خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

داشتن دندان های سالم در دوران مصرف سیگار

داشتن دندان های سالم در دوران مصرف سیگار

داشتن دندان های سالم در دوران مصرف سیگار

داشتن دندان های سالم در دوران مصرف سیگار - Having Healthy Teeth While Smoking

 

سیگار کشیدن چگونه بر سلامت دهان و دندان تاثیر میگذارد

سیگار کشیدن به خودی خود آسیب مستقیم به دندانهای شما نمی زند. با این حال، می تواند باعث خشکی دهان و تغییر نوع باکتری در دهان شما شود. این ممکن است خطر پوسیدگی و بیماری های لثه را افزایش دهد.

نیکوتین و قیر حاصل از سیگار کشیدن می تواند باعث زردی طولانی مدت دندان ها و ایجاد لک روی سطح دندان ها و پرکردگی های موجود شود. همچنین افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های لثه، عفونت قارچی دهان (برفک دهان) و ضایعات بافت های نرم، از جمله سرطان دهان هستند.

 

سیگار کشیدن چگونه با سرطان ارتباط دارد؟

اکثر مردم می دانند که سیگار کشیدن می تواند باعث سرطان ریه و گلو شود، اما بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که این یکی از دلایل اصلی سرطان دهان است. هر ساله هزاران نفر بر اثر سرطان دهان که ناشی از سیگار کشیدن است می میرند.

 

تاثیر سیگار بر دندان

 

سیگار کشیدن چه تاثیری روی لثه من دارد؟

سیگار کشیدن همچنین می تواند منجر به بیماری لثه شود. افرادی که سیگار می کشند به احتمال زیاد پلاک باکتریایی تولید می کنند که منجر به بیماری لثه می شود. لثه تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا سیگار کشیدن باعث کمبود اکسیژن در جریان خون می شود، بنابراین لثه های آلوده بهبود نمی یابند. سیگار کشیدن باعث می شود افراد پلاک دندانی بیشتری داشته باشند و باعث می شود بیماری لثه با سرعت بیشتری نسبت به افراد غیر سیگاری بدتر شود. بیماری لثه هنوز هم شایع ترین علت از دست دادن دندان در بزرگسالان است.

چرا دندان های من لکه دار شده اند؟

یکی از اثرات سیگار کشیدن، لک شدن دندان بر اثر نیکوتین و قیر موجود در تنباکو است. این می تواند در مدت زمان بسیار کمی دندان های شما را زرد کند و افراد سیگاری زیادی اغلب پس از سالها سیگار کشیدن از دندانهای تقریبا قهوه ایشان شکایت دارند.

 

آیا بعد از جراحی دندان می توانم سیگار بکشم؟

این یک "نه" سخت خواهد بود. سیگار کشیدن بر روی بهبودی بافت ها بعد از جراحی تأثیر منفی می گذارد و خطر عفونت را افزایش می دهد. سیگار کشیدن اندکی پس از جراحی دندان می تواند منجر به تاخیر در وضعیت دردناک به نام سوکت خشک شود.

 

تاثیر سیگار بر دندان

 

در صورت سیگار کشیدن چگونه می توانم از دندان (و لثه) خود محافظت کنم؟

شستن دهان پس از سیگار کشیدن می تواند میزان لک شدن دندان را کاهش دهد.

مسواک زدن مستقیم پس از سیگار کشیدن می تواند نفس شما را بهبود بخشد. همچنین مدت زمان نشستن نیکوتین و قطران بر روی دندان ها و لثه ها را کاهش می دهد. این می تواند باعث کاهش لک شود.

مصرف مکرر آب می تواند با اثرات کم آبی سیگار مقابله کند. رعایت استاندارد بهداشت دندان برای افراد سیگاری بسیار حیاتی است زیرا در مقایسه با افراد غیر سیگاری در معرض خطر پوسیدگی و بیماری لثه هستند. این امر همچنین به کاهش بوی بد دهان کمک می کند.

تمیز کردن موثر دندان ها، از جمله استفاده از خمیردندان، مسواک، نخ دندان و سایر وسایل کمک بین دندانی، همراه با مسواک زدن یا تمیز کردن زبان می تواند کمک زیادی به بهبود نفس فرد کند.

چگونه افراد سیگاری زبان خود را تمیز کنند؟

افراد سیگاری گاهی اوقات متوجه تغییر رنگ زبان به رنگ زرد، قهوه ای یا سیاه می شوند. این امر معمولاً به دلیل رشد بیش از حد پاپیلای زبان (چند مورد کشیده مانند مو در سطح بالای زبان) همراه با رشد بیش از حد مخمر یا باکتری یا داروهای خاص است. تغییر رنگ به سیاه اغلب در افراد سیگاری سنگین با بهداشت دهان و دندان ضعیف دیده می شود.

استفاده از مسواک تمیز یا خراشیدن زبان برای تمیز کردن زبان وضعیت را بهبود می بخشد و در حالت ایده آل باید به صورت روزانه انجام شود.

 

تاثیر سیگار بر دندان

 

آیا استفاده از خمیر دندان به افراد سیگاری کمک می کند؟

خمیر دندانهایی که برای افراد سیگاری به بازار عرضه می شود معمولاً دارای طعم نعناع شدیدتر و سایش بالاتر هستند. مطمئناً، افزایش شدت طعم نعناع به بهبود طراوت نفس کمک می کند.

سایش بالاتر این نوع خمیر دندان ها می تواند به از بین بردن برخی لکه های جزئی سطح کمک کند، اما با این حال احتیاط است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید. مسواک زدن بیش از حد غیرمعمول می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

آیا مسواک مخصوصی برای کاهش لکه وجود دارد؟

بسیاری از افراد سیگاری از مسواکی با موی سفت و سخت با خمیردندان های ساینده و مسواک زدن فشرده استفاده می کنند، به این امید که بتوانند لکه های دندان های خود را از بین ببرند. من فقط به آنها می گویم دست بردارید و دست از کار بکشید. شما نباید دندان و لثه خود را در معرض این سواستفاده قرار دهید. مسواک زدن تهاجمی اغلب منجر به آسیب به ساختار دندان در نزدیکی لثه می شود و همچنین می تواند منجر به رکود لثه شود.

استفاده از برس متوسط یا موی نرم همراه با حرکت مسواک دایره ای کافی است.

البته مسواک های مخصوص برای از بین بردن جرم سیگار وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

تاثیر سیگار بر دندان

 

دهان شویه ها چطور؟

ممکن است افرادی که سیگار می کشند بیشتر از افراد غیر سیگاری بوی بد دهان بدهند. محصولاتی مانند دهانشویه ها ممکن است در کوتاه مدت به پنهان سازی مشکل کمک کنند، اما درمانی نمی کنند.

 

آیا روش های سفید کردن دندان، دندان های من را سفید می کند؟

لکه های خارجی نیکوتین، قطران و مواد غذایی به راحتی توسط دندانپزشک در هنگام جرم گیری و پرداخت پاک می شوند. رنگ زرد ذاتی دندان های شما را می توان به طور قابل اعتماد به سایه سفید و روشن با روش های سفید کردن دندان (به عنوان مثال سفید شدن) در بیشتر اوقات بهبود بخشید. سفید شدن دندانها به تنهایی و بدون جرم گیری و صیقل دندان ها اغلب نتایج غیر استاندارد را به همراه دارد.

اکنون، پس از به اشتراک گذاشتن تمام نکات بالا، پیام ما به شما این است که شما سیگاری باشید یا نباشید، اطمینان از داشتن عادت های تمیز کننده خوب دندان مهم است. با این وجود، در صورت سیگار کشیدن، حفظ بهداشت دهان و دندان حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما باید مرتباً دندان ها، لثه ها و دهان خود را توسط یک متخصص دندانپزشکی واجد شرایط بررسی کنید!

 

برند های محصولات بهداشت دهان و دندان مخصوص افراد سیگاری موجود در بازار

  1. پلاسترین
  2. میسویک
  3. کاپیتانو
  4. سیگنال

 

تاثیر سیگار بر دندان

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری