خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

سندروم خستگی مزمن چیست؟

سندروم خستگی مزمن چیست؟

سندروم خستگی مزمن

سندروم خستگی مزمن نوعی اختلال پیچیده است که علت مشخصی ندارد.سندروم مزمن خستگی حالتی است که شما دائما احساس خستگی می کنید و با استراحت بهتر نمی شوید.خوابی که نشاط آور نیست،عدم تمرکز مشکلات حافظه ،سرگیجه ای که با حرکت از دراز کشیدن یا نشستن به ایستادن بدتر می شود تمامی اینها از علائم خستگی مزمن می باشد.

 

عوامل موثر در خستگی مزمن 

استرس

عدم مدیریت استرس سبب افزایش سندروم خستگی مزمن می شود.

عدم تعادل هورمونی

افرادی که مبتلا به سندروم خستگی مزمن هستند،گاهی وقت ها سطح هورمونی غیر طبیعی تولید شده در هیپوتالاموس غدد هیپوفیز یا غدد آدرنال دارند؛ اما اهمیت این ناهنجاری‌ها هنوز مشخص نیست.

سیستم ایمنی بدن

افرادی که مبتلا به سندروم خستگی مزمن هستند سیستم ایمنی متفاوتی نسب به افراد عادی دارند که این موضوع باعث ایجاد این سدروم میشود.

عوامل موثر در خستگی مزمن 

عفونت های ویروسی

ویروس های مشکوکی مانند  اپستین بار و ویروس تب‌خال در ایجاد این سندروم موثر هستند.

جنسیت

در مردا نسب به زنان سندروم خستگی مزمن کمتر است.

سن

سندروم خستگی مزمن در افراد 40 و 50 سال بیتر است اما در هر سنی ممکن است سندروم خستگی مزمن رخ دهد.

انواع خستگی مزمن

خستگی مزمن پزشکی

خستگی یکی از عوامل شایع در کم خونی ،دیابت،تیروئید کم کار است و با مراجعه به پزشک و درمان هر یک از این بیماریها سبب درمان خستگی مزمن نیز خواهد شد.(می توانید انواع مکمل های دیابت را از داروخانه آنلاین دکترلوکس خریداری کنید.)

خستگی ناشی از اختلالات خواب

مختل شدن خواب به علت آپنه انسدادی،سندروم پای بیقرار،نداشتن خواب کافی و کیفیت پایین خواب همه این ها از عواملی هستند که در خستگی تاثیر دارد.

سلامت روان

داشتن اضطراب ،استرس،افسردگی باعث خستگی و تشدید سندرم خستگی مزمن می شود،صحبت و مشاوره با یک روانپزشک و درمانگر می تواند برای جلوگیری از افسردگی و استرس کمک زیادی بکند.

روش های درمان سندروم خستگی مزمن

روش های درمان سندروم خستگی مزمن

هیچ راه درمانی برای سندروم خستگی مزمن وجود ندارد.در برخی موارد استفاده از دارو های ضد افسردگی و ضد درد می تواند تا حدودی به رفع علائم سندروم کمک کند.

در بین تمام مواد مغزی منیزیم یکی از موثر ترین ماده مفید برای افراد مبتلا به سندروم خستگی بوده است.منیزیم سبب درمان مشکلات خواب،گرفتگی و اسپاسم عضلات و درد های عضلاتی و همچنین سبب جبران کمبود منیزیم می شود.(با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین دکترلوکس می توانید انواع مکمل های منیزیم را خریداری کنید.)

آنتی‌اکسیدان بخش اساسی از هر برنامه مکمل یاری در بیماران مبتلا به سندرم خستگی مزمن است. مواد مغذی مهم شامل؛ ویتامین C، ویتامینE، گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، کوآنزیم Q10، پلی‌فنول‌های عصاره هسته انگور هستند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری