کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

خواص آلوئه ورا در درمان آکنه

خواص آلوئه ورا در درمان آکنه

 آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی از خانواده‌ی گیاهان گوشتی است، ژل شفاف درون آلوئه ورا به صورت موضعی برای التیام پوست سوخته یا آسیب‌ دیده استفاده می‌شود و بعضی افراد از آلوئه ورا برای درمان جوش استفاده می‌کنند.خواص آنتی‌بیوتیکی این گیاه باعث می‌شوند آلوئه ورا برای درمان جوش مؤثر باشد.

 

آکنه چیست؟

آکنه نوعی بیماری مزمن و التهابی پوستی است که باعث ایجاد لکه و جوش هایی به خصوص در صورت، شانه ها، پشت، گردن، سینه و بالای بازوها می‌شود.جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه، کیست ها و ندول ها انواع آکنه هستند و این بیماری شایع ترین بیماری پوستی در جهان است.معمولاً با فعال شدن غدد چربی در دوران بلوغ روی می‌دهد،اما می‌تواند در هر سنی بروز کند.

خواص آلوئه ورا در درمان آکنه

فواید آلوئه ورا برای پوست بسیار بی شمار است. از جوانی پوست تا زیبایی و طراوت پوست همه را دربر دارد. ژل آلوئه ورا با داشتن خاصیت تسکین دهنده ی پوست از ایجاد و افزایش التهابات پوست صورت جلوگیری می کند.آلوئه ورا یک ماده ضروری برای افزودن به برنامه درمان آکنه شما محسوب نمی شود. اما اگر دارای جوش هایی ملتهب هستید یا پوست شما به واسطه داروها و درمان آکنه دچار خشکی و تحریک شده است، محصولات آلوئه ورا می توانند برای کاهش این نشانه ها مفید باشند.آلوئه ورا می تواند اثربخشی داروهای آکنه را افزایش دهد.همچنین دارای ویژگی های ضد باکتری می باشد از آنجایی که آکنه تا حدی به دلیل یک باکتری به نام Propionibacterium acnes شکل می گیرد، باور بر این است که آلوئه ورا می تواند در کاهش این باکتری نقش ایفا کند.

خواص آلوئه ورا در درمان آکنه

فواید آلوئه ورا برای پوست

  • ضد التهاب

 آلوئه ورا می تواند تورم را کاهش دهد. آلوئه ورا را روی یک جوش قرمز و متورم قرار دهید تا به کاهش حساسیت و درد آن کمک کند. آلوئه ورا دارای آثار بهبود زخم نیز هست و از این رو می تواند به التیام آسیب های آکنه کمک کند.

تسکین پوست

آلوئه ورا می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند و همچنین ناراحتی های دیگر پوستی از جمله آکنه را تسکین دهد. اگر روش درمانی و داروهای مورد استفاده برای بهبود آکنه موجب خشکی و تحریک پوست شما شده است می توانید از ژل آلوئه ورا یا یک مرطوب کننده حاوی این ماده برای بهبود شرایط پوست خود استفاده کنید. در این حالت پوست راحت تر خواهد بود و احتمال کمتری دارد داروها و درمان آکنه های خود را نیمه کاره رها کنید.

درمان سوختگی

برای درمان سوختگی‌ های کوچک باید ژل آلوئه ورا را روزی سه مرتبه روی قسمت آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید تا به مرور تاثیر آن را در بهبود سوختگی مشاهده کنید.

آفتاب سوختگی

آلوئه ورا پوست آفتاب سوخته را تسکین می‌دهد، اما برای پیشگیری از آفتاب سوختگی چندان مؤثر نیست. بنابراین، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

فواید آلوئه ورا برای پوست

ترمیم خراش های کوچک

اگر در چانه یا پیشانی‌ تان خراش‌های کوچکی ایجاد شده، می‌توانید برای رهایی از درد و احساس سوزش، روزی سه بار مقداری از ژل آلوئه ورا را روی قسمت آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید.

درمان بریدگی ها

از دیگر خواص آلوئه ورا برای پوست صورت این است که می‌تواند به درمان بریدگی‌ ها کمک کند.اگر عادت دارید که از پمادهای آنتی بیوتیک برای بریدگی‌ های سطحی استفاده کنید، بهتر است آلوئه ورا را جایگزین آن کنید. زیرا ساختار مولکولی آلوئه وا به ترمیم سریع زخم کمک می‌کند.

 تبخال

تبخال بیشتر در اطراف دهان به وجود می‌آید. آلوئه ورا ضد ویروس هرپس است، به همین علت، برای بهبود تبخال مفید است. 

اگزما

کمک به درمان اگزما یکی دیگر از خواص آلوئه ورا برای پوست صورت است. خاصیت مرطوب سازی آلوئه ورا به تسکین خشکی و خارش پوست ناشی از اگزما کمک شایانی می‌کند.اگزما پوستی چیست و چگونه درمان میشود؟

پسوریازیس

آلوئه ورا برای تسکین التهاب یا خارش ناشی از پسوریازیس نیز مفید است.این ژل را دو بار در روز بر ناحیه‌ی مورد نظر بمالید.

انواع ماسک صورت با آلوئه ورا

انواع ماسک صورت با آلوئه ورا

آلوئه ورا و آب لیمو

 سیتریک اسید موجود در میوه لیمو به درمان آکنه کمک می کنند. آب لیمو به تنهایی اسیدی است بنابراین مخلوط کردن آن با آلوئه ورا باعث می شود دیگر به پوست آسیب نزند.می توانید با ترکیب آلوئه ورا و آبلیمو به نسبت 8 به 1 ماسک صورت ساخت و به طور مساوی روی پوست پخش کرد و اجازه داد که 10 دقیقه بماند. باید مواظب باشید که به پوست حساس دور چشم نرسد و بعد از 10 دقیقه هم صورت را کاملا بشویید.

دارچین،عسل،و آلوئه ورا

 دارچین و عسل آنتی باکتری و خواص ضد التهابی مشابه آلوئه ورا دارند.2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری آلوئه ورا، و ¼ قاشق چای خوری دارچین را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. می توانید این ماسک را به صورت بزنید بگذارید 10 دقیقه بماند، و سپس با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا و روغن درخت چای

ه ژل ها و شوینده های صورت ساخته شده از روغن درخت چای می توانند برای درمان آکنه هم موثر باشند. نباید روغن درخت چای را به مدت طولانی روی صورت گذاشت اما وقتی با آلوئه ورا ترکیب شود برای استفاده به عنوان محلول شوینده مناسب خواهد بود.برای ساخت محلول شوینده آب، آلوئه ورا و 2-3 قطره روغن معطر درخت چای را با هم ترکیب کنید. 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری