کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

کندر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کندر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

معجزه مصرف کندر

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری‌ها نیز پیشرفت زیادی کرده‌اند یکی از راه‌های نجات انسان از بیماری‌های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان می‌باشد. گیاه کندر نیز یکی از آن دسته گیاهانی است که خواص فوق العاده و باور نکردنی دارد. هدف ما در این مقاله آشنایی شما با گیاه کندر است که می‌توانید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • کندر چیست؟
  • آشنایی با خاصیت کندر
  • نحوه استفاده و مصرف گیاه کندر

 


 

 

کندر چیست؟

گیاه کندر از شیره درخت بومی به اسم درخت باسوالیا به دست می‌آید. کشاورزان برای به دست آوردن این شیره برش‌هایی در تنه درخت ایجاد می‌کنند سپس مایعی شیری رنگ از درون درخت سرازیر می‌شود که آن را به اسم رزین می‌شناسند. این ماده چسبناک با قرار گرفتن در معرض هوا سفت می‌شود؛ طبع این گیاه گرم و خشک بوده و ویژگی‌های مفید و درمانی دارد.

 

آشنایی با خاصیت کندر

گیاه کندر در کشورهایی مانند هند، پاکستان، عمان، یمن و سومالی وجود دارد. شیره به دست آمده این درخت به عنوان داروهای گیاهی و ساختن خوشبو کننده استفاده می‌شود. بوی این صمغ (شیره) بسیار محبوب می‌باشد و بعد از هربار بو کردن افراد را علاقه مند به خود می‌کند. این گیاه به رنگ‌های زرد خیلی کم رنگ، قهوه‌ای و نارنجی دیده می‌شود.

 

 

ویژگی و خواص کندر برای اعصاب و تقویت حافظه

این گیاه عملکرد خوب برای تقویت مغز و هوش دارد و به شما در داشتن تمرکز کمک می‌کند. مصرف کندر دارای ویژگی‌هایی مانند: جلوگیری از آلزایمر، تقویت سیستم عصبی و پارکینسون (مختل کردن سیستم حرکتی بدن) و به عنوان یک داروی ضد افسردگی نیز استفاده می‌شود.

خواص کندر برای سرفه و عفونت ریه

یکی از خواص مفید کندر خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی این گیاه می‌باشد که به کاهش عفونت در ریه‌ها می‌کند و کمک به تنفس راحت‌تر برای شما می‌شود. علاوه بر آن کند کمک به: دفع خلط از ریه، باز شدن رگ‌های خونی جهت تنفس راحت می‌کند. برای رفع عفونت‌های ریوی می‌توانید از دمنوش کندر استفاده کنید.

خواص کندر برای دوران قاعدگی

استفاده و مصرف گیاه کندر کمک به کاهش درد در دوران پریودی کرده و خون‌ریزی‌های شدید را کاهش می‌دهد و کمک به تنظیم: تعادل هورمون‌ها، تحریک جریان خون در رحم، منظم کردن قاعدگی‌های نامنظم و تقویت قدرت بارداری می‌کند.

 

 

خواص کندر برای درد دندان‌ها

استفاده از کندر خیس شده علاوه بر کاهش عفونت لثه‌ باعث از بین رفتن بوی بدن دهان شده و درد دندان‌های شما را تسکین می‌دهد. می‌تواند به عنوان آدامس از کندر استفاده کنید.

خواص کندر برای کاهش آرتروز

یکی دیگر از ویژگی‌های کندر ضد التهابی می‌باشد و کمک به کاهش آتروز می‌کند عصاره این گیاه خاصیت تسکین دهنده دارد و برای درمان گز گز شدن اعضای بدن، کاهش درد، و جلگیری از آرتروز مفید می‌باشد.

 

 

خواص کندر برای درمان سرطان

اسانس موجود در کندر ممکن است با انواع خاص از سرطان‌ها مبارزه کند:

  • تومورهای مغزی
  • سرطان سینه
  • سرطان پروستات
  • سرطان روده بزرگ

خواص کندر برای سلامت پوست

گیاه کندر ویژگی‌های مفید و باور نکردنی برای بدن دارد یکی دیگر از ویژگی‌های کندر کمک به شما برای داشتن پوستی زیبا و سالم می‌کند. این گیاه آنتی اکسیدان قوی بوده و خاصیت ضد پیری دارد. آنتی اکسیدان‌ها باعث کاهش سرعت و توقف رادیکال‌های آزاد شده و همین امر کمک به شما جهت جوان شدن پوستتان می‌شود.

 

 

نحوه استفاده و مصرف گیاه کندر

این گیاه به شکل‌های قرص، پودر، روغن وجود دارد و قابل استفاده می‌باشد طریقه مصرف هرکدام از این اشکال را می‌توانید به طور دلخواه مصرف کنید. کندر مزه‌ای تلخ و گس دارد اگر شما از این طعم راضی نیستید می‌توانید آن را به صورت روغن استفاده کنید و آن را بر روی بدن‌تان بزنید و یا از کپسول‌های خوراکی استفاده کنید.

 

 

نکته

گیاه کندر ممکن است با برخی از داروهای شیمیایی تداخل داشته باشد پس بهتر است قبل از مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع: غفاری

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری