کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

همه چیز درباره قرص ویزارسین

همه چیز درباره قرص ویزارسین

همه چیز درباره قرص ویزارسین؛

ویزارسین یک داروی ژنریک است که حاوی ماده فعال سیلدنافیل می‌باشد. این دارو به صورت قرص‌های روکش دار با دزهای 25، 50 و 100 میلی‌گرم و همچنین به صورت قرص‌های بازشونده در دهان با دزهای 25، 50 و 100 میلی‌گرم در بازار موجود است. قرص‌های بازشونده در دهان به معنای حل شدن این قرص‌ها در داخل دهان هستند. ویزارسین، یک داروی ژنریک است که بسیار شبیه به داروی مرجع ویاگرا است که پیشتر در اتحادیه اروپا مجوز دریافت نموده است.


موارد مصرف قرص ویزارسین 

قرص ویزارسین برای درمان اختلال نعوظ در مردان بزرگسال استفاده می‌شود. افرادی که از این اختلال رنج می‌برند، قادر به داشتن یک نعوظ سفت و حفظ آن برای برقراری رابطه جنسی رضایت‌بخش نیستند. برای داشتن تأثیر بیشتر از ویزارسین، تحریک جنسی نیاز است. لازم به ذکر است که تهیه این دارو فقط با نسخه پزشک ممکن است.

چگونگی مصرف قرص ویزارسین 

برای استفاده از داروی ویزارسین، بهتر است یک ساعت پیش از برقراری رابطه جنسی یک قرص 50 میلی گرمی مصرف شود. در صورت همراهی با غذا، ممکن است شروع فعالیت جنسی تأخیر کوتاهی داشته باشد. دوز ویزارسین ممکن است بسته به تأثیرات و عوارض جانبی آن، افزایش یا کاهش یابد و حداکثر دوز توصیه شده یک قرص در روز است. بیمارانی که از نارسایی کبد یا کلیه رنج می‌برند، باید با یک دوز 25 میلی گرمی شروع به درمان کنند.

چگونگی مصرف قرص ویزارسین

تداخل دارویی قرص ویزارسین 

فروش و خرید قرص ویزارسین فقط با نسخه پزشک مجاز است. به علت احتمال تداخل با داروهای دیگر، حتماً قبل از شروع مصرف ویزارسین، لیستی از داروهایی که استفاده می‌کنید را به پزشک خود ارائه دهید تا تداخل دارویی آن‌ها بررسی شود. برخی از داروهایی که با ویزارسین تداخل دارند عبارتند از:

  • داروهای ریوی
  • داروهای ضد تشنج
  • داروهای کلیه و کبد
  • داروهای قلبی-عروقی و فشار خون
  • داروهای بیماری رتینیت پیگمنتوزا

لطفاً توجه داشته باشید که مصرف همزمان ویزارسین با الکل بسیار خطرناک است و احتمال بروز عوارض جانبی را چندین برابر می‌کند.

موارد منع مصرف قرص ویزارسین 

مصرف قرص ویزارسین با سابقه‌ی بیماری‌های مرتبط با حملات قلبی و عارضه‌های کبدی ممکن‌ است عوارض جدی‌تری در این بیماران داشته باشد. در صورت داشتن فشار خون پایین یا سابقه‌ی سکته‌های مغزی نیز، استفاده از ویزارسین باید با احتیاط و توسط پزشک معالج مورد بررسی قرار گیرد.

مصرف همزمان ویزارسین با داروهای حاوی نیترات یا آمیل نیتریت منجر به افزایش شدید فشار خون و خطر بروز حملات قلبی می‌شود. بیمارانی که با تشخیص رتینیت پیگمنتوزا مبتلا هستند نیز باید از مصرف ویزارسین خودداری نمایند.

سابقه‌ی از دست دادن بینایی به دلیل نوروپاتی ایسکمیک قدامی اپتیک غیر عروقی، حساسیت به سیلدنافیل‌ها و داشتن زخم معده از دیگر عواملی هستند که مصرف ویزارسین در این موارد توصیه نمی‌شود.

همچنین توصیه می‌شود مقاله درمان ضعف قوای جنسی با مصرف بادام را نیز مطالعه نمایید.

همچنین، استفاده از قرص ویزارسین در مردان زیر 18 سال ممنوع است و در بیماران کبدی نیز باید با مراجعه به پزشک قبل از شروع مصرف این دارو، نظر مثبت پزشک را دریافت کرد. در صورت داشتن بیماری‌هایی نظیر سرطان مغز، استخوان و یا پیرونی نیز، قبل از مصرف ویزارسین حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

میزان ماندگاری و اثر قرص ویزارسین 

با توجه به بررسی نظرات در مورد قرص ویزارسین، مشخص شده است که این دارو تأثیرات قابل توجهی را در مصرف کنندگان خود دارد و بیشتر آن‌ها از آن راضی هستند. ماندگاری این قرص حدود 4 ساعت است. با مصرف این محصول، برخی آقایان حتی تا 10 ساعت پس از مصرف همچنان می‌توانند از نعوظ قابل قبولی برخوردار باشند، اما این مسئله با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. از نظر علمی، بعد از 24 ساعت، تمامی اثرات دارو باید به طور کامل از بدن دفع شوند.

نحوه نگهداری از قرص ویزارسین 

درصورت نگهداری قرص ویزارسین، بایستی توجه به موارد زیر شود:

  1. میبایست قرص در دمای اتاق نگهداری شود.
  2. این محصول باید از گرما محافظت شده و در محیط خشک قرار گیرد. 
  3.  قرص را در محیطی امن قرار دهید که از دسترسی کودکان و حیوانات خانگی دور باشد.
  4. داروهای تاریخ گذشته یا منقضی شده را دور بریزید و به هیچ عنوان مصرف نمایید.
  5. در مجموع، برای حفظ کیفیت و ایمنی قرص ویزارسین، بایستی آن را در دمای اتاق نگهداری کرده، از دسترسی حیوانات و کودکان جلوگیری نموده و داروهای منقضی شده را مصرف نکنید.

نکات کلیدی درباره مصرف داروی ویزارسین

در صورتی که عوارض جانبی نداشته باشید، باید از مصرف ویزارسین خودداری کنید.
برای افراد زیر 18 سال، استفاده از این دارو توصیه نمی‌شود. در صورتی که مشکلات قلبی یا کبدی دارید، باید از استفاده از ویزارسین پرهیز کنید. افرادی که سابقه سکته قلبی یا مغزی داشته‌اند، نباید از این دارو استفاده کنند. همچنین، همزمان استفاده از ویزارسین و سایر داروهای درمان ناتوانی جنسی توصیه نمی‌شود.

همه چیز درباره قرص ویزارسین

ویزارسین برای خانم‌ها مناسب نیست. به هیچ عنوان مصرف دارو را بیش از تجویز پزشک افزایش ندهید، زیرا این موضوع می‌تواند منجر به افزایش عوارض جانبی شود. به طور خلاصه، برای حفظ سلامتی، در صورت وجود عوارض جانبی، از مصرف ویزارسین خودداری کنید. 

سخن پایانی

ویزارسین یا سیلدنافیل، یک داروی تجاری است که توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو تولید شده و تحت لیسانس شرکت KRKA اسلوونی می‌باشد. این دارو جریان خون را در منطقه تناسلی افزایش می‌دهد و به نعوظ کمک می‌کند. همچنین، عروق ریوی را گشاد می‌نماید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری