ماه لوکس ماه لوکس موبایل

چند روش فوری برای درمان شپش

چند روش فوری برای درمان شپش

چند روش فوری درمان فوری شپش

همانطور که می‌دانید انتقال شپش از تماس مستقیم موی فرد مبتلا به شپش از طریق استفاده از وسایل شخصی مثل شانه، برس، کلاه، بالشت و انواع پوشش‌های دیگر صورت می‌گیرد. برای از بین بردن کامل شپش باید طبق یک دستور عمل درست و دقیق به مراحل درمان شپش بپردازید ما در این مقاله به طور کامل درباره از بین بردن شپش می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روش‌های درمان فوری 

روش‌های درمان فوری شپش

استفاده از سرکه

سرکه دشمن بسیار قوی و یکی از بهترین جواب برای درمان خانگی شپش بوده برای استفاده از این محصول ابتدا سرکه را به کف سر آغشته کنید و آن را شانه بزنید بعد از نیم ساعت موهای خود را بشورید سپس با یک روغن موهایتان را چرب کرده و آن را شانه بزنید. سرکه باعث از بین رفتن شپش و تخم‌ها می‌شود بهتر است. این کار را هرروز به مدت یک هفته انجام دهید تا تاثیر فوق العاده آن را مشاهده کنید.

استفاده از روغن

روغن نارگیل و زیتون باعث خفگی شپش‌ها می‌شوند و یک روش موثر برای درمان شپش است برای استفاده از این روغن‌ها بهتر است موها و کف سر را آغشته به روغن کرده  بعد از 20 دقیقه موها را شانه کرده و تخم‌های آن را جدا کنید. بهتر است برای نتیجه بهتر آن را با شامپو نلا بشورید.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین باعث مسدود شدن مسیر  تنفس شپش‌ها شده و منجر به خفه شدن آنها می‌شود بهتر است جوش شیرین را به اندازه یک سوم میزان شامپو و یا نرم کننده مخلوط کنید سپس آن را روی مو و کف سر زده و به آهستگی شانه کنید. برای نتیجه بهتر، بعد از انجام این کار موهای خود را با شامپوی ضد شپش بشوریید.

استفاده از اسپند

بهتر است اسپند را آسیاب کرده به مدت یک ربع تا بیست دقیقه آن را در آب بجوشانید. طریقه استفاده از این روش خانگی به این روش است که آن را روی موها و پوست سر خود ریخته و بعد از 30 تا 40 دقیقه موهایتان را با آب ورم بشویید.

استفاده از سس مایونز

استفاده از سس مایونز بر روی موها و کف سر به دلیل ترکیبات موجودی که دارد باعث خفگی شپش‌ها می‌شود. روش استفاده این محصول به این روش است که ابتدا آن را روی موها و کف سر ریخته وبه آرامی شانه کنید بعد از نیم ساعت موهایتان را بشویید. برای نتیجه بهتر می‌توانید بعد از شستشو، موهایتان را با شامپو نلا بشویید.

سشوار مرتب مو با باد گرم

این کار موجب حرارت دادن به تخم‌ها می‌شود و باعث از بین رفتن آنها و در نتیجه خشک شدن آن می‌شود.

استفاده از نمک حمام

استفاده از نمک حمام برای از بین شپش یک روش موثر است نمک‌های معمولی به درستی در آب حل نمی‌شوند بهتر است برای انجام این کار از نمک حمام استفاده کرده و یا آن را درشامپو و نرم کننده خود بریزد.

استفاده از سیر

سیر مانند سرکه دشمن شپش می‌باشد  8 تا 10 حبه سیر را له کنید و با آبلیمو مخلوط کرده این ترکیب به شما یک حالت خمیری طور می‌دهد. این خمیر را روی پوست سر خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. سیر باعث سوزش پوست سر می‌شود از انجام این کار برای کودکان پرهیز کنید

استفاده از وازلین

وازلین مانند یک چسب عمل می‌کند باعث ثابت نگه‌داشتن شپش شده و می‌تواند اثر خفگی بر آن داشته باشد برای استفاده از این کار بهتر است شب‌ها یک لایه زیاد را روی پوست سر خود ریخته و سر خود را بپوشانید و صبح روز بعد موهایتان را با شانه‌های مخصوص شپش شانه زده و شپش‌های مرده را از سر خود جدا کنید.

استفاده از آب پیاز 

استفاده از آب پیاز یک روش مفید دیگر بوده آب پیاز را 3 الی 4 ساعت روی پوست سر ریخته سپس با شانه مخصوص شپش‌ها از موهایتان در بیارید.

استفاده از روغن اوکالیپتوس

اگر درمان شیمیایی برای از بین بردن شپش‌ها موثر واقع نشود، می‌توانید 15 تا 20 قطره روغن اکالیپتوس را به روغن زیتون اضافه کرده و آن را روی پوست سر کودکتان بمالید.

بهتر است این کار را هنگام شب انجام داده و به کمک کلاه حمام سر کودک را بپوشانید و در هنگام صبح به کمک شانه ضد شپش اقدام به بیرون آوردن شپش‌های مرده کنید و سپس سرش را بشویید.

 استفاده از سیب له شده

این روش ممکن است کثیف‌کاری زیادی داشته باشد اما بسیار موثر است. سیب له شده را روی پوست سر و موهایتان بمالید، چند ساعت صبر کنید و سپس سرتان را بشویید.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن شپش سر کودکان است. روغن درخت چای را با آب مخلوط و روی پوست سر کودکتان اسپری کنید؛ در ادامه با کمک کلاه حمام یا حوله، سر کودک را بپوشانید. بعد از چند ساعت موها را به طور کامل آب‌کشی کنید.

برای رسیدن به نتیجه دلخواه این کار را دوبار در هفته انجام دهید. همچنین می‌توانید روغن درخت چای را به شامپوی کودکتان اضافه کنید و یا این روغن را به روغن زیتون اضافه کرده و هنگام شانه زدن برای بیرون آوردن رشک ها از آن استفاده کنید.

 شانه زدن موهای مرطوب

شانه زدن موهای مرطوب، یکی از روش‌های خانگی برای از بین بردن شپش سر است. موها را مرطوب کرده و به کمک یک شانه دندانه باریک آن‌ها را شانه کنید. استفاده از نرم کننده نیز هنگام شانه‌کردن می‌تواند مفید باشد.

نظافت منزل

 شپش‌ها می‌توانند از سر بیرون پریده و به اسباب و اثاثیه منزل و اسباب بازی‌های کودک منتقل شوند. بهتر است نسبت به شستشو بالشت، ملحفه، حوله و کلاه خود وسواس زیادی خرج دهید و اسباب بازی‌های غیر قابل شستشو را در یک کیسه گذاشته و به مدت سه الی چهار روز در جای تاریک نگه دارید. 

استفاده از روغن بادیان

این روغن می‌تواند روی شپش مو را پوشانده و باعث خفه شدن آن شود. روغن بادیان رومی می‌تواند یکی از موثرترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن شپش سر کودکان باشد. اگرچه روش‌های دیگر درمان شپش نیز مفید هستند اما روغن بادیان رومی یکی از روش‌های درمان قطعی شپش است زیرا احتمال بازگشت شپش‌ها بعد از به کار گرفتن سایر درمان‌های گیاهی و گذشت چند ماه، می‌تواند همچنان وجود داشته باشد.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون نیز همانند روغن بادیان رومی از روش‌های درمان خانگی شپش سر است. این مواد طبیعی باعث خفگی شپش‌ها شده و از بازگشت آن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن زیتون نیز یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن شپش است. برای بالا رفتن  میزان اثر بخشی، بهتر است روغن زیتون را به همراه روغن بادیان رومی استفاده کنید.

با بکارگیری این روش‌های ساده خانگی مشاهده می‌کنید که چگونه موها و پوست سر کودکتان از هجوم شپش‌ها پاک شده است . برای رسیدن به نتیجه دلخواه، این روش‌ها را طبق بازه‌های زمانی گفته‌شده انجام دهید. برخی از این روش‌ها، مانند روش سیب له شده را می‌توانید هر روز نیز تکرار کنید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری