کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

آیا استفاده از ژل بهداشتی بانوان در زمان بارداری مضر است؟

آیا استفاده از ژل بهداشتی بانوان در زمان بارداری مضر است؟

بهداشت بانوان باردار

رعایت بهداشت و جلوگیری از بروز هر نوع عفونتی برای تمامی خانم های باردار بسیار ضروری است بنابراین بهداشت آلت تناسلی باید بسیار رعایت شود تا محیط برای رشد و افزایش عفونت کاهش یابد.با توجه به این که در دوران بارداری ترشحات واژن افزایش پیدا می‌کند، لازم است که نسبت به رعایت بهداشت این ناحیه نیز دقت بیشتری داشته باشید زیرا ممکن است هر گونه عفونت واژن از راه گردنه رحم، به رحم رسیده و مشکلاتی را برای بارداری، جنین و جفت ایجاد کنید.البته همیشه جای نگرانی نیست اما به هیچ وجه نمی‌توان کمترین عفونت واژن یا عفونت‌های ادراری و به طور کلی هر بیماری مربوط به ناحیه تناسلی را به ویژه در دوران بارداری نادیده گرفت پس در رعایت بهداشت ناحیه تناسلی دقت بیشتری داشته باشید.(با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین دکتر لوکس می توانید انواع محصولات بهداشتی بانوان را خریداری کنید.)

بهداشت بانوان باردار

استفاده از ژل بهداشتی چه فوایدی دارد

عفونت های قارچی

اگر PH واژن تعادلش بهم بریزد زمینه را برای عفونت‌های قارچی نیز آماده می‌کند. معمولا این عفونت‌ها به صورت تغییر حالت ترشحات واژن دیده می شوند. اگر شما از محصولات بهداشتی مخصوص شستشوی ناحیه تناسلی استفاده کنید از بروز این مشکلات جلوگیری کرده اید.

عفونت باکتریایی

وجود اسید لاکتیک در محیط واژن، باعث پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی می‌شود. در حقیقت زمانی که میزان اسیدیته واژن برهم خورده و اسید لاکتیک کمیاب ‌شود، باکتری‌ها فرصت رشد در محیط واژن را پیدا کرده و با عفونت‌های ناشی از آن‌ها روبرو خواهیم شد.در این مواقع می توانید به راحتی با استفاده از ژل‌های بهداشتی بانوان که حاوی اسید لاکتیک باشند، و از عفونت‌های واژن پیشگیری کنید.

تریکوموناس

تریکوموناس از عفونت‌های مقاربتی و انگلی به حساب می‌آید که اتفاقا رواج زیادی نیز دارد. از علائم آن می ‌توان به خارش مزمن، سوزش حین ادرار، بوی ناخوشایند و تورم اشاره کرد. در نظر داشته باشید که ابتلا به عفونت تریکوموناس در بانوان باردار موجب زایمان زودرس خواهد شد.

اهمیت بهداشت واژن در دوران بارداری

حفظ تعادل PH واژن

 یکی از عوامل زمینه‌ای بروز عفونت‌های ناحیه واژن، برهم خوردن تعادل PH آن است. با این حساب به راحتی می‌توان انتظار داشت که استفاده از محصولاتی که به حفظ تعادل PH واژن کمک کنند، زمینه بروز عفونت‌های باکتریایی و قارچی را کاهش دهد.

جوانسازی واژن

با توجه به نرمی و طراوتی که به وسیله ژل بهداشتی بانوان در محیط واژن حاصل می‌شود، سلول‌های پوستی به راحتی ترمیم شده و از خشکی و آسیب دیدگی آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید. این به جوانسازی و شادابی واژن کمک کرده و رنگ پوست این ناحیه را نیز روشن‌تر و بازتر نگه می‌دارد.

(برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین روش شستشوی ناحیه تناسلی خانمها را مطالعه نمایید)

اهمیت بهداشت واژن در دوران بارداری

عفونت‌ های مخمری

در سه ماهه دوم بارداری عفونت‌ های مخمری بسیار شایع هستند و باعث می‌شوند ترشحات واژن سفید بوده، بوی نامطلوبی داشته باشند و منجر به خارش شوند. چنین عفونت‌‎هایی زمانی رخ می‌دهند که تعادل مخمر و اسید در واژن بر هم بخورد. این نوع عفونت‌ها خطرناک نیستند و به راحتی درمان می‌شوند.

واژینوز باکتریال

یکی دیگر از عفونت‌های واژن واژینوز باکتریال ااست، ناشی از عدم تعادل لاکتوباسیل‌های خوب و باکتری های بد است. ترشحات مربوط به این مشکل ممکن است رقیق بوده و بوی ماهی بدهند. این ترشحات می‌توانند سفید، سبز یا خاکستری بوده و منجر به خارش شوند.

حفظ سلامت ناحیه تناسلی در دوران بارداری

حفظ سلامت ناحیه تناسلی در دوران بارداری

  • آب کافی بنوشید.
  • روزانه لباس زیر خود را تعویض کنید.
  • از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید.
  • دائما از لباس هایی با جنس نخ استفاده کنید.
  • از خورد نوشابه و نوشیدنی های حاوی قند خودداری کنید.
  • از ماست پروبیوتیک برای مقابله با شروع حملات باکتریایی و قارچی استفاده کنید.
  • هر بار پس از حمام کردن، از سشوار با درجه حرارت ملایم برای خشک کردن کامل واژن کمک بگیرید.
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری