بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

کنترل دیابت با روش های طبیعی

کنترل دیابت با روش های طبیعی

کنترل دیابت با روش های طبیعی

اگر تمایل دارید به دیابت مبتلا نشوید یا در معرض ابتلا به آن هستید بهتر است در سبک زندگی تان تغییراتی ایجاد کنید و مانع شدت یافتن قند خونتان و افزایش آن شوید قند خون می‌تواند عارضه های مختلفی در بدنتان پدید آورد مصرف میان وعده سالم، راه رفتن، ورزش یوگا، دریافت امگا ۳ ، خواب مناسب و مصرف سالاد و مرکبات در این زمینه کمک زیادی به شما خواهند کرد.

راهنمایی های مفیدی در ادامه برایتان آورده ایم بد نیست نگاهی به این مطلب بیاندازید. ۸ نفر از هر ۱۰ فرد مبتلا به دیابت بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند؛ یکی از علل مرگ و میر، ضربان نامنظم قلب است که می‌تواند به حملات قلبی و ایست ناگهانی منجر شود.

1. بایستید و راه بروید

محققان استرالیایی با بررسی بزرگسالان میانسال که از مشکل چاقی و اضافه وزن رنج می‌بردنند، دریافتند کسانی که پس از نشستن طولانی مدت کمی می‌ایستند و پیاده روی می‌کنند، عملکرد بهتری در کنترل گلوکز و انسولین خود دارند. محققان بر این باورند که این امر در بلند مدت به کاهش خطر انسداد شریان‌ها کمک کرده و از قلب در برابر بیماری‌های عروقی محافظت می‌کند. توصیه می‌شود هر 20 دقیقه یک بار از پشت میز بلند شوید، کمی بدن‌تان را کش بیاورید، یک لیوان آب بنوشید، با همکارتان صحبت کنید یا کمی راه بروید.

2. در کلاس‌های یوگا شرکت کنید

حرکات سگ سر پایین و کشش گربه چطور به کاهش قند خون و سایز دور کمر کمک می‌کنند؟ مطالعه محققان هندی بر روی 123 فرد مبتلا به دیابت که در کلاس‌های یوگا شرکت می‌کردند نشان داده که شرکت در کلاس‌های فوق به کاهش سطح قند خون در این افراد منجر شده است. در مقابل، اعضای گروه کنترل که در کلاس‌های یوگا شرکت نداشتند، به نتیجه قابل توجهی دست نیافتند. سطح رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های مختلف بدن آسیب می‌رسانند، با انجام حرکات یوگا به میزان 20 درصد کاهش می‌یابد. برای انجام یوگا لازم نیست انعطاف پذیری زیادی داشته باشید. شما می‌توانید با تهیه یک دی وی دی با حرکات سبک یوگا آشنا شوید و آنها را در خانه یا باشگاه انجام دهید.

کنترل دیابت با روش های طبیعی

3. امگا ۳ بیشتری دریافت کنید

8 نفر از هر 10 فرد مبتلا به دیابت بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند؛ یکی از علل مرگ و میر، ضربان نامنظم قلب است که می‌تواند به حملات قلبی و ایست ناگهانی منجر شود. محققان هلندی معتقدند اگر افراد مبتلا به دیابت که دارو مصرف می‌کنند، روزانه از منابع مختلف اسیدهای چرب امگا ۳ نیز استفاده کنند، خطر مرگشان بر اثر حمله قلبی به میزان 84 درصد کاهش خواهد یافت. شما می‌توانید با مصرف ماهی آزاد، خال مخالی، ساردین و قزل‌آلا، اسیدهای چرب مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید. تخم کتان، گردو، دانه کدو تنبل و روغن کانولا نیز سرشار از امگا 3 هستند.

4. یک میان‌وعده مقوی بخورید

شاید برای کسب انرژی دوست دارید شیرینی جات بخورید؛ اما دانشمندان دانشگاه کمبریج انگلستان معتقدند که پروتئین انتخاب بهتری برای کسب انرژی است. اسیدهای آمینه مانند آنهایی که در سفیده تخم مرغ و مرغ کبابی یافت می‌شوند، باعث تحریک بیشتر یکی از سلول‌های مغز به نام اورکسین می‌شود که نقش قابل‌توجهی در افزایش انرژی شما دارد. بنابراین، اگر احساس خستگی می‌کنید، بهتر است یک غذای سرشار از پروتئین میل کنید. تخم‌مرغ آب پز و ساندویچ مرغ یا ماهی تن نیز گزینه‌های مناسبی برای میان وعده هستند.

5. بیشتر بخوابید

مطالعه اخیر محققان دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که خواب بد شبانه، باعث می‌شود سطح قند خون 23 درصد و سطح مقاومت به انسولین 82 درصد افزایش یابد. محققان دانشگاه شیکاگو معتقدند هرگونه مشکل در خوابیدن، خواب ماندن و یا آپنه بر سطح قند خون تان تاثیر می‌گذارد. اگر پس از بیداری احساس سر زندگی نمی‌کنید، به فکر چاره باشید. قهوه و کافئین را از لیست خوردنی‌های بعدازظهر یا شب حذف کرده و سعی کنید قبل از خواب ورزش کنید. علائم آپنه را نیز بررسی کنید. هرگونه اختلال تنفسی در طول خواب مانند خرناس کشیدن، نفس نفس زدن، خروپف کردن و ایست تنفسی باید به اطلاع پزشک رسانده شود تا بررسی‌های لازم انجام بگیرد.

6. از قدرت جادویی سالاد و مرکبات غافل نشوید

مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا نشان می‌دهد که فیبر، منیزیم و پلی‌فنل‌های موجود در سبزیجات برگ‌دار به حفظ حساسیت سلول‌های شما در برابر انسولین کمک می‌کنند؛ هورمونی که وظیفه جذب قند خون را در بدن بر عهده دارد. در مطالعه دیگری مشخص شد 42 درصد از افرادی که از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده می‌کردند، نیاز کمتری به داروهای کنترل دیابت داشتند. نارنگی و گریپ فروت دو گزینه عالی محسوب می‌شوند. این دو میوه حاوی ترکیباتی به نام نارینگین و نوبیلتین هستند که از پدیده مقاومت به انسولین در بدن جلوگیری می‌کنند. برای این کار، بهتر است هر روز سالاد سبزیجات بخورید و گریپ فروت را به وعده صبحانه‌تان اضافه کنید.

7. نگذارید درد سرعت شما را کم کند

نیمی از افراد مبتلا به دیابت دچار آرتریت هستند. کنترل قند خون و انجام فعالیت‌های بدنی در مواقعی که دچار درد هستید، مشکل خواهد بود. نیمی از خانم‌ها و 40 درصد از آقایان مبتلا به آرتریت در واقع هیچ فعالیتی ندارند. تنها 1 نفر از هر 9 فرد مبتلا به آرتریت در هفته 150 دقیقه فعالیت بدنی دارد. تکان خوردن در شرایطی که زانو، باسن، کمر، شانه، مچ پا و دست‌تان درد دارد، کار راحتی نیست، اما نباید تسلیم شوید. با پزشکتان صحبت کنید تا در صورت لزوم برای‌تان دارو تجویز کند.

این مقاله را دوست داشتید؟ آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری