بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

مزایای استفاده از شامپو بدن چیست؟

مزایای استفاده از شامپو بدن چیست؟

مزایای استفاده از شامپو بدن چیست؟

این تفکر که هرچه صابون یا شامپو بیشتر کف کند کیفیتش بهتر است و احساس تمیزی بیشتری به شما میدهد کاملا برای پوست شما مضر است!

 

حقیقت این است که هرچه میزان کف کردن بیشتر شود به این معنی است که میزان قلیایی بودن آن بالاتر بوده و علاوه بر کثیفی های سطحی پوست، چربی های طبیعی بیشتری از آن را حل کرده و می زداید که باعث خشکی پوست شما خواهد شد.

شامپو بدن از مواد شوینده موثر و روشی عالی برای تمیز کردن بدن در حمام است که علاوه بر حفظ سلامت پوست به دلیل بافت نرم ابریشمی باعث ایجاد احساس خوب روی پوست خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم درباره شامپو بدن، فواید و عوارض احتمالی آن صحبت کرده و با روش استفاده از آن آشنا شویم.

 

شامپو بدن چیست؟

شامپو بدن و صابون چه تفاوتی دارند؟

 

صابون های جامد معمولی بعلت هزینه بالا برای افزودن گلیسیرین و درعین حال حفظ حالت جامد آن، عموما فاقد گلیسیرین میباشند و همچنین بخاطر جداسازی ماده مؤثره آنها از روغن دانه های گیاهی بوسیله اضافه کردن نمک های خانواده سدیم، حالت قلیایی و PH در حدود ۸ و ۹ دارند اما شامپوهای بدن با توجه به فرایند تولیدشان و مایع بودن براحتی قابلیت اضافه کردن گلیسیرن را داشته و بالانس PH آنها بخاطر اینکه حالت خنثی دارند بسیار ساده تر و کم هزینه تر می باشد.

 

تفاوت صابون و شوینده های مایع که به صورت شامپو بدن مصرف می شود در نوع ترکیبات آن است. در صابون از ترکیبات صابونی و ترکیبات حلال در چربی استفاده می شود. اما در ترکیب شامپو بدن از مواد غیر صابونی استفاده می‌شود که  به PH پوست نزدیک تر است.

بین صابون و شامپو بدن اولویت با کدام است؟

بین ترکیبات این دو شوینده تفاوت چندانی وجود ندارد و از نظر تاثیرگذاری روی پوست و میزان شویندگی و تمیزکنندگی نیز در یک سطح قرار دارند. اما از نظر سهولت مصرف و بهداشتی تر بودن اولویت با شامپو بدن است. زیرا امکان دارد چند نفر به طور مشترک از پن ها استفاده کنند که از نظر بهداشتی چندان مطلوب نیست.

علاوه بر این، قرار گرفتن این پن ها در جاصابونی و در محیط حمام باعث تجمع مقداری آب در داخل ظرف می شود که می تواند محلی برای تجمع آلودگی ها باشد، اما شامپو بدن در داخل بطری های دربسته قرار دارد و تماسی بین مصرف کننده با تمام مایع داخل وجود ندارد، بنابراین از این نظر بهداشتی تر و ایمن تر است.

 

تفاوت شامپو بدن و صابون

تفاوت شامپو بدن و صابون

نکات مهم انتخاب و خرید شامپو بدن

 

ولی توجه کنید هرگز این یک قانون کلی نیست که هر شامپو بدن و یا صابون مایع برای پوست بهتر میباشد.در مورد انتخاب صابون یا شامپو بدنتان حتما بجای توجه به جامد یا مایع بودن، و یا رایحه و اسانس آن به نکات زیر توجه کنید.

 

 

شامپو بدن با خاصیت آب رسانی بخرید

 

هنگام خرید شامپو بدن دقت کنید از مواد آب رسان تشکیل شده باشد، برای اطمینان از این مسئله روی برچسب شامپو به دنبال نام روغن هایی همچون روغن نارگیل، روغن آرگان، کره شیا یا کره نارگیل باشید که برای هیدراتاسیون پوست عالی هستند و به نرم و مرطوب شدن پوست کمک می کنند.

 

 

برای اطمینان از خاصیت مرطوب کنندگی شامپو بدن به فهرست مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید که حاوی یک یا چند ماده زیر باشد:

گلیسیرین، وازلین، کره شیا، آلوئه ورا، روغن سویا، روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان

از خرید شامپوهای حاوی مواد شیمیایی، مواد افزودنی و خشن اجتناب کنید.

 

شامپوی بدن باید بدون عطر و فاقد سولفات باشد

شستشوی بدن با شامپوهای معطر باعث خشکی و تحریک پوست می شود و سولفات هایی مانند سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و کوکامیدو پروپیل بتائین باعث از بین رفتن روغن های طبیعی پوست شده و خشکی پوست را تشدید می کنند.

 

از شامپوهای با کف یا فوم شدید اجتناب کنید

کف حاصل از ترکیب شامپوی بدن با آب می تواند روغن های طبیعی پوست را از بین برده و باعث خشکی شدید آن شود. به دنبال شامپو بدنی باشید که کف حاصل از آن بسیار کم بوده و از شامپوهایی که هنگام استفاده، کف زیادی تولید می کنند پرهیز کنید.

 

نکات مهم انتخاب و خرید شامپو بدن

نکات مهم انتخاب و خرید شامپو بدن

مزایای استفاده از شامپو بدن

 

شامپو بدن پوست را تمیز کرده و به مرور زمان سلامت آن را بهبود می بخشد. برخی شامپوهای بدن حاوی ویتامین E و دیگر مواد مغذی هستند که برای پوست بسیار مفید می باشد. بسیاری دیگر نیز حاوی مرطوب کننده ها هستند، به عبارت دیگر استفاده از آن ها برخلاف صابون باعث خشکی پوست نخواهد شد.

از سوی دیگر شامپو بدن نسبت به صابون کمتر ساینده بوده و خطر بروز قرمزی و تحریکات پوستی در افرادی که پوست های خشک یا حساس دارند را کاهش می دهد.

استفاده از شامپو بدن به آبرسانی و افزودن روغن های ضروری به پوست کمک کرده که بخصوص در هوای سرد از پوست محافظت می کند.

 

مزایای استفاده از شامپو بدن

مزایای استفاده از شامپو بدن

عوارض احتمالی شامپو بدن

 

اگرچه بسیاری از انواع شامپو بدن حاوی مرطوب کننده هستند اما در اکثر آن ها درجه مرطوب کنندگی تا حدی نیست که به طور کامل جلوی خشکی پوست را گرفته یا آن را درمان کند بنابراین بخصوص اگر پوست خشکی دارید حتما به سرعت و حداکثر تا 3 دقیقه بعد از حمام گرفتن از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید

اگر نگران خشکی پوست هستید از شامپو بدن هایی که کف زیادی تولید می کنند اجتناب کنید زیرا کف زیاد روغن های طبیعی روی پوست را از بین برده و خشکی پوست را تشدید می کند.

بسیاری افراد از شامپو بدن روی صورت استفاده می کنند اما این کار خطر خشکی و مسدود شدن منافذ پوست صورت را افزایش می دهد.

برخلاف قالب های صابون که معمولا به صورت اشتراکی استفاده می شوند شامپو بدن برای استفاده اشتراکی نیز مناسب بوده و برای شستشوی بدن بهتر است، با این وجود میزان تمیزکنندگی شامپو بدن معمولا بیشتر از صابون نمی باشد.

 

معرفی شامپو بدن‌های دکترلوکس

 

مشاهده و خرید شاور ژل کرمی کرم21

 

شامپو بدن کرمی کرم 21 رایحه توت سفید

شامپو بدن لیمو پرتقال Creme 21 Orange Lime Shower-Gel

 

خرید انواع شامپو بدن شون

 

شامپو بدن اسطوخودوس شون Schon Lavender Body Wash

شامپو بدن شون چای سبز نعنا Schon Refreshing

شامپو بدن کرمی شیر نارگیل شون Schon Coconut & Milk

شامپو بدن کرمی شیر نعنا شون Schon Mint & Milk

شامپو بدن کرمی شیر توت‌فرنگی شون Schon Strawberry-Milk

شامپو بدن بادام و عسل شون Schon Revitalizing

 

 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری