خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

تمرین کردن در خانه به این معنا نیست که شما باید تسلیم ورزش‌های کم ‌ارزش، تجهیزات گران‌ قیمت و بزرگ یا دی ‌وی ‌دی‌های تکراری شوید. در حقیقت، یک تمرین خانگی می‌تواند به ‌اندازه‌ی تمرین در باشگاه، با اختلافات جزئی، مؤثر باشد. شما می‌توانید از چند وسیله‌ی اطرافتان در خانه استفاده کنید تا یک جلسه تمرین قدرتی برای تمام بدن، با ارزشی برابر با باشگاه داشته باشید. هر چه قوی‌تر باشید استقامت شما برای تمرینات کاردیو بیشتر خواهد بود.

چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

شنای سوئدی و پلانک با کانترتاپ

پلانک و شنای سوئدی به خاطر محکم کردن کل بدن، از سر تا انگشتان پا مشهور هستند. کانترتاپ شما ابزار مناسبی برای پلانک و شنای سوئدی قابل‌ دسترس، ایجاد می‌کند. کمی دورتر از فاصله‌ی بازوها از کانتر بایستید. به سمت جلو خم شوید تا دست‌هایتان را روی کانتر قرار دهید. اجازه دهید پاشنه‌های پاها از زمین بلند شوند. عضلات چهار سر را درگیر کنید، به پاشنه‌ها فشار آورده و شکمتان را به سمت داخل نگه‌ دارید. به مدت ۱ دقیقه نگه‌ دارید. پس از یک دقیقه، آرنج‌هایتان را به طرفین خم ‌کنید، تا جایی پایین بیاورید که شانه‌هایتان با آرنج‌ها هم ‌راستا باشند. با وارد کردن فشار به حالت پلانک برگردید. ۱۰ مرتبه تکرار نمایید.

چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

لانژ روی راه‌پله

حرکات لانژ برای محکم کردن پاها و عضلات سرینی عالی هستند. اضافه کردن یک پله می‌تواند فواید و بازده لانژ شما را افزایش دهد. در پایین راه‌ پله بایستید. پای راست را روی پله قرار داده و با پای چپ مستقیماً به سمت عقب قدم بردارید. زانوی راستتان را روی قوزک پا خم ‌کنید. به پای راست فشار بیاورید تا سرینی را درگیر کرده و شما را تثبیت نماید. همان ‌طور که زانوی عقبی خود را یک اینچ از زمین خم می‌کنید، مرکز بدن را درگیر نگه‌ دارید. به حالت ایستاده برگردید. ۱۰ مرتبه تکرار کرده و طرفین بدن را عوض کنید.  

چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

پشت بازو و جلو بازو با مواد کنسروی

شما مجبور نیستید برای شکل دادن و محکم کردن بازوهایتان از دستگاه‌های بدنسازی استفاده کنید یا حتی دمبل بخرید. استفاده از مقاومت خود بدنتان یک راه مؤثر برای تقویت بالاتنه است. اضافه کردن چند وسیله‌ی خانگی مثل مواد قوطی شده می‌تواند وزن کافی برای درگیر کردن بازوها و ایجاد مقاومتی که نیاز دارید، داشته باشد. طوری بایستید که پاها در کنار هم، زانوها خم‌شده، و قوطی‌ها در دست‌هایتان باشند. به آهستگی به ‌اندازه‌ی ۴۵ درجه به جلو خم شوید و مرکز بدنتان را درگیر نگه ‌دارید. بازوهایتان را تا جایی که می‌توانید به سمت پشت سرتان به عقب بکشید. آرنج‌هایتان را بالا نگه ‌دارید و وقتی آرنج‌هایتان را خم می‌کنید بازوها ثابت باشند، که این کار وزن را روی شانه‌ها می‌اندازد. درحالی‌ که وزنه‌ها را به سمت عقب پرس می‌کنید بازوهایتان را دراز کنید، که به عضلات بالای بازو فشار وارد می‌شود. ۱۵ مرتبه تکرار نمایید.

چگونه با تمرین کردن در خانه عضله بسازیم؟

اسکات با صندلی

اسکات‌ها یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تقویت و محکم کردن پایین ‌تنه، ازجمله عضلات سرینی است. استفاده از یک صندلی کمک می‌کند تا بدانید تا چه عمقی اسکات می ‌زنید، پس بدون اینکه فرم را از دست بدهید، به‌ اندازه‌ی کافی پایین می‌روید. بایستید و یک صندلی پشت سرتان قرار دهید. پاهایتان را بیشتر از عرض باسن باز کنید و انگشتان پا به سمت جلو باشند. کف دست‌هایتان را روی سینه در کنار هم قرار دهید. درحالی‌ که باسنتان را تا بالای نشیمن گاه صندلی پایین می‌آورید، وزنتان را روی پاشنه‌های پا بیندازید. شکمتان را به سمت داخل نگه ‌دارید و عضلات سرینی به ‌منظور پشتیبانی، درگیر باشند. به ‌آرامی به حالت ایستاده برگردید. ۱۵ مرتبه حرکت را تکرار نمایید.    

 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری