کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

میسلار واتر؛ بهترین پاک کننده پوست

میسلار واتر؛ بهترین پاک کننده پوست

میسلار واتر؛ بهترین پاک کننده پوست

در فرانسه، استفاده از میسلار واتر (Micellar Water) برای پاکسازی پوست بسیار ترند (رایج) شده است و این روش سال‌ها در ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از خانم‌های ایرانی با استفاده از میسلار واتر، روند پاکسازی آرایش پوست خود را آغاز می‌کنند.


میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر ترکیبی از روغن و آب است که جهت پاکسازی آرایش و آلودگی‌ها روی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ترکیب ریزقطره‌های روغن (میسل) و آب، این محصول سبب ربودن آلودگی و چربی از سطح پوست می‌شود و آن را تمیز و مرطوب می‌کند.

میسلار واتر علاوه بر داشتن قابلیت پاک کردن آرایش، قابلیت رطوبت‌رسانی سریع را نیز داراست. اما کاربردهای اصلی آن عبارتند از: پاکسازی چربی، آرایش‌های سنگین و مقاوم و پاکسازی آلودگی‌های روی سطح پوست صورت. به وسیله‌ی میسلار واتر، حتی ذرات بسیار ریز آرایش (شامل ضد آب هم) از پوست پاک می‌شوند؛ این ویژگی یکی از خصوصیات قابل توجه محصول است.

میسلار واتر؛ بهترین پاک کننده پوست

کار میسلار واتر‌ها چیست؟

میسلار واتر‌ها به پاک ‌کنندگی و حفظ شادابی پوست کمک شایانی می‌کنند و بر روی پوست تاثیرات زیر را دارند:

  • نرم کردن پوست
  • پاک‌کردن عرق از سطح پوست
  • حذف چربی‌های اضافه پوست
  • از بین بردن بافت‌های مرده پوست
  • پاک‌کردن مواد آرایشی و آلودگی‌های سطح پوست

تفاوت میسلار واتر‌ها با صابون و شوینده‌های دیگر

صابون‌ها به‌عنوان یکی از رایج‌ترین ابزارهای شستشوی صورت استفاده می‌شوند که همه‌ی ما حتماً برای پاک‌کردن و شستشوی پوستمان از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. اما امروزه به‌رسمیت شناخته‌شده است که صابون اثرات منفی زیادی بر روی پوست دارد. PH صابون نسبت به PH طبیعی پوست باعث اختلال می‌شود و باعث خشکی پوست می‌شود.

فرمولاسیون میسلار واتر چیست؟

محلول میسلار واتر شامل آب تصفیه شده به همراه مواد آبرسانی مانند گلیسیرین و کمی سورفاکتانت‌های بسیار ملایم است. این سورفاکتانت‌های ملایم به‌صورت طبیعی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و میکرو کره‌های میسل را تشکیل می‌دهند که قادرند چربی و آلودگی‌های روی پوست را جذب کنند.

هنگامی که یک پنبه یا پد آغشته به محلول میسلار واتر را در امتداد صورت حرکت می‌دهید، میسل‌ها آرایش، زیست‌توده‌ها و سایر آلودگی‌ها را از روی پوست جذب می‌کنند. فرمولاسیون محلول میسلار واتر به‌تنهایی بسیار سبک و ملایم است به‌طوری‌که نیازی به شستشوی اضافی ندارد، اما توصیه می‌شود پس از استفاده از محلول میسلار واتر، پوست را با یک محصول شستشوی ویژه تمیز کنید تا هرگونه آرایش و آلودگی باقی‌مانده به‌طور کامل از پوستتان برداشته شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله فواید بی‌نظیر استفاده از اسپری آب برای پوست را نیز مطالعه نمایید.

محلول میسلار واتر شامل آب تصفیه شده به همراه مواد آبرسانی مانند گلیسیرین و کمی سورفاکتانت‌های بسیار ملایم است. این سورفاکتانت‌های ملایم به‌صورت طبیعی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و میکروکره‌های میسل را تشکیل می‌دهند که قادرند چربی و آلودگی‌های روی پوست را جذب کنند.

نحوه استفاده از میسلار واترها

استفاده از میسلار واتر بسیار آسان است. برای استفاده صحیح، پنبه یا پد را آغشته به میسلار واتر کنید. سپس آرام و بدون استفاده از فشار زیاد، پنبه را به طور دقیق و خوب از ابتدایی‌ترین نقطه صورت خود حرکت دهید. میسل‌ها به طور خودکار آرایش، زیست‌توده‌ها و آلودگی‌ها را از پوست شما با جذب کردن آن‌ها پاک می‌کنند.

 هنگام استفاده از میسلار واتر، توصیه می‌شود یک محصول شستشوی ویژه را برای تمیز کردن پوستتان استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هرگونه آرایش و آلودگی باقی‌مانده روی پوستتان کاملاً از بین برود. به همین دلیل، پس از استفاده از میسلار واتر، میتوانید صورت خود را با یک محصول شستشوی ملایم تمیز کنید تا پوستتان تمیز و تازه باقی بماند.

نحوه استفاده از میسلار واترها

استفاده از میسلار واتر برای تمیز کردن چشم‌ها و لب ها بسیار ساده است. برای کسب بهترین نتیجه، پد را روی چشم یا لب خود قرار داده و به مدت چند ثانیه نگه دارید تا مواد آرایشی به خوبی پاک شوند. با این روش، نیازی به فشار زیاد یا آسیب زدن به چشم و لب ندارید. تأثیر فوق العاده ای از نظر تمیز کردن و محافظت از پوست خود خواهید دید.

آیا استفاده از میسلار واتر برای پوست صورت مضر است؟

میسلار واتر، محصولی ملایم و بدون الکل، روغن و مواد شیمیایی مضر برای پوست صورت است. این محلول قدرت از بین بردن سنگینی آرایش و چربی طبیعی پوست را ندارد. بنابراین، علاوه بر این که از خشک شدن و چروک پیدا کردن پوست را جلوگیری می‌کند، بلکه آن را نرم و بی نقص می‌کند.

به هر حال، به دلیل ملاحظه نکردن تمام مواد آرایشی ممکن است لازم باشد بعد از استفاده از میسلار واتر، از یک شوینده صورت، پاک‌کننده صورت یا تونر صورت برای تمیزی کامل استفاده کنید

سخن پایانی

اگر آرایش نکنید، نباید اینگونه فکر کنید که مصرف میسلار واتر هم ضروری نیست. ما همه در معرض آلودگی‌های محیطی هستیم، بنابراین آلودگی‌ها از طریق پوست ما جذب می‌شوند و باید در پایان روز آن‌ها را از پوست پاک کنیم.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری