کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

تاثیرات گلاب برای صورت و بدن

تاثیرات گلاب برای صورت و بدن

تاثیر گلاب برای صورت

گلاب برای هزاران سال از جمله در قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است و منشاء آن در ایران می‌باشد. گلاب هم در محصولات زیبایی و هم در محصولات غذایی و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود و مزایای بالقوه زیادی برای سلامت بدن دارد. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با ویژگی‌های مفید گلاب برای صورت می‌باشد.
 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • گلاب چیست؟
  • ویژگی‌های گلاب برای صورت
  • ویژگی‌های گلاب برای بدن
  • اشکال و دوز گلاب
  • خطرات احتمالی استفاده از گلاب
  • نحوه استفاده از گلاب 

 


 

 

گلاب چیست؟

گلاب از تقطیر گلبرگ های گل رز با بخار آب ایجاد می‌شود. گلاب معطر است و گاهی اوقات از آن به عنوان یک رایحه طبیعی ملایم به عنوان جایگزینی برای عطرهای حاوی مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌های گلاب برای صورت

 

باعث کاهش و از بین بردن سوزش پوست می‌شود

یکی از بزرگ ترین فواید گلاب خاصیت ضد التهابی قوی آن است. این خواص می‌تواند به درمان چندین بیماری، هم داخلی و هم خارجی کمک کند. حتی ممکن است باعث تسکین سوزش اگزما و یا روزاسه (التهاب بالای پوست که باعث قرمزی صورت می‌شود) کمک کند.

 

 

باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود

گلاب به علت دارا بودن خواص ضد باکتریایی که دارد باعث کاهش آکنه شده و علاوه بر آن به کاهش قرمزی و پف پوست صورت کمک می‌کند.

 

بریدگی، جای زخم و سوختگی را التیام می‌بخشد

گلاب دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است که به بهبود سریعتر زخم ها کمک می‌کند. این خواص می تواند به تمیز کردن و مبارزه با عفونت، بریدگی ها و سوختگی‌ها کمک کند. گلاب همچنین می تواند به بهبود سریع تر بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و حتی اسکارها کمک کنند.

خاصیت ضد پیری دارد

هدف استفاده از گلاب بیشتر بخاطر کاهش چین و چروک می‌باشد زیرا گلاب اثرات ضد پیری دارد استفاده موضعی از این محصول علاوه بر تسکین پوست تحریک شده باعث کاهش چین و چروک نیز می‌شود.

 

 

ویژگی‌های گلاب برای بدن

 

گلو درد را تسکین می‌دهد

پزشکان اغلب برای درمان گلو درد آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند. گلاب به طور سنتی برای تسکین گلو درد استفاده می‌شود.

به پیشگیری و درمان عفونت کمک می‌کند

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که می تواند از عفونت ها پیشگیری و آن را درمان کند. به همین دلیل، گلاب اغلب در انواع درمان های طبیعی و دارویی گنجانده می شود.

 

 

حاوی آنتی اکسیدان است

گلبرگ‌های رز و روغن گ رز حاوی آنتی اکسیدان قوی بوده که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر عوامل آسیب زا کمک کند همچنین باعث قدرت سلولی نیز می‌شود.

خلق و خو را تقویت می‌کند

گلاب می‌تواند خاصیت ضد افسردگی و ضد اضطراب قوی داشته باشد. عصاره گلبرگ های رز می‌تواند سیستم عصبی مرکزی را در بدن آرام کند. این منجر به اثرات ضد افسردگی و ضد اضطراب شد.

سردرد را تسکین می‌دهد

گلاب و اسانس گل رز معمولا در رایجه درمانی برای تسکین درد استفاده شده و تاثیر بسزایی برای سردرد دارد. بخار گلاب می‌تواند سردرد را تسکین دهد علاوه بر آن کمپرس آغشته به گلاب را به مدت 45 دقیقه روی سر قرار دهید.

 

 

مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد

از گلاب برای هضم غذا و کاهش ناراحتی‌های گوارش استفاده می‌شود علاوه بر آن ترشح صفرا را بهبود می‌بخشد که همین موضوع به هضم غذا کمک می‌کند.

 

 

اشکال و دوز گلاب

می‌توانید به راحتی گلاب را تهیه و یا حتی درست کنید. استفاده از این محصول را می‌توانید به صورت موضعی بر روی پوست بمالید و یا آن را با مرطوب کننده های مخصوص پوستتان مخلوط کنید. همچنین می‌توانید از گلاب برای تهیه دم نوش گلاب یا چای گلبرگ استفاده کنید. استفاده از دم نوش گلاب باعث آبرسانی به پوست شده، گلودرد را تسکین می‌دهد و باعث کاهش ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.

 

خطرات احتمالی استفاده از گلاب

گلاب را بی خطر می دانند. هیچ خطر شناخته شده ای برای عموم مردم برای استفاده موضعی یا مصرف گلاب وجود ندارد. فقط درصورتی باید از مصرف این محصول جلوگیری کنید که به آن حساسیت داشته باشید.

 

نحوه استفاده از گلاب 

استفاده از گلاب چندین راه مختلف دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید، از جمله موارد زیر:

  • می‌توانید از آن به عنوان پاک کننده آرایش و یا تونر صورت استفاده کنید بهتر است بعد از استفاده از گلاب صورت خود را بشویید.

 

 

پیشنهاد ما به شما استفاده از تونر و شوینده صورت حاوی گلاب دیپ سنس می‌باشد این محصول برای افرادی که پوست‌های حساس و ملتهب دارند بسیار مناسب می‌باشد علاوه بر آن خاصیت ضد پیری این محصول به پوست شما احساس شادابی می‌بخشد.

 

 

  • می‌توانید آن را در نوشیدنی‌های خود نیز اضافه کنید.
  • با اضافه کردن به یک بطری اسپری می‌توانید استرس را از خود دور کنید. می‌توانید گلاب را روی مچ دست، صورت و یا حتی بالش خود پخش کنید.

 

منبع: healthline

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری