کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

خواص دارویی و درمانی زنجبیل

خواص دارویی و درمانی زنجبیل

زنجبیل چیست؟

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان (Zingiber officinale)است . عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، دارو های گیاهی و خاورمیانه به کار می رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید است و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می شود ، زنجبیل همچنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هم نیز دارد.

ترکیبات موجود در زنجبیل چیست؟

( gingerol،shogaol،paradol،zingerone،zerumbone،-dehydro،terpenoids و flavonoids [ R ]) ترکیبات فال در زنجبیل.تمام این ترکیبات دارای آنتی اکسیدان هستند در حالی که برخی از آن ها دارای ضد تومور، ضد التهاب، ضد میکروب،مسکن درد و فعالیت های حفاظتی کبد هستند.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص زنجبیل مقاله (زنجبیل در کشور هندوستان) را مطالعه کنید.

خواص زنجبیل در پزشکی مدرن

خواص آنتی‌اکسیدانت

 آنالیز ساقه زیرزمینی زنجبیل نشان می‌دهد که این بخش از گیاه حاوی مقادیر بالای ترکیبات آنتی‌اکسیدانت است که از نظر مقدار با گیاهان خانواده بری قابل مقایسه است. بر اساس مطالعات متعدد زنجبیل در کاهش مارکرهای استرس اکسیداتیو ناشی از افزایش سن تاثیر دارد. همچنین مشاهده شده است که این گیاه دارویی قادر به کاهش مسمومیت کبدی ناشی از الکل در موش‌های تحت درمان می‌باشد. مشاهده شده عصاره گیاه زنجبیل می‌تواند از طریق کاهش اکسیداسیون ترکیبات لیپیدی، اثرات مخرب تابش گاما بر موش‌ های تحت درمان را نیز کاهش دهد.

خواص ضد التهاب

 یکی از اثرات دارویی زنجبیل که در منابع طب سنتی نیز بسیار به آن تاکید شده است فواید آن در کاهش التهاب، تورم و درد است.

خواص ضد تهوع

 ساقه زیرزمینی زنجبیل از دیرباز برای کنترل حالت تهوع ناشی از دریازدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادعا می‌شود تاثیر ضد استفراغ زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی ناشی از اثر تسکین دهنده آن در دفع گاز از روده است.

اثرات ضد سرطان

تأثیر زنجبیل در جلوگیری یا سرکوب رشد سرطان در انواع مختلف سرطان از جمله لنفوم، هپاتوم، سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، سرطان پوست، سرطان کبد و سرطان مثانه بررسی شده است. مکانیسم‌های پیشنهادی برای توضیح فعالیت‌های ضد سرطانی زنجبیل و عصاره آن شامل فعالیت آنتی‌اکسیدانی و توانایی القای آپوپتوز، کاهش توان تکثیر سلولی، توقف چرخه سلولی و سرکوب مسیر انتقال سیگنال NF-κB/COX-2 است.

خواص زنجبیل در طب سنتی

خواص زنجبیل در طب سنتی

 زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی در موارد مختلفی بکار گرفته ‌شده است، از جمله برای تقویت حافظه و سیستم هضم، بازکننده انسداد کبدی، ضد قارچ، برای دفع باد از معده و روده، خشک کردن خلط و رفع بلغم، ضد عفونی کردن و رفع اسهال ناشی از مسمومیت غذایی.

زنجبیل در طب سنتی چینی برای رفع کولیک، سوء هاضمه و به عنوان محرک استفاده ‌شده است.همچنین در متون طب سنتی هندی، عربی و آفریقایی نیز زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان سردرد، تهوع، سرماخوردگی، آرتروز، روماتیسم، التهابات و گرفتگی عضلات بکار برده ‌شده است.

فواید زنجبیل چیست؟

  • لایه بردار
  • کاهش وزن
  • کاهش قند خون
  • ضد قارچ موثر
  • تقویت رشد مو
  • کاهش کلسترول
  • درمان شوره سر
  • درمان حالت تهوع
  • پیشگیری از سرطان
  • کاهش دل درد قاعدگی
  • از بین برنده جای زخم و لک

 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری