کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

12 خوراکی برای داشتن پوست سالم

12 خوراکی برای داشتن پوست سالم

12 نوع خوراکی که به داشتن پوست سالم کمک می‌کند

رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم و ویتامین ها می‌تواند از سلامت پوست شما حمایت کند. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، حاوی ترکیباتی هستند که میتوانند برای پوست شما مفید باشند. تغذیه مفید برای سلامتی انسان بسیار مهم است یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند به متابولیسم بدن شما آسیب برساند و باعث افزایش وزن و بر هم خوردن تناسب اندام‌هایی مانند قلب و کبد شود. اگر شما دوست دارید بدون هزینه اضافی و به واسطه خوراکی یا تنقلات پوست بهتری داشته باشید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

آنچه در این مقاله به آن میپردازیم:

  • لیست غذاهای سالم

 

لیست غذاهای سالم

 

 

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند سالمون، کیلکا و شاه ماهی غذاهای عالی برای داشتن پوستی سالم هستند زیرا غنی از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و برای حفظ سلامت پوست مهم می‌باشند. اسیدهای چرب امگا 3 به ضخیم شدن پوست، انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کنند کمبود این ویتامین باعث پیری زودرس پوست شده و پوست شما را خشک نگه می‌دارد. چربی‌های امگا 3 موجود در ماهی‌ها باعث کاهش التهابات بدن شما شده و می‌تواند به کم شدن قرمزی پوست و جلوگیری از آکنه کمک کند علاوه بر آن باعث محافظ از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید می‌شود. امگا 3 از بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و لوپوس جلوگیری می‌کند. غذاهای دریایی منبع پروتئین بالا هستند که به استحکام و یکپارچگی پوست کمک می‌کند.

مصرف امگا 3 برای شما موارد زیر را در بر دارد

  • کاهش التهاب
  • سلامت کلی پوست
  • تولید سلول‌های جدید پوستی

 

 

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم است این چربی‌ها به بسیاری از عملکرد‌ها در بدن از جمله تقویت پوست شما کمک فراوان می‌کند. دریافت کامل و طبیعی از این ویتامین‌ها به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند. آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید کمک کرده و از چین و چروک پوست شما جلوگیری کند. آووکادو منبع خوبی از ویتامین E بوده و یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می‌آید مصرف ویتامین E و ویتامین C از پوست شما در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند. ویتامین C برای سلامت پوست نیز ضروری است و باعث کلاژن سازی پوست می‌شود همین امر پوست شما را قوی و سالم نگه می‌دارد. کمبود این ویتامین باعث خشکی پوست، زبری و پوسته پوسته شدن آن می‌شود.

 خلاصه

  • آووکادو سرشار از چربی‌های مفید و حاوی ویتامین E و C است که برای سلامت پوست بسیار مهم می‌باشد علاوه بر آن دارای ترکیباتی هستند که از پوست شما در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند.

 

گردو

گردو دارای ویژگی‌های بسیار مفید می‌باشد این ماده غذایی منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری بوده که بدن به طور طبیعی قادر به ساختن آن نیست به همین دلیل مصرف گردو باعث سلامت و سالم ماندن پوست شما می‌شود. گردو نسبت به آجیل‌ها دارای اسید‌های چرب امگا 3 و امگا 6 بیشتری می‌باشد. وجود امگا در بدن به کاهش التهاب پوست شما کمک می‌کند.

خلاصه

  • گردو منبع خوبی از چربی‌های ضروری، روی، ویتامین E، سلنیوم و پروتئین است که هدف همگی آنها سالم نگه داشتن پوست شما می‌باشد.

 

تخمه آفتابگردان

به طور کلی آجیل و دانه‌ها منابع خوبی برای تقویت پوست شما هستند. یک نمونه از این دانه‌ها تخمه آفتابگردان می‌باشد.

خلاصه

  • تخمه آفتابگردان منبع عالی از مواد مغذی از جمله ویتامین E بوده و یک آنتی اکسیدان قوی و مهم برای پوست شما می‌باشد.

 

 

سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن یک ماده مغذی است که در گیاهان یافت می‌شود به عنوان پرو ویتامین عمل می‌کند و باعث تولید ویتامین A در بدن شما می‌شود. بتاکاروتن در پرتقال و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج و سیب زمینی یافت می‌شود مصرف این مواد غذایی باعث تولید آنتی اکسیدان در پوست شما شده و به محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید کمک می‌کند و از خشکی پوست و چروک شدن آن جلوگیری می‌کند

خلاصه

  • سیب زمینی شیرین یک منبع عالی بتاکاروتن بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی بر روی پوست عمل می‌کند و از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند.

 

فلفل دلمه‌ قرمز یا زرد

فلفل دلمه‌ همانند سیب زمینی منبع عالی از بتاکاروتن بوده و ویتامین A بدن را تامین می‌کند علاوه بر آن فلفل دلمه‌ یکی از بهترین منبع ویتامین C می‌باشد که به تولید کلاژن کمک کرده و همین امر باعث سفت تر شدن پوست شما می‌شود.

خلاصه

  • فلفل دلمه حاوی مقدار زیادی از بتاکاروتن و ویتامین C است که هر دو آنتی اکسیدان‌های مهم برای سلامت پوست به حساب می‌آید.

 

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم برای پوست می‌باشد. کلم بروکلی حاوی روی، ویتامین A و ویتامین C می‌باشد. این گیاه پوست شما را در برابر آسیب اکسیداتیو حفظ کرده و از خشکی و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. کلم بروکلی علاوه بر سلامت پوست، خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.

خلاصه

  • کلم بروکلی منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی است که نقش مهمی برای سلامت پوست شما دارد. دارای سولفوران بوده که از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

 

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C است و حاوی لیکوپن است. ویژگی‌هایی مانند محافظت از پوست در برابر نور خورشید و کاهش چین و چروک را دارد. گوجه فرنگی سرشار از کاروتنوئید است و یک غذای عالی برای حفظ سلامت پوست است. مصرف گوجه فرنگی با پنیر باعث افزایش کاروتنوئید می‌باشد.

خلاصه

  • گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین C و دارای مواد دیگری مانند لیکوپن و کاروتنوئیدها بوده که همین امر به پوست شما در برابر نور خورشید کمک می‌کند و میتواند به جلوگیری از چین و چروک کمک کند.

 

 

سویا

سویا حاوی ایزوفلاون‌ها است ( دسته‌ای از ترکیبات گیاهی) که می‌توانند استروژن (زنان در دوران قاعدگی و یائسگی) را در بدن شما تقلید کرده و یا آن را مسدود کند. ایزوفلاون ها ممکن است برای چندین قسمت بدن شما از جمله پوست شما مفید باشند.طبق یک مطالعه مصرف سویا هرروز به مدت 8 تا 12 هفته برای خانم‌های میانسال به کاهش چین و چروک‌ها کمک می‌کند علاوه بر آن مصرف سویا برای خانم‌های یائسه، خشکی پوست را بهبود بخشیده و کلاژن را افزایش می‌دهد.

خلاصه

  • سویا حاوی ایزوفلاون بوده که به چین و چروک، کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست و خشکی پوست کمک می‌کند و از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء محافظت می‌کند.

 

 

شکلات تلخ

اثر کاکائو بر روی پوست شما بسیار خارق العاده است مصرف 6 تا 12 هفته شکلات به ضخیم‌تر و هیدراته‌ شدن پوست کمک می‌کند علاوه بر آن باعث کاهش پوسته پوسته شدن پوست، آفتاب سوختگی و جریان خون بهتر می‌شود.

خلاصه

  • کاکائو حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند.

 

 

چای سبز

چای سبز باعث محافظت از پوست شما در برابر آسیب و پیری می‌شود. ترکیبات قوی موجود در چای سبز کاتچین (آنتی اکسیدان طبیعی، که به از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند) نامیده می‌شود و کارایی زیادی برای بهبود سلامت پوست شما دارد. چای سبز به رطوبت، زبری، ضخامت و ارتجاعی شدن پوست کمک می‌کند.

خلاصه

  • کاتچین موجود در چای سبز آنتی اکسیدان قدرتمندی هستند که میتوانند از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کنند و قرمزی را کاهش دهند، همچنین رطوبت، ضخامت و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود میبخشند.

 

 

 

انگور قرمز

انگور قرمز به دلیل داشتن داشتن ترکیبات مفید به نام رسوراترول (یک آنتی اکسیدان بسیار قوی که از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند) به کاهش پیری پوست کمک فراوان می‌کند. انگور قرمز به کند کردن تولید رادیکالهای آزاد مضر که به سلولهای پوست آسیب میرسانند کمک کرده  و علائم پیری پوست شما را کاهش می‌دهد.

خلاصه

  • آنتی اکسیدان معروف موجود ( رسوراترول) در انگور قرمز، به جلوگیری از روند پیری پوست شما توسط رادیکالهای آزاد کمک می‌کند و روند سرعت آنها را کاهش دهد.

 

آنچه میخورید می‌تواند به طور قابل توجهی بر سلامت پوست تاثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی مواد مغذی ضروری برای محافظت از پوست خود را دریافت می‌کنید. غذاهای موجود در این لیست گزینه های بسیار خوبی برای حفظ پوست سالم، قوی و جذاب می‌باشد.

 

منبع: Healhline 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری