کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

تفاوت پستانک معمولی و ارتودنسی | آیا پستانک ارتودنسی برای دندان نوزاد خوب است؟

تفاوت پستانک معمولی و ارتودنسی | آیا پستانک ارتودنسی برای دندان نوزاد خوب است؟

معرفی پستانک ارتودنسی

پستانک ساده ترین روش برای ساکت کردن نوزاد است. این ابزار ساده نوزادی را که به شدت به مکیدن چیزی نیاز دارد، آرام می کند. اما بسیاری از والدین در مورد عوارض آن برای دندان و فک کودک نگران هستند.

والدین نگران آن هستند که استفاده از پستانک برای دندان های نوزاد بد باشد، اما به طور کلی زیر دو سال هیچ تاثیر منفی بر دهان و دندان نوزاد ندارد. با این حال، پس از ۴ سالگی استفاده از پستانک می تواند باعث ابتلا به کراس بایت، اوربایت و اپن بایت شود. این نوع ناهنجاری های دهان و دندان بر جویدن، حرف زدن و ظاهر بیمار تاثیر منفی می گذارد و اغلب به درمان های ارتودنسی نیاز دارند.

با این حال، استفاده از پستانک دارای یک مزیت است. مکیدن پستانک ریسک پوسیدگی دندان را کاهش می دهد زیرا کودک برای آرام شدن به شیر خوردن از سینه یا بطری پناه نمی برد. کودکانی که با شیر خوردن به خواب می روند، دچار پوسیدگی دندان در ۱۶ تا حتی ۲۰ دندان خود می شوند.

در سال های اخیر، پستانک ارتودنسی با این شعار به بازار معرفی شده اند که عارضه ای برای دندان ندارند.

پس اگر کودک شما عاشق استفاده از پستانک است، از چه مدلی برای او باید استفاده کرد که کمترین آسیب را برای او به همراه داشته باشد؟ شاید درباره پستانک ارتودنسی شنیده باشید. این نوع طراحی می تواند مضرات پستانک را به حداقل برساند.

تفاوت پستانک اتودنسی و سر گرد

اول از همه خوب است بدانید که به طور کلی برای قسمت اصلی پستانک که مستقیماً در دهان کودک قرار می گیرد دو نوع وجود دارد: نوک کروی و ارتودنیک.

پستانک های ارتودنتیک برای جلوگیری از ناهنجاری های دندان ها و مقابله با مشکلات دهان و دندان در مقاطع پس از تولد کودک طراحی شده اند، زیرا دندان های شیری کودک به زودی در خواهند آمد که زمینه ساز دندان های دائمی دوران بلوغ خواهند بود.

یک پستانک ارتودنتیک دارای یک نوک مشابه پستان مادر است که پایین آن پهن و بالای آن گرد است. آنها به طور خاص طراحی شده اند تا از شکل گیری دهان و فک در حال رشد کودک پشتیبانی کنند. در طول عمل مکیدن، برای داشتن طبیعی ترین شکل از عمل مکیدن و کاهش فشار بر لثه و دندان در حال رشد، آنها در دهان نوزاد درست مانند نوک پستان مادر صاف می شوند.

شکل این پستانک در بالا گرد و در قسمت پایین که بر روی زبان قرار می گیرد صاف است. این نوع طراحی برای حفاظت از شکل کام و فک انجام شده است و شباهت زیادی به نوک سینه مادر دارد. نوع طراحی پستانک ارتودنسی باعث می شود که فشار حاصل از مکیدن آن از روی لثه و دندان های در حال رشد نوزاد برداشته شود.

بنابراین، گفته می شود که این نوع پستانک از کج شدن دندان ها، اشکال در فک و مشکلات ارتودنسی مانند اپن بایت و اوربایت جلوگیری می کند.

انواع پستانک ارتودنسی

پستانک های ارتودنسی در دو نوع سیلیکونی و لاتکسی در بازار قابل تهیه می باشند. اگر به دنبال جنس بادوام تر هستید، باید بدانید که پستانک های سیلیکونی در مقایسه با پستانک های لاتکسی از دوام بالاتری برخوردار هستند و هیچ گونه بو و مزه ای ندارند. منفذ هایی در سطح این نوع از پستانک ها، به منظور استریل کردن آن ها تعبیه شده است؛ به همین جهت با استفاده از آن، می توان سلامت نوزاد را نیز تامین کرد.

پستانک های ارتودنسی عرضه شده در بازار ، انواع و اشکال مختلفی را شامل می شود. از جمله رایج ترین انواع پستانک می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پستانک های ارتودنسی دایره ای شکل
  • پستانک های ارتودنسی بادامی شکل
  • -پستانک های ارتودنسی معمولی

انواع سپر پستانک

 

 

شکل های مختلفی نیز برای قسمت سپر وجود دارد، ولی به طور کلی شما دو نوع را بیشتر می ببینید: پروانه ای و گرد. این دو نوع خیلی برتری خاصی نسبت به هم ندارند و برای اکثریت انتخاب فقط می تواند موضوع ترجیح باشد. اگر کودک شما شیر مادر می خورد، ممکن است شکل گرد را ترجیح دهد، زیرا به نظر می رسد که تماس بینی اش با پستانک را مجدداً مشابه زمانی که از شیر مادر تغذیه می کند، می پسندد.

 

مزایای استفاده از پستانک ارتودنسی چیست؟

  1. پیشگیری از خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد
  2. تسکین و پیشگیری از ریفلاکس و کولیک دوره نوزادی
  3. آرام شدن کودک در زمان بی قراری
  4. کاهش گوش درد در هنگام پرواز هوایی

مکیدن زیاد از حد پستانک چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

استفاده طولانی مدت از پستانک می تواند مشکلات عدیده ای در فک، دندان و گفتار وی ایجاد کند. پستانک با جلو کشیدن دندان های جلو و تغییر قوس دندانی باعث آسیب به فرم دندان نوزاد می شود. در موارد شدید رشد کج دندان ها فاصله دندان ها را نیز تغییر می دهد و در رشد دندان های دائمی نیز مشکل ایجاد می کند. از سوی دیگر مکیدن طولانی مدت پستانک با جلو کشیدن زبان باعث اختلال در گفتار و طرز تلفظ برخی حروف می شود. جدا از آسیب به فرم دندان نوزاد، احتمال ابتلا به عفونت گوش میانی و انتقال باکتری ها به دهان نوزاد در کودکانی بیشتر است که از پستانک استفاده می کنند.

مضرات مکیدن بیش از حد پستانک

 

 

عارضه ای به نام دندان پستانکی:

 

 

دندان پستانکی یکی از ناهنجاری های دهان و دندان است که در اثر مکیدن بیش از حد پستانک، دندان های پیش کودک به سمت جلو کشیده می شوند. در اغلب موارد این عارضه پس از رشد دندان های دائمی کودک برطرف می شود، اما در برخی موارد، ناهنجاری در دندان های دائمی نیز دیده می شود. از این رو، ترک عادت مکیدن پستانک و معاینه توسط ارتودنتیست در هفت سالگی ضروری است.

 

مکیدن پستانک ارتودنسی از چه سنی باید قطع شود؟

 

 

هر چند ادعا می شود که پستانک ارتودنسی از بروز مشکلات ارتودنسی در آینده پیشگیری می کند، اما باز هم به عنوان متخصص در این حوزه به شما توصیه می کنیم برای پیشگیری از بروز آسیب به دهان و دندان نوزاد خود استفاده از پستانک از هر نوعی را محدود کنید و استفاده از آن را پس از دو سالگی قطع کنید.

در موارد نادری دیده می شود که کودک خود مصرف پستانک را کنار می گذارد. اگر این طور است شما یکی از خوش شانس ترین مادران روی زمین هستید. با این حال به یاد داشته باشید که بهتر است از ابتدا روش دیگری را برای آرام کردن فرزند خود استفاده کنید. غلغلک دادن، سرگرم کردن، دادن اسباب بازی، آواز خواندن و تکان دادن نوزاد بهتر از آنست که دو سال بعد برای گرفتن پستانک از فرزندتان دچار مشکل شوید.

روش هر مادر برای گرفتن پستانک ارتودنسی از فرزندش متفاوت است. برای این کار باید فرزندتان را بشناسید. بهترین کار این است که طی یک مراسم در روزی که او آمادگی دارد، از پستانک خداحافظی کنید. شاید چند روز اول فرزندتان مقاومت، بی قراری و گریه کند، اما به تدریج به روش های دیگری برای سرگرم کردن خود پناه می برد. از هر روشی که برای آرام کردن فرزند خود استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که نهایتا ۳ سال فرصت دارید.

معرفی پستانک‌های داروخانه آنلاین وحیدیه

ویژگی پستانک ارتودنسی بی بی لند

  • درپوش دارد
  • مانع از تغییر فرم بینی کودک
  • فاقد BPA و مواد مضر شیمیایی
  • جنس سری پستانک از سیلیکون مرغوب می باشد.

روش استفاده از پستانک ارتودنسی

  1. قبل از استفاده پستانک را تمیز نمایید.
  2. پستانک را با سوزن و یا سنجاق سوراخ نکنید.
  3. قبل از استفاده پستانک را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید.
  4. هرگز پستانک را در مواد شیرین فرو نبرید زیرا که باعث آسیب دیدن دندان کودک می شود.
  5. در هنگام عدم استفاده پستانک را در ظرف دربسته و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمایید.
  6. قبل از هربار استفاده پستانک کودک بی بی لند را بررسی کرده و در صورت وجود هر نوع پارگی آن را تعویض نمایید.
  7. پستانک را در معرض نور مستقیم خورشید، حرارت و یا مواد ضدعفونی کننده رها نکنید زیرا باعث پوسیدگی پستانک می شود.

خرید و مشاهده پستانک ارتودنسی بیبی لند برای کودکان زیر 6 ماه

پستانک ارتودنسی بی بی لند 6-0 ماه

خرید و مشاهده پستانک ارتودنسی بیبی لند برای کودکان 6 تا 18ماه

پستانک ارتودنسی بی بی لند 6-18 ماه

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری