ماه لوکس ماه لوکس موبایل

علائم نشان دهنده بیماری قلبی

علائم نشان دهنده بیماری قلبی

بیماری قلبی

شاید همه ما یکی از علت ها و علائم بیماری فلبی را درد قفسه سینه بدانیم اما این موضوع تنها برای بیماری قلبی نیست گاهی اوقات ممکن است درد قفسه سینه به علت بروز بیماری و یا مشکلات دیگر باشد.اما بیماری قلبی،یکی از عوامل شایع در مرگ و میر به شمار می آید،اگر قفسه سینه شما به طور ناگهانی و بی هیچ دلیلی رخ داد و پس از استراحت بهتر شد و این درد رفع شد مشکل بزرگی بشمار نمی آید اما اگر به صورت یک حمله قلبی باشد و با استراحت این مشکل بیشتر شود جان شما را تهدید خواهد کرد و این یک بیماری و حمله قلبی است.

علائم های بیماری قلبی

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه همیشه خودش را به صورت درد در قسمتی که قلب قرار دارد نشان نمی دهد، درد شاید بیشتر به شکل فشار، سفتی یا تنگی نفس خودش را نشان بدهد. این درد و فشار حتی می‌تواند در شانه‌ی سمت چپ، گلو، فک یا پشت نیز حس شود. برای سکته‌ی قلبی حتما لازم نیست درد قفسه سینه یا فشار را حس کنید. احساس درد و فشار در شانه‌ی سمت چپ، چانه یا دست نیز بسیار شایع است. برخی ممکن است حالت تهوع، بالا آوردن، ضعف، سرگیجه، سکسکه، عرق کردن و یا مشکلات ناگهانی تنفس را تجربه کنند. ممکن است فرد ناگهان احساس ناخوشی کند که از ۱۵ دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد.

بیماری ها

بسیاری از افرادی که دچاره بیماری قلبی می شوند دارای مشکل دیابت، فشار خون بالا و یا کلسترول هستند، اما از آن بی‌خبر بوده‌اند. عوامل غیر‌قابل تغییر مانند سن ۴۵ ساله یا پیرتر برای مردان، ۵۵ ساله یا پیرتر برای زنان و یا جنسیت نیز به عوامل خطر افزوده شد. وقتی دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، مشکلات کلیوی یا مصرف تنباکو باعث بالا رفتن خطر بیماری‌های قلبی می‌شود هرکسی باید از نشانه‌ها و علائم آن باخبر باشد.

علائم های بیماری قلبی

سرگیجه و ضعف

مردان و زنان در هرسنی باید مواظب علائم مبهمی مانند تهوع، بالا آوردن، ضعف، سرگیجه، سکسکه، عرق کردن و یا مشکلات تنفسی ناگهانی باشند. با این حال نشانه‌ها در زنان بیشتر همان فشار روی قفسه سینه است. خانم‌ها معمولا حامی سلامت خانواده‌ی خود هستند، اما باید به همان اندازه نگران سلامت خود نیز باشند.

تحریک بیش از حد قلب بعد از ورزش

 افراد سالم نیز نباید بیش از حد روی خود فشار بیاورند چون همین می‌تواند تحریکی برای حمله قلبی باشد. تمام ورزش‌ها باید آرام شروع شوند و کم کم از نظر زمان و شد تشان بالاتر برود. همچنین بهترین کار این است که قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک و مشاور خود صحبت کنید.

دیگر علائم بیماری قلبی

  • خر و پف
  • تپش قلب
  • عرق سرد 
  • گلودرد یا درد فک
  • درد در ناحیه دست
  • خستگی غیر طبیعی
  • تورم در پا، ساق یا مچ پا
  • احساس گیجی یا سبکی سر
  • سرفه طولانی بدون قطع شدن
  • حالت تهوع، سوزش قلب یا درد معده

 

اقدامات درمانی حمله قلبی

اقدامات درمانی حمله قلبی

مراجعه به پزشک

اگر شخصی دچار حمله قلبی شود و به بیمارستان مراجعه کند جزو بیماران اورژانسی محسوب می شود و تمامی اقدامات پزشکی برای شخص ضروری می باشد.در نتیجه پایش مداوم نوار قلب فورا آغاز خواهد شد، چون ضربان نامنظم قلبی مهمترین دلیل مرگ در ساعت‌های اولیه بعد از حمله قلبی است. به صورت برای شخص اکسیژن تجویز می شود حتی در صورتی که اکسیژن خونش طبیعی باشد، زیرا با این کار اکسیژن کافی در اختیار تمام بافت‌ های بدن قرار گرفته و کار قلب راحت‌ تر خواهد شد. همچنین استفاده از دارو‌های نیتروگلیسیرین وریدی و یا دارو‌هایی برای کنترل درد و کاهش نیاز قلب به اکسیژن تجویز می‌شوند، ممکن است در مواردی دارو‌های ضد درد نیز برای حمله قلبی استفاده شود.

سبک زندگی

مصرف مواد غذایی کم چرب و کم نمک، ترک سیگار و حداقل ۳۰ دقیقه ورزش متوسط در طول روز است.

مصرف دارو

اگر ایجاد تغییر در سبک زندگی به تنهایی کفایت نکند، پزشک حتما دارو به شما تجویز خواهد کرد اما نوع داروها بستگی به نوع بیماری قلبی شما دارد.

جراحی

اگر دارو نیز جهت درمان مشکل قلبی شما کافی نباشد، معمولا از عمل جراحی باز یا دیگر روش‌های دیگر استفاده خواهد شد. 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری