کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

تفاوت شامپو فاقد سولفات با دیگر شامپوها

تفاوت شامپو فاقد سولفات با دیگر شامپوها

تفاوت شامپو فاقد سولفات با دیگر شامپوها

امروزه تنوع شامپوها بسیار زیاد شده و اینکه هرکدام ویژگی و عملکرد خود را برای انواع مو دارند. یکی از بیشترین سوالات افراد وجود سولفات در بسیاری از شامپوها می‌باشد اینکه شامپوهای دارای سولفات چه تفاوتی با شامپوهای فاقد سولفات دارند ما در این مقاله به تفاوت این دو می‌پردازیم.


آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • شامپو سولفات چیست؟
  • مزایا و معایت استفاده از شامپو سولفات دار
  • شامپو فاقد سولفات چیست؟
  • ویژگی شامپوهای فاقد سولفات برای انواع مو
  • مزایا و معایت استفاده از شامپو فاقد سولفات 

 

 

شامپو سولفات چیست؟

سولفات دارای موادی به اسم سورفکتانت است. این ماده دارای قدرت قوی در برابر موهای شما می‌باشد. سورفکتانت هم در چربی و هم در آب وجود دارد و حالت کف آلودی ایجاد می‌کند. به همین دلیل وقتی موهایتان را شستشو می‌دهید چربی مفید که به سولفات موجود در شامپو است همراه با آب شسته و پاک می‌شود. 

 

 

شامپوهای دارای سولفات می‌تواند معایبی نیز داشته باشد

برای مثال:

شامپو دارای سولفات در تمیز کردن به شدت قوی است تمام آلودگی‌ها و چربی موی سر شما را پاک می‌کند. موی هر انسانی برای سالم ماندن نیازمند به رطوبت و چربی طبیعی سر می‌باشد به همین دلیل شامپو دارای سولفات بخاطر پاک کردن تمام چربی از سر، به وز شدن بیشتر و کاهش آبرسانی به مو منجر می‌شود. درست استفاده کردن از شامپوهای دارای سولفات برای سلامتی مو خطری ندارد اما مصرف بسیار از آن به خشک شدن پوست سر و تحریک شدن آن کمک می‌کند. 

شامپوهای دارای سولفات مناسب افرادی است که موهای چرب یا دارای شوره دارند زیرا نتیجه آن کمک به کاهش چربی پوست سر و کمک به درمان شوره سر می‌کند. کسانی که به تدریج و استفاده مکرر از شامپوهای سولفات دار استفاده می‌کنند به مرور زمان متوجه کدر شدن و زبر شدن موهای خود می‌شوند. افرادی که دارای موهای وز و یا رنگ شده هستند بهتر است از شامپوهای دارای سولفات کمتر استفاده کنند.

سولفات‌ها به پاکسازی بهتر مو کمک می‌کند، این یک تفاوت با شامپوهای فاقد سولفات می‌باشد.

شامپوهای دارای سولفات با سه ترکیب به نام SLS، SLES، ALS وجود دارد. این سه ترکیب کنار هم کف بسیار زیادی ایجاد کرده و در آبکشی مو، موهایتان را تمیز می‌کند.

مزایای استفاده از شامپوهای دارای سولفات

کمک به تمیزتر شدن، پاکسازی عمیق مو از چربی‌ها و در کنار آن حس تمیزی و شادابی مو را به شما می‌دهد.

معایب استفاده از شامپوهای دارای سولفات 

باعث خشکی سر، خارش، قرمزی پوست سر، شکنندگی موها و ایجاد موخوره می‌گردد.

 

شامپو فاقد سولفات چیست؟

 در ساخت شامپو بدون سولفات از سدیم استفاده نشده است. سدیم موجود در شامپوها اگر به طور دقیق شسته نشود به مو صدمه می‌زند. شامپوهای فاقد سولفات برای افرادی که دارای موهای آسیب دیده، کراتین شده، دکلره و رنگ مو، خشکی و وزی مو هستند بسیار مناسب است زیرا شامپوهای دارای سولفات به علت پاک کنندگی بالایی که دارند رنگ و کراتین موی شما را از بین می‌برند. به همین دلیل استفاده از شامپو فاقد سولفات برای چنین موهایی بهتر است.

 

 

ویژگی شامپو فاقد سولفات برای انواع مو

موهای موج دار و فر

استفاده از شامپو دارای سولفات برای این نوع موها، وز و خشکی بیشتر مو را به همراه دارد، این در حالی است که استفاده از شامپوهای فاقد سولفات برای این نوع مو به زیبایی مو کمک می‌کند و حلقه‌های مو را ایجاد می‌کند و یک شوینده مناسب است و از وز شدن مو جلوگیری می‌کند.

موهای رنگ شده 

استفاده از شامپوهای دارای سولفات برای چنین موهایی به کم رنگ شدن و خشک و حساس تر شدن مو می‌پردازد. شامپو فاقد سولفات برای موهای رنگ شده ملایم هستند رنگ موی شمارو از بین نمی‌برد و کمک به ماندگاری بهتر رنگ، خوش حالتی و نرم شدن مو می‌کند.

موهای خشک و آسیب دیده 

چنین موهایی بهتر است از شامپوهای دارای سولفات دوری کنند چرا که شامپوهای سولفات دار مقدار کمی از رطوب چنین موهایی رو نیز از بین می‌برد. استفاده از یک شامپو فاقد سولفات و همچنین ترمیم کننده برای چنین موهای بسیار مناسب می‌باشد.

 

موهای کراتین شده 

افرادی که موهای خود را کراتین کردند می‌بایست از شامپوهای فاقد سولفات و فاقد نمک استفاده کنند زیرا استفاده از چنین شامپوهایی لخت بودن موهای شمارو از بین می‌برد. به همین دلیل بهتر است از شامپوهای فاقد سولفات ملایم استفاده کنند.

پوست سر حساس 

  • شامپوهای دارای سولفات برای این افراد علاوه بر التهاب و قرمزی به خشکی پوست سر منجر می‌شود.
  • این افراد بهتر است از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنند تا از پوسته سر خود محافظت کنند.

ضد شوره برای موی سر

شامپوهای دارای سولفات در اثر استفاده مکرر به موها آسیب وارد می‌کند شامپوهای فاقد سولفات به دلیل جلوگیری از خشکی پوست سر از شوره سر نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

مزایای استفاده از شامپوهای فاقد سولفات 

قدرت تمیز کنندگی کمتری دارند، به مو آسیب وارد نمی‌کند، کمک به نرمی مو می‌کند، موهارا از حالت وزی در می‌آورد. برای افرادی که دچار ریزش مو هستند مناسب است همچنین از تحریک چشم جلوگیری می‌کند مناسب برای انواع مو می‌باشد.

معایت استفاده از شامپوهای فاقد سولفات 

برای موهای چرب گزینه جالبی نمی‌باشد، شویندگی کمتری دارد.

زیبایی مو یک نکته بسیار مهم برای آراستگی موهای بانوان به شمار می‌رود به همین دلیل بهتر است علاوه بر شستشو به موها کمک به تقویت و جلوگیری از وز شدن و خشک شدن موهایتان نیز بکنید استفاده از شامپو مناسب موی خود می‌تواند کمک به پوست سر و موی خود بکند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری