کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

9 فایده کوآنزیم برای بدن

9 فایده کوآنزیم برای بدن

9 فایده کوآنزیم برای بدن 

کو آنزیم به حمایت از پوست، مغز و ریه ها کمک کرده و همچنین می‌تواند از بدن در برابر بیماریهای مزمن مانند سرطان و دیابت محافظت کند این ماده به عنوان کو کیوتن نیز شناخته می‌شود، کو آنزیم به تولید انرژی در سلولهای شما کمک می‌کند. بدن هر انسان به طور طبیعی این ماده را تولید می‌کند اما با افزایش سن کو کیوتن در بدن کاهش پیدا می‌کند شما میتوانید با مصرف غذاها و مکمل این ماده را برای بدن خود تامین کنید. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با کو آنزیم و 9 فایده آن برای بدن می‌باشد.

 

 

آنچه در این مقاله به آن میپردازیم:

  • کوکیوتن چیست؟
  • فواید کو کیوتن برای بدن
  • عوارض جانبی مکمل کو کیوتن
  • منابع غذایی CoQ10

 


 

کو کیوتن چیست؟

کو کیوتن ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود و بالاترین سطح آن در قلب، کبد، کلیه و پانکراس وجود دارد کو آنزیم به عنوان یک سد دفاعی در برابر بیماریها از بدن شما محافظت می‌کند یکی از وظایف اصلی این ماده افزایش تولید انرژی برای سلولهای بدن می‌باشد.

 

 

فواید کو کیوتن برای بدن

به درمان نارسایی قلبی کمک می‌کند

نارسایی قلبی نتیجه سایر بیماریها است مانند بیماری عروقی و یا فشار خون بالا که همین امر باعث افزایش آسیب اکسیداتیو، التهاب رگها و شریانها می‌شود. برخی از تحقیقات نشان داده است که مصرف کو کیوتن کمک به درمان نارسای قلبی شده و آن را بهبود می‌بخشد علاوه بر آن کمک به بهینه انرژی، کاهش اکسیداتیو و بهبود عملکرد قلب نیز می‌کند که همگی می‌توانند به درمان نارسایی قلبی کمک کنند.

می‌تواند به باروری کمک کند

باروری خانم‌ها با افزایش سن به دلیل تعداد کم و کیفیت پایین تخمک‌های موجود، کاهش می‌یابد. کو کیوتن باعث جلوگیری از این مشکل شده و در این فرایند به شما کمک می‌کند. با افزایش سن، تولید کیوتن در بدن کند می‌شود همین امر منجر به پایین آمدن کیفیت تخمکها می‌شود. مصرف کو کیوتن قدرت بارداری در آقایان و خانمها را افزایش می‌دهد.

 

 

 

از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند

پوست مهمترین عضو بدن شما است و به طور کلی در معرض عوامل مخربی است که به پیری پوست منجر میشود. این عوامل می‌تواند داخلی و خارجی باشد. برخی از عوامل آسیب رسان داخلی شامل آسیب سلولی و عدم تعادل هورمونی است و برخی عوامل خارجی (محیطی) نور خورشید می‌باشد. این علائم می‌تواند منجر به کاهش رطوبت پوست و نازک شدن پوست شما شود. کرم‌های کو کیوتن پوست شما را در برابر هر آسیب حفظ کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

 

سردرد شما را کاهش می‌دهد

تولید بیش از حد رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث ضعیف و کاهش آنتی اکسیدان‌های بدن شود همین امر منجر به انرژی کم در سلول‌های مغز شده و به میگرن و سردرد شما تبدیل می‌شود. مصرف کو کیوتن  به درمان میگرن کمک می‌کند.

به عملکرد ورزش شما کمک می‌کند

مصرف کو کیوتن کمک به افزایش انرژی در بدن شده و عملکرد ورزش شما را بهتر می‌کند. این ماده بدن را در برابر آسیب‌ها عضلانی حفظ می‌کند.

کمک به جلوگیری از دیابت می‌کند

 استرس اکسیداتیو باعث آسیب سلولی می‌شود همین امر می‌تواند به بیماری متابولیک مانند دیابت شود. مصرف کو کیوتن  به بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم سطح قند خون بدن کمک می‌کند.

در پیشگیری از سرطان مفید است

مصرف کو کیوتن می‌تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند و از عملکرد سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند همین امر منجر به مسدود کردن رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. سطح پایین کو کیوتن خطر احتمال سرطان را در بدن شما افزایش می‌دهد علاوه بر آن التهاب را در بدن نیز افزایش می‌دهد.

 

به سلامت مغز کمک می‌کند

عملکرد میتوکندری (نوعی اندامک انتقال انرژی است) با افزایش سن کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به مرگ سلول‌های مغزی شده و باعث ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود. مصرف کو کیوتن باعث کاهش ترکیبات مضر مغز شده و احتمال پیشرفت بیماری آلزایمر را کمتر می‌کند.

 

عوارض جانبی مکمل کو کیوتن

کو کیوتن به راحتی جذب بدن می‌شود و تا کنون عوارض جانبی جدی به همراه ندارد بهتر است طبق دستورالعمل مصرف شود.

 

 

منابع غذایی CoQ10

  • گوشت گاو و مرغ
  • ماهی قزل آلا، شاه ماهی 
  • عدس، سویا و بادام زمینی

علاوه بر غذاهای ذکر شده؛ میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی، آجیل‌ها، حبوباب و غلات حاوی کوکیوتن می‌باشند.

 

 

مصرف کو کیوتن کمک به بهبود سلامت قلب و تنظیم قند خون شده و از بدن در برابر سرطان و دیابت محافظت می‌کند و کمبود آن منجر به خستگی عضلات بدن، آسیب پوست و بیماریهای مغزی و ریوی می‌شود.

 

منبع healthline

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری