خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

درمان های خانگی برای خشکی مو

درمان های خانگی برای خشکی مو

درمان های خانگی برای خشکی مو

درمان های خانگی برای خشکی مو - Home remedies for dry hair

 

هنگامی که موهای خود را لمس میکنید و احساس میکنید موهای شما خشک هستند، ممکن است شکننده و حالت دهی آن نیز سخت باشد. اما داشتن موهای خشک به این معنی نیست که موهایی که دارید مشکلی دارد.
قرار گرفتن در معرض آفتاب، حالت دادن از طریق گرما، رطوبت، استعمال دخانیات و موارد دیگر میتواند باعث خشکی مو شود.
خبر خوب این است که در صورت تمایل به کاهش خشکی مو، میتوانید چند کار انجام دهید.

1.    موهایتان را کوتاه کنید

اگر موهای شما خیلی خشک است، ممکن است به کوتاهی نیاز داشته باشد. حتی اگر موهای شما خیلی بلند نباشد.
به آرایشگر خود مراجعه کنید و موهایی را که ناسالم است و رشد موهای تازه را کند میکند کوتاه کنید. در حالی که آنجا هستید، از آرایشگر سوال کنید که آیا نکاتی درباره نوع و طول موی خاص شما دارد. آنها ممکن است یک روال جدید برای فرم دهی را پیشنهاد دهند که میتواند موهای شما آسیب نبیند.

 

درمان خشکی مو در خانه

 

2.    ویتامین مصرف کنید

شما میدانید که برای تغذیه بدن به ویتامین های خاصی نیاز دارید، اما برخی ویتامین ها نیز به طور مستقیم بر سلامت مو و ناخن های شما تأثیر میگذارند. ویتامین A، ویتامین C، بیوتین (که بعضی اوقات ویتامین H نامیده میشود) و آهن معدنی همگی به سلامت مو کمک میکنند.
در حال حاضر نیز مصرف مکمل هایی که فقط بیوتین دارند برای بهتر جلوه دادن موهایتان بسیار محبوب است. با این حال، تحقیقات اخیر از این ایده که بیوتین یک تغییر بزرگ ایجاد میکند پشتیبانی نمیکند.

 

3.    امگا 3 و آنتی اکسیدان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

برای دستیابی به نتایج موثر بدون مصرف مکمل، میتوانید مقدار پروتئین های دریایی را از طریق رژیم غذایی خود بدست بیاورید. این شامل:

  • ماهی سالمون
  • صدف
  • ماهی خال مخالی
  • ماهی تن
  • ساردین

 

اینها همه غنی از پپتیدها و امگا 3 هستند که میتوانند موهای شما را براق کنند.
همچنین ممکن است برای مقابله با استرس اکسیداتیو، که باعث پیرتر به نظر رسیدن مو میشود، خوردن آنتی اکسیدان بیشتری را در نظر داشته باشید. برخی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از:

  • گردو
  • لوبیا
  • بلوبری
  • کلم بروکلی
  • گوجه فرنگی

 

درمان خشکی مو در خانه

 

4.    از شستن روزانه موهای خود خودداری کنید

شامپو، آلودگی و عرق موهای شما را از بین میبرد، اما همچنین موهای شما را از سبوم سلب میکند. سبوم نوعی روغن طبیعی است که باعث میشود موهای شما راحت تر نگهداری شده و در صورت داشتن مقدار مناسب، براق شوند. سبوم زیاد منجر به ظاهر موی چرب میشود.
اما احتمالاً نیازی نیست که هر روز موهای خود را از چربی سلب کنید – شما میتوانید موهای خود را یک روز در میان بشویید و در نتیجه ببینید که موهای شما سالم تر به نظر میرسند. اگر نمیتوانید یک روز در میان موهایتان را بشوید، حداقل از یک شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید یا حتی یک شامپوی کودک را امتحان کنید. هر دو بدون پاک کردن روغن طبیعی مو، به طور ملایم پاک کننده هستند.

5.    به جای خشک شدن از طریق هوا، موهای خود را بپیچید

اگر موهای شکننده دارید، به جای اینکه اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شود سعی کنید بعد از شستن، موهای خود را با پارچه یا حوله بپیچید.
اگر با موهای خیس میخوابید، از یک روبالشتی ابریشمی استفاده کنید تا رطوبت موها به بالش هایتان جذب نشود.

 

6.    سبک مراقبت از موهایتان را تغییر دهید

اگر گرم کردن، صاف کردن یا افزودن حجم به موهای شما ممکن است بخشی از برنامه روزانه شما برای سالها باشد، یا حتی دلیل خشک شدن موهای شما باشد کاملا راه اشتباهی را پیش گرفته اید.
یک بررسی نشان داد که ساقه مو بعد از خشک کردن از طریق حرارت آسیب قابل توجهی میبیند. اگر میخواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید، خشک کن را حداقل 6 اینچ دور نگه دارید.

 

درمان خشکی مو در خانه

 

7.    دوش های سردتر را امتحان کنید

ممکن است آب داغی که برای شستشوی بدن در زیر دوش استفاده میکنید باعث سوزش موهای شما شود. دوش آب سرد مزایای سلامتی دارد و رشد سریع مو میتواند از جمله آنها باشد. بعد از اینکه موهایتان را زیر دوش شامپو کردید، موهای خود را زیر یک دمای آب سردتر به مدت یک یا دو دقیقه آبکشی کنید تا رشته ها احیا شوند و پوست سر شما تازه شود.

 

8- از روغنهای اساسی استفاده کنید

روغن آرگان مراکش به یک درمان خانگی محبوب برای خشکی مو تبدیل شده است. ما درباره چگونگی یا اینکه این درمان به طور قطعی موثر است چیز زیادی نمیدانیم، اما امتحان آن آسان است. استفاده از چند قطره روغن آرگان در انتهای موهای شما ممکن است ظاهر کامل و لطیف تری به آن بدهد. سایر روغن های اساسی مانند روغن نعنا و روغن اسطوخودوس ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و از شکستگی آن جلوگیری کنند.

 

درمان خانگی خشکی مو

 

9. کلاه بپوشید

اشعه ماورا بنفش میتواند به ساقه موهای شما آسیب برساند همانطور که میتواند به پوست شما آسیب برساند. اگر موهای خشک دارید، قرار گرفتن در معرض این اشعه ها را محدود کنید. در طول فعالیت های روزمره خود از کلاه استفاده کنید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی خودداری کنید. اگر موهای شما قبلاً در معرض اشعه ماورا بنفش قرار گرفته است، مقداری ژل خالص آلوئه ورا بر روی موهای شما ممکن است به ترمیم آسیب کمک کند.

 

10. روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است. یک مطالعه در سال 2005، نشان داد که روغن نارگیل به ویژه در نفوذ فیبرهای مو مفید است.
روغن نارگیل با صاف کردن موهایتان تار به تار، ظاهر کلی موهای شما را بهبود میبخشد. شما میتوانید هر هفته یک بار موهای خود را با روغن نارگیل گرم شده درمان کنید.


با موهای خشک و روغن نارگیل که با دمای طبیعی اتاق گرم شده است شروع کنید.
مقداری روغن نارگیل را قبل از استفاده روی کف دست خود مالیده و روی انتها، تاج سر و ریشه مو تمرکز کنید.
با تکرار این فرآیند، موهای خود را در روغن نارگیل اشباع کنید اما خیس نکنید، و روغن را برای حدود 20 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس کاملاً بشویید.

 

برند های شامپو مو خشک موجود در بازار

  1. ژیوانا
  2. مای
  3. سریتا
  4. آدرا
  5. یانسی
  6. اویدرم
  7. پریم
  8. ایروکس
  9. فولیکا
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری