کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

10 روش برای کاهش تورم پا در دوران بارداری

10 روش برای کاهش تورم پا در دوران بارداری

10 روش برای کاهش تورم پا در دوران بارداری

10 روش برای کاهش تورم پا در دوران بارداری - 10 ways to reduce foot swelling during pregnancy

به غیر از تورم شکم، زنان باردار از تورم پا نیز رنج میبرند. در دوران بارداری، افزایش وزن مرکز ثقل بدن را تغییر میدهد، که فشار بیشتری را به پاها وارد میکند. تأخیر در گردش خون به دلیل فشار اضافی که توسط رحم در حال رشد وارد میشود، در تورم نیز موثر است. در این مقاله، شما میتوانید راه حل های آسان تورم پا در دوران بارداری را پیدا کنید.

مشکلات شایع پا که در دوران بارداری اتفاق می افتد:

1.    تورم

در تورم پا مایعات اضافی در بافت ها جمع میشوند و باعث تورم میشوند. این مایع به دلیل طولانی شدن گردش خون میتواند آب یا خون را در خود نگه دارد. رحم در حال رشد فشار بیشتری به وریدهای لگن ( سیستم رگ بدن) و وریدهای سیاه رگی بزرگ وارد میکند که گردش خون را کند میکند. این باعث جمع شدن مایعات در بافت های پا و مچ پا و تورم آنها میشود. این مشکل به احتمال زیاد در سه ماهه سوم رخ میدهد اگرچه بسیاری از خانم ها اغلب در طول بارداری خود با تورم روبرو هستند.

 

تورم در دوران بارداری

 

2.    پروناسیون

Over-Pronation یا "صافی کف پا" وضعیتی است که در آن پاهای زن باردار به دلیل افزایش وزن صاف میشود. پروناسیون بیش از حد میتواند راه رفتن را بسیار دردناک کرده و فشار در پا را افزایش دهد.

 

3.    واریس

در طول بارداری، بدن مادر خون اضافی تولید میکند تا نیازهای او و کودک در حال رشد را برآورده کند. در حالی که مقدار جریان خون زیاد است، سرعت جریان خون از پاها به لگن کاهش میابد. این باعث وارد شدن فشار بیشتر بر رگها میشود. این باعث برجستگی رگها میشود.
وقتی فردی دچار رگهای واریسی شود، رگهای آب، متورم و طناب مانند روی پوست ظاهر میشود. این همچنین زمانی اتفاق می افتد که یک زن باردار بیش از حد وزن میگیرد یا برای مدت طولانی ایستاده است. این میتواند ژنتیکی نیز باشد. بنابراین، اگر مادر شما سابقه وریدهای واریسی داشته باشد، به احتمال زیاد شما نیز دچار این بیماری خواهید شد.

 

تورم در دوران بارداری

 

4.    گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلات پا معمولاً در سه ماهه دوم بارداری به دلیل افزایش وزن، خستگی و تورم در پا اتفاق می افتد. همچنین اعتقاد بر این است که گرفتگی عضلات پا میتواند به دلیل عادات غذایی نادرست مادر رخ دهد. کمبود کلسیم در رژیم غذایی نیز میتواند یک دلیل باشد.

 

درمان های تورم در دوران بارداری:

1.    پاها را بالا نگه دارید

این یکی از بهترین درمان ها برای تورم پا در دوران بارداری است. اگر مجبورید مدت زمان طولانی بنشینید، یک کوسن کوچک کنار پاها قرار دهید تا آنها را بالا ببرد. سعی کنید پاها را به مدت 15 تا 20 دقیقه 6 تا 12 اینچ بالاتر از قلب خود بالا ببرید تا به جریان خون به قلب و ریه ها کمک کند. این کار را قبل از خواب و بعد از بیدار شدن هر روز صبح انجام دهید.

 

2.    وزن خود را کنترل کنید

نظارت بر وزنی که در طول بارداری اضافه میکنید بسیار مهم است. سعی کنید آن را طبق توصیه پزشک در حد مجاز نگه دارید. اضافه وزن بیش از حد استرس را به سیستم گردش خون اضافه میکند.

 

تورم پا در دوران بارداری

 

3.    به پهلو بخوابید

توصیه میشود یک زن باردار به پهلو بخوابد زیرا فشار رگهای حامل خون را به قلب کاهش میدهد. در غیر این صورت، فشار خون باعث بازگشت خون از پایین بدن میشود و در نتیجه تورم و درد در پاها ایجاد میشود.
یک بالش بارداری بخرید، زیرا حالت بدن را هنگام خواب حفظ میکند.

 

4.    آب بیشتری بنوشید

مصرف آب و مایعات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. کمبود آب بدن تورم را افزایش میدهد. مصرف نمک در رژیم غذایی خود را کاهش دهید زیرا منجر به تورم میشود.

 

5.    ورزش کنید

پیاده روی و سایر تمرینات ملایم میتواند به تسکین درد پاهای شما کمک کند. هنگام راه رفتن، عضلات پا منقبض میشوند، این امر باعث میشود خون از جمع شدن جلوگیری کند.

 

تورم در دوران بارداری

 

6.    کفش راحت استفاده کنید

در یک جفت کفش راحت سرمایه گذاری کنید که خیلی تنگ نباشند و از پشت و پاهای شما پشتیبانی کافی میکنند.

 

7.    از نمک حمام استفاده کنید

تورم پا معمولاً به دلیل کمبود منیزیم در بدن ایجاد میشود. فرو بردن پاها در آب گرم با مقداری نمک حمام یکی از بهترین راه ها برای رفع تورم و گرفتگی پا است. این یک روش بسیار موثر برای جبران کمبود منیزیم در بدن است.
نمک های حمام به راحتی در آب گرم حل میشوند و درد عضلانی را تسکین میدهند. آنها به پاکسازی منافذ پوست و همچنین سم زدایی کمک میکنند. علاوه بر این، حتی بعد از زایمان میتوانید از این موارد استفاده کنید.

 

8.    حرکات کششی انجام دهید

حرکات کششی گرفتگی عضلات را تسکین میدهد و گردش خون را بهبود میبخشد. آنها را دو بار در روز انجام دهید. حتی میتوانید پاها را دراز کرده و این کار را در حالی که پشت میز خود نشسته اید انجام دهید.

 

تورم در دوران بارداری

 

9.    ماساژ

ماساژ به تسکین درد کمک میکند و همچنین گردش خون را بهبود میبخشد. همچنین، توصیه میشود از ماساژورهای حرفه ای کمک بگیرید، زیرا آنها میدانند از چه مناطقی باید در دوران بارداری خودداری کنند و به کجا فشار بی خطر وارد کنند.

 

10.    یخ بگذارید

در حالی که پاها بالا است، به مدت 15 تا 20 دقیقه روی مچ پا یخ بگذارید. برای تسکین بسیار موثر است، پس روزانه این کار را انجام دهید.


اگرچه درد و تورم پا در دوران بارداری امری عادی است، اما اگر درد عضلانی شما ثابت است با پزشک خود مشورت کنید. اگر تورم، قرمزی یا حساسیت به لمس در پاهای خود بسیار شدید است، این علائم میتواند نشانه لخته شدن خون باشد، که ممکن است به فوریت پزشکی نیاز داشته باشد.

 

تورم در دوران بارداری

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری