کپسول درموبلا جشنواره ماه لوکس دکتر لوکس 1

فواید و عوارض بلک ماسک یا ماسک زغال

فواید و عوارض بلک ماسک یا ماسک زغال

فواید و عوارض بلک ماسک یا ماسک زغال

 

بلک ماسک یا ماسک سیاه چیست

بلک ماسک یا ماسک سیاه از زغال فعال تشکیل شده است . درمان انواع جوش و آکنه، رفع چین و چروک ، پاکسازی و شفافیت پوست از فواید بلک ماسک است . بلک ماسک یا همان ماسک سیاه نوعی ماسک زیبایی است که از زغال فعال تشکیل شده است . منظور از زغال فعال ، زغال چوب فعال است که با در مجاورت اکسیژن حرارت دیده است و با زغالی که برای کباب و پخت و پز استفاده می شود ، متفاوت است .

در واقع زغال فعال نوعی زغال است که دارای سوراخ و روزنه های بسیار ریز است و توانایی عبور دادن مواد مایع مانند آب را از داخل خود دارد . یکی از عمده ترین تفاوت های میان زغال فعال و زغال معمولی وجود همین روزنه ها در داخل آن است . این زغال مصارف بسیار و مزایای زیادی برای سلامتی دارد به عنوان مثال می‌توانیم از آن برای سفید کردن دندان‌ها ، درمان مسمومیت ، تصفیه آب و مواد غذایی ، کاربردهای پزشکی و یا به عنوان ماسک صورت و بسیاری از کارهای دیگر استفاده کرد .

البته ذکر این نکته ضروری است که بلک ماسک در واقع اسم یکی از برندهای ماسک زغال فعال می‌باشد که تحت این عنوان تولید و عرضه شده است . همانطور که ذکر شد بلک ماسک از زغال فعال تشکیل شده است و به دلیل رنگ سیاهی که دارد به آن بلک ماسک یا ماسک سیاه گفته می شود . زغال‌ها از مواد متنوعی مانند چوب ، زغال سنگ نارس ، چوب خیزران و نارگیل ساخته می شوند .

برای تهیه بلک ماسک‌ها بیشتر از زغال فعال شده چوب نارگیل استفاده می شود و آن را تا دمای بسیار بالا در حدود ۱۴۰۰ درجه فارنهایت و مجاورت با اکسیژن حرارت می دهند . حرارت دهی به این صورت ، باعث ایجاد حفره‌هایی درون زغال شده و در نتیجه این سطح متخلخل یک ماده قدرتمند برای جذب سطحی سموم و مواد شیمیایی است .

برای استفاده از بلک ماسک در موارد آرایشی و زیبایی به آن برخی از ویتامینها نظیر ویتامین آ و ویتامین ای که تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی پوست دارند ، اضافه می شود. همچنین برخی از انواع این ماسک ، به همراه خاک رسمی باشد که ترکیبی عالی به عنوان یک ماسک برای پوست صورت به حساب می آید.  

برخی از مهمترین فواید بلک ماسک برای سلامت و زیبایی پوست و مو به شرح زیر می باشد:

بلک ماسک برای از بین بردن جوشهای سر سیاه و محو چربی های زیر پوستی مفید است . از فواید بلک ماسک استفاده از آن به عنوان یک ماده تمیز کننده عالی برای پاک کردن پوست از چربی‌ها و آلودگی های موجود در هوای محیط از سطح پوست است و مانند یک صابون عمل می کند . استفاده از بلک ماسک در رفع چین و چروکهای پوست موثر است و باعث سفت شدن پوست می گردد . 

ماسک زغال با جذب چربی اضافی بر روی پوست باعث تمیزی و شفافیت پوست می شود . استفاده از بلک ماسک برای درمان جوش و آکنه بسیار مفید است ، علاوه بر آن استفاده از این ماسک در پیشگیری از بروز جوش و آکنه نیز موثر است چرا که موجب ایجاد تعادل در چربی پوست شده و مانع جوش زدن صورت خواهد شد .

همچنین چنانچه نمی خواهید از این ماسک در تمام پوست خود استفاده کنید ، می توانید آن را فقط در محل آکنه بمالید . بلک ماسک با خاصیت لایه برداری از سلول های مرده پوست ، باعث شادابی و شفافیت پوست و جوانتر شدن پوست می شود . زغال فعال با زدودن آلودگی‌های مو و محیط ، باعث پاکسازی ، سلامت و براق شدن موها می شود . 

استفاده از بلک ماسک برای درمان شوره ، قرمزی و خارش پوست سر در افرادی که دارای پوست چرب هستند مفید است .  

فواید و عوارض بلک ماسک یا ماسک زغال

طریقه مصرف بلک ماسک

این ماسک به صورت ژل بوده و با قرار دادن آن بر روی پوست پس از حدود نیم ساعت خشک خواهد شد ، که میتوان آن را جدا کرد . همچنین شما می توانید کپسول کربن یا زغال فعال را از داروخانه ها تهیه کنید و آن را با گلاب یا عسل مخلوط کرده و رو صورت و موهای خود استفاده کنید .  

سایر فواید زغال فعال

با توجه به این که زغال فعال ‌شده می‌تواند مواد دیگر را جذب کند، می‌تواند کاربردهای بسیار مفیدی در زندگی روزمره داشته باشد . امروزه زغال فعال در پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای تصفیه هوا ، سم زدایی از آب و مواد غذایی نیز کاربردهای زیادی دارد.

مضرات بلک ماسک

بلک ماسک یا همان ماسک زغال به دلیل اینکه یک ماده کاملا طبیعی است عوارض جانبی خاصی برای پوست و مو ندارد ، با این حال ، زیاده‌روی در استفاده از آن باعث خشکی بیش از حد پوست خواهد شد .

سایت : ستاره  

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری