بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

تشخیص دیابت با لنزهای هوشمند

تشخیص دیابت با لنزهای هوشمند

تشخیص دیابت با لنزهای هوشمند

تشخیص دیابت با لنزهای هوشمند به گزارش مهر، در مطالعه جدید محققان موسسه ملی علوم و تکنولوژی اولسان کره جنوبی، تیم تحقیق از یک سنسور لنزهای تماسی هوشمند پرده برداری کرد که می تواند به کنترل نشانه های زیستی مربوط به فشار چشم، دیابت و سایر مشکلات سلامت کمک کند. تیم تحقیق پیش بینی می کند این موفقیت تحقیقاتی بتواند منجر به ایجاد سنسورهای زیستی قادر به تشخیص و درمان انواع بیماری های انسانی شود و به عنوان بخشی از نسل بعدی دستگاه های الکترونیکی مرتبط با لنزهای تماسی هوشمند استفاده شود.

تشخیص دیابت با لنزهای تماسی هوشمند

دیابت و قند خون بالا

دیابت شایع ترین علت قندخون بالاست. ازدیاد قندخون مشکلی است که در آن میزان اضافی گلوکز در پلاسما خون به گردش در می آید. اگر این شرایط به مدت بیش از دو ساعت ادامه داشته باشد، بیمار مبتلا به دیبات خواهد بود. از آنجائیکه قند خون از طریق اشک قابل اندازه گیری است، بسیاری در تلاش برای کنترل دیابت از طریق لنزهای تماسی بوده اند. الکترودهای استفاده شده در لنزهای تماسی هوشمند فعلی، مات هستند از اینرو به هنگام استفاده، قابل رویت نیستند.

همچنین از آنجائیکه جنس این لنزها از یک ماده پلاستیکی است که حتی افرادی هم که با استفاده از لنزها احساس راحتی ندارند، می توانند به راحتی از آنها استفاده نمایند. سنسورهای مورد استفاده در این لنزهای جدید ساخته شده از صفحات گرافنی با کشش بالا و شفاف و نانوسیم های فلزی هستند. به گفته محققان، بیماران مبتلا به دیابت و اب سیاه قادر خواهند بود در آینده نزدیک خودشان میزان قندخون و فشار چشم شان را کنترل کنند.

با تشکر از همراهی شما عزیزان

مجله خبری دکتر لوکس

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری