اهمیت ورزش چشم پس از خیره شدن به مانیتور

اهمیت ورزش چشم پس از خیره شدن به مانیتور

اهمیت ورزش چشم پس از خیره شدن به مانیتور

آموزش ورزش چشم پس از خیره شدن به موبایل و مانیتور را در این مقاله با هم یاد خواهیم گرفت.

 

حتی اگر مانیتور ال سی دی بخرید و در فاصله‌ی مناسب با چشمتان قرارش دهید، نمی‌توانید جلوی آسیب‌هایی که ممکن است به چشمتان برسد را بگیرید. یکی از شایع‌ترین عوارض کار با رایانه، خستگی شدید چشم و خشکی آن است. وقتی تمام هوش و حواستان را به کارتان می‌دهید و به صفحه نمایش خیره می‌شوید، کمتر از حالت معمول عضلات چشمتان را حرکت می‌دهید و پلک میزنید.

همین کافی است تا بعد از چند ساعت صاحب چشمی خسته و خشک شوید و کار کردن برایتان دشوار شود. شاید با استفاده از تمرین‌های چشمی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، بتوانید بخشی از این خستگی را از بین ببرید و از دچار شدن به عوارض چشمی کار کردن با رایانه جلوگیری کنید.

دالی موشه بازی کنید

همانطور که روی صندلی نشسته اید، کف دستهایتان را بدون هیچ فشاری روی چشمهایتان بگذارید، به تاریکی که ایجاد کرده اید با چشم باز خیره شوید. مراقب باشید هیچ چیزی از فضای اطرافتان را نبینید و فقط شاهد سایه سیاهی باشید که با جلو آمدن دستهایتان ایجاد شده. 30 ثانیه در این وضعیت بمانید تا خستگی چشمهایتان بیرون برود.

شکل دیگر انجام این حرکت، بستن و باز کردن چشمها است. در دفعات بعدی می‌توانید چشمهایتان را برای 5 ثانیه آرام ببندید و 5 ثانیه باز نگه دارید. تکرار این حرکت حال چشمهایتان را بهتر می‌کند. به بالا و پایین نگاه کنید همانطور که نشسته اید، برای 5 ثانیه به سقف بالای سرتان خیره شوید و بعد 5 ثانیه کف اتاق را نگاه کنید.

چند بار این حرکت را انجام دهید تا عضلات چشمتان حسابی نرمش کنند. سپس می‌توانید با نگاه کردن به چپ و راست در حالی که گردن و سرتان در وضعیت ثابت قرار دارد این تمرین را انجام دهید. سعی کنید دورترین نقطه سمت چپ و دورترین نقطه سمت راست را در حین انجام این حرکت ببینید.

 

شاید این مقاله هم دوست داشته باشید   10 نکته تناسب اندام برای افراد شاغل

 

دنیا را بچرخانید

چرخش چشمها یکی دیگر از تمرینهای موثری است که می‌توانید امتحان کنید. برای انجام این حرکت 5 دور چشمهایتان را بچرخانید و سپس رو به رو را نگاه کنید. بعد از 5 ثانیه جهت چرخش چشم‌ها را عوض کنید. در حین انجام این حرکت گردن و سر شما باید بی حرکت باشد.

نوک دماغتان را ببینید

تا به حال به نوک بینی تان نگاه کرده اید؟

یکی از ورزش‌های موثر چشم، خیره شدن به نوک بینی برای 5 ثانیه است. بعد از انجام این حرکت بدون اینکه سر و گردنتان را تکان دهید، 5 ثانیه به سقف نگاه کنید و دوباره به نوک بینی تان خیره شوید. دوربین شوید یک کلمه را با فونت درشت بنویسید و به دیوار رو به رویتان بچسبانید، به طوری که از فاصله 5 متری بتوانید آن را بخوانید. در فاصله انجام دادن کارهایتان 10 ثانیه با چشم راست و 10 ثانیه با چشم چپ به آن نگاه کنید و بخوانیدش. این کار را بارها در طول روز انجام دهید تا حال چشمهایتان بهتر شود.

 

به افق خیره شوید

گاهی از روی صندلی کارتان بلند شوید و از پنجره اتاق، به دورترین نقطه ای که قابل دیدن است برای چند ثانیه خیره شوید. اگر اتاقتان پنجره ندارد، این تمرین را در حالی که پشت میز کارتان نشسته اید انجام دهید. چند ثانیه خیره شدن به دورترین نقطه از چشمتان می‌تواند حال شما را بهتر کند.

چشمتان را تر کنید

پلک نزدن و بی حرکت ماندن چشم، چشمهایتان را خشک کند. در زمان انجام کار تا آنجا که می‌توانید از بی حرکت ماندن چشمهایتان جلوگیری کنید و پلک بزنید. استفاده از قطره های اشک مصنوعی هم میتواند جلوی خشک شدن چشمتان را بگیرد و خستگی چشمهایتان را کمتر کند.

مکمل تقویت چشم

از مکمل‌های تقویت چشم استفاده کنید، برخی از ویتامین‌ها ممکن است در وعده غذایی هر روز ما نباشد، به همین خاطر بهتر است در صورتی که می‌توانید از چند برند معتبر مکمل ویتامین چشمی "بهبود بینایی" تهیه کرده و مصرف کنید. در ترکیبات این مکمل‌ها (ویتامین A, لوتئین و زاگزانتین و ... ) به کار رفته است.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری