کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

شش گونه از حشرات که می‌توانند شما را بیمار کنند!

شش گونه از حشرات که می‌توانند شما را بیمار کنند!

شش گونه از حشرات که می‌توانند شما را بیمار کنند!

در این پست ما برای شما شش گونه از حشرات که می‌توانند شما را بیمار کنند! برای شما معرفی خواهیم کرد.

گزش نیش این موجودات کوچک گاهی علاوه بر آزار دهنده بودن، ممکن است خطرات بزرگی را برای سلامتی شخص ایجاد کند.

 

اگر قصد آن را دارید که در تابستان امسال اوقات بیشتری را در فضای باز بگذرانید، ممکن است چند مهمان ناخوانده هم به شما بپیوندند.

پشه ها، کنه ها و دیگر حشرات گزنده می‌توانند مانع لذت بردن شما از آفتاب گرفتن باشند. پس توصیه می‌کنیم که قبل از شروع ماجراجویی بعدی در طبیعت، یا حضور در حیاط خانه، بیاموزید که چگونه از نیش و گزش این موجودات جلوگیری کنید.

پشه‌ها فقط آزار دهنده نیستند. آنها همچنین می‌توانند بیماری‌هایی مانند مالاریا، ویروس نیل غربی، زیکا و آنسفالیت ژاپنی را گسترش دهند.

 

نیش حشرات

نیس پشه

بعید است فصل تابستان را بدون نیش حشرات سپری کنید. همانگونه که شما در شب در برنامه ریزی برای استراحت و یا خواب هستید، آنها هم در همین حال هستند. این موضوع برخی از شب های شما را ناراحت کننده خواهد کرد.

خیلی جالب است ( بیش از 3000 نوع، پشه ) در سراسر جهان شناخته شده است که شناخت آن‌ها از طریق نوع وزوز و یا نیش آن راحت نیست. با این وجود، معمولا گزش توسط نیش این حشرات فقط آزار دهنده نخواهد بود.

طی مطالعات و موارد کشف شده، بیماری‌های متعددی از بابت نیش برخی حشرات مانند مالاریا، ویروس نیل غربی، زیکا، انسفالیت ژاپنی شناخته شده است. نوع بیماری منتقل شده از این حشرات من باب موقعیت جغرافیایی و نوع پشه تفاوت بسیاری دارد. اگر در آمریکای شمالی باشید، نیاز نیست خیلی نگران باشید. سایر عوارض، از جمله واکنش‌های آلرژیک، ممکن است رخ دهد.

" سندرم اسکریت " گرچه نادر است، یک واکنش آلرژیک جدی است که با گزش پشه همراه است.

دکتر کارا وادا، استادیار بالینی پزشکی در بخش آلرژی و ایمونولوژی در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: "سندرم اسکریت اسمی است که ما به بیمارانی می دهیم که تورم قابل توجهی با گزش حشرات، به خصوص گزش پشه پیدا می کنند."

وی گفت:

"این واکنش‌ها بسیار بزرگ هستند، بزرگتر از یک التهاب معمولی که در پوست رخ می‌دهد. همچنین می‌توانند برخی از علائم کل بدن یا سیستمیک را داشته باشند."

این علائم می‌تواند شامل تب درجه پایین و احساس ناخوشایند کلی یا بی حالی باشد.

نیس کنه

کنه ها می‌توانند بیماری‌های جدی مانند بیماری لایم و ویروس پوااسان را حمل کنند.

کنه ها مخروطی است که در سراسر ایالات متحده یافت می‌شود. گونه‌های مختلف شناخته شده ای از این موجودات در مناطق جغرافیایی خاصی ساکن هستند. آنها همچنین ناقل بیماری‌های جدی مانند بیماری لایم وویروس پوااسان هستند.

در هنگام برخورد با کنه، داشتن آگاهی قبلی مهم است. این بدان معناست که می‌فهمید چه نوع کنه‌هایی در منطقه جغرافیایی محل زندگی شما حضور دارند، چگونه می‌توانید آنها را شناسایی کنید و می‌دانید که چه بیماری‌هایی قادر به انتقال توسط آنها هستند.

"مهمترین چیزی که مردم باید بدانند این است که انواع مختلف کنه‌ها میکروب‌های مختلفی را با خود حمل می‌کنند".

به عنوان مثال:

کنه‌ی پا سیاه برای انتقال بیماری لایم شناخته شده است.

نیس زنبور

واکنش‌های آلرژیک جدی در برابر نیش برخی زنبورها می‌تواند باعث ایجاد آنافیلاکسی در تعدادی از افراد شود.

برخلاف پشه‌ها و کنه‌ها ، خطر اصلی سلامتی حشرات گزنده ناشی از یک واکنش آلرژیک جدی است که به آنافیلاکسی معروف است. آنافیلاکسی با خوشه ای از علائم، از جمله احساس سبکی سر، بیهوشی، کهیر و تورم صورت و لب ها قابل شناسایی است.

آنافیلاکسی شدید نیاز به مداخله پزشکی فوری دارد، از جمله استفاده از اپی نفرین تزریقی (که با نام تجاری EpiPen شناخته می شود). در صورت برطرف نشدن علائم، ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان باشد.

گزش مورچه

گزش مورچه های آتش نشانی احتمال ایجاد واکنش آلرژیک و آنافیلاکسی در برخی از افراد را دارد.

همه مورچه ها نیش نمی‌زنند، اما اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که مورچه‌های آتشین رایج هستند، توجه داشته باشید که مانند زنبورها، احتمال واکنش آلرژیک و آنافیلاکسی در برخی از افراد وجود دارد.

بومیان آمریکای جنوبی، اعتقاد بر این است که مورچه های آتش نشانی در سال 1918 با یک کشتی باری از آرژانتین به آلاباما به جنوب ایالات متحده مهاجرت کرده‌اند. مانند نیش زنبورهای عسل، اپی نفرین تزریقی پادزهر قدرتمندی برای آنافیلاکسی است که در اثر گزش مورچه‌ها ایجاد می‌شود.

اشکالات

ممکن است نام زیبایی داشته باشند اما بوسیدن اشکالات می‌تواند کشنده باشد.

علیرغم نام شیرین آن، این مخلوط کننده چیزی جز نیست. و فضولات آن (مدفوع) می‌تواند کشنده باشد.

تا حدودی در ایالات متحده غیر معمول است، شناخته شده است که اشکالات بوسیدن در آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کنند. اما آنها در 28 ایالت در سراسر ایالات متحده شناسایی شده اند و در نقاط دورتر از شمال، از جمله تا دلاور، در حال نفوذ هستند.

اشکالات بوسیدن از خون تغذیه می‌کنند و نام آنها را از میل آنها به گاز گرفتن انسانهای خوابیده در اطراف دهان و چشم گرفته است. آنها قادر به انتقال انگل Trypanosoma cruzi از طریق مدفوع خود هستند. انگل مسئول این امر است بیماری چاگاس، یک بیماری جدی که قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کک و مک

کک و مک

کک ممکن است برای انتقال طاعون بوبونیک معروف باشد، معروف به "مرگ سیاه" که اروپا را در قرون وسطی ویران کرد. امروز خطر ابتلا به این بیماری در کشورمان کم است.

با این حال، این آفات کوچک، به ویژه Ctenocephalides felis ، "کک گربه" ، هنوز هم شناخته شده است که پناهگاه های خطرناک را در خود نگهداری می‌کنند.

"تب خراش گربه" فقط آهنگ خوبی نیست که در تابستان امسال پخش شود. در واقع این اصطلاح عامیانه بیماری است که توسط بارتونلا، باکتری های منتقل شده توسط کک گربه ، ایجاد می‌شود.

گزش ناشی از کک نیز شناخته شده است که علاوه بر خارش و آزار دهنده بودن، باعث ایجاد آلرژی‌های جدی می‌شود.

آنچه شما می توانید انجام دهید

پیشگیری بسته به نوع حشره متفاوت است. با حشرات خاص و عوامل بیماری زای مرتبط با آنها در محل زندگی خود آشنا شوید.

تا زمانی که نبینید چه چیزی واقعاً شما را گزیده است، تشخیص و درمان یک بیماری دشوار است.

"انواع مختلفی وجود دارد که خارش دارند و مانند گزش به نظر می رسند، و موارد دیگری وجود دارد که می تواند باعث آنها شود، به غیر از کنه و پشه و اشکال بوسیدن."

همانطور که در ماه های تابستان وقت بیشتری را در خارج می‌گذرانید، نکات کلی وجود دارد که می‌توانید برای در امان ماندن از گزش و گزش حشرات استفاده کنید.

 

علاوه بر این، استفاده از مواد دافع حشرات حاوی DEET و لباس های تحت درمان با پرمترین می تواند به دفع برخی از رایج ترین مخلوط های موجود در آنجا کمک کند.

اگر حیوانات خانگی دارید، اگر روز را در خارج از منزل گذرانده اید، حتما آنها را از نظر وجود اشکال بررسی کنید. همچنین هوشمندانه است، مخصوصاً اگر در منطقه ای با کنه زندگی می کنید، هنگام ورود به خانه از بدن و لباس خود بازدید کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ حشره ای را با خود نمی آورید.

برای گزش، داروهای رایج بدون نسخه، از جمله آنتی هیستامین ها و کرم های استروئیدی موضعی مانند هیدروکورتیزون، می توانند به قرمزی خارش و التهاب کمک کنند.

اما اگر گزش برطرف نشد یا علائم اضافی ظاهر نشد، از مراجعه به پزشک یا متخصص آلرژی نترسید.

و یا از محصولات پس از گزش حشرات استفاده کنید.

 

دیگر محصولات دور کننده و پس از گزش حشرات

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری