریختن خواب می‌شود به همین دلیل در طول روز فرد ممکن است احساس خستگی و کوفتگی بدن را داشته باشد.

 

 

کمبود ویتامین ها

کمبود ویتامین D سطح کلسیم بدن را کاهش می‌دهد. استخوان‌ها برای استحکام و سالم ماندن نیاز به ویتامین D دارد و به همین خاطر کسانی که کمبود ویتامین D را دارد احساس درد بدنی می‌کنند. کمبود ویتامین B علاوه بر تقویت سیستم عصبی کمک به التهاب بدن می‌کند و می‌تواند گزگز بدنی را کاهش دهد. مصرف ویتامین E و امگا نیز به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

همه این علائم بسته به نوع سبک زندگی  هر فرد می‌باشد برای سلامتی ، کمک به سیستم ایمنی و بافت بدن نیازمند خواب کافی، برنامه غذایی، تامین مواد مورد نیاز بدن، استفاده از ویتامین و پروتئین روزانه برای بدن هستید. 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری