بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

بهترین شوینده مناسب پوست‌های خشک و حساس کدامند؟

بهترین شوینده مناسب پوست‌های خشک و حساس کدامند؟

بهترین شوینده مناسب پوست‌های خشک و حساس کدامند؟

چند ویژگی یک فیس واش برای شستشو پوست خشک و حساس را در این مقاله همراه با معرفی چند محصول بازگو می‌کنیم...

با تمام تمرکز روی سرم ها ، مرطوب کننده ها و محصولات ضد پیری ، ممکن است یک قسمت مهم از پازل مراقبت از پوست را فراموش کنید: یک شستشوی خوب صورت. تینا آلستر ، مدیر بخش جراحی لیزر پوست، واشنگتن و استاد بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون در واشنگتن، می گوید: "پاک کننده یک مسئله بسیار بزرگ است ، به خصوص در اوقات شدید سال مانند زمستان."

چرا؟ درجه حرارت سردتر همراه با گرمای خشک داخل باعث رطوبت پوست شما می شود - بنابراین افزودن یک پاک کننده خشن در مخلوط می تواند برای چهره شما دردسر ایجاد کند. شستشوی صورت شما برای تمیز کردن پوست طراحی شده است ، بنابراین بسیاری از آنها غالباً با مواد سورفکتانت پر می شوند: صابون هایی که از منافذ پوستی ، روغن ، و آلودگی ایجاد می کنند. این می تواند رطوبت پوست را حتی بیشتر کند و منجر به ایجاد لکه های خشک و پوسته پوسته شود . این فقط مسئله پوسته پوسته شدن یا احساس تنگی ناخوشایند نیست - خشکی پوست به نظر می رسد ملایم ، کدر و خطوط و چین و چروک ها را برجسته می کند.

حتی اگر با آکنه سر و کار دارید ، مراقب خشک شدن پوست خود باشید. "این باعث آسیب های میکروبی در پوست می شود که در آن باکتری ها می توانند آکنه را وارد کرده و بدتر کنند. حتی دکترهایی که پوست مستعد آکنه دارند باید از نحوه تأثیر هوای خشک و سرد زمستان بر چهره آنها آگاه باشند. "

آنجاست که یک شستشوی ملایم و مرطوب کننده صورت می تواند به نفع شما باشد. Deirdre Hooper ، دکتر ، متخصص پوست و موی پوست در Audubon Dermatology در نیواورلئان اضافه می کند: "پاک کننده ها ابزاری فوق العاده قدرتمند در هنگام مقابله با خشکی پوست هستند." اما وقتی ده ها گزینه در بازار وجود دارد چگونه می توان انتخاب کرد؟ در اینجا ، متخصصان پوست توضیح می دهند که در یک شستشوی صورت موثر برای پوست های حساس باید به دنبال چه مواردی باشند.

چگونه بهترین شستشوی صورت را برای پوست های خشک و حساس انتخاب کنیم
کرم دار شوید: بسیاری از افراد در ماه های تابستان به یک شوینده ژل روی می آورند تا به شما در کنترل روغن و درخشش در رطوبت کمک کند. دکتر آلستر می گوید ، اما شستشوی صورت کرمی در صورت داشتن پوست خشک مفیدتر است. به دنبال برچسب هایی بگویید که "خامه ای" یا "لوسیون" باشد ، از بطری به رنگ سفید در می آید یا هنگام استفاده ، احساس مرطوب کننده می کند.

از مصرف عطرها خودداری کنید: به خصوص انتخاب محصولات بدون بو بسیار مهم است ، زیرا رایحه ها می توانند باعث تحریک شوند ، دکتر هوپر می گوید. روی برچسب به دنبال عطر و بوی بدون عطر باشید. محصولات حساس به پوست یکی دیگر از موارد خوب است.

بدنبال مواد مرطوب کننده باشید: دکتر آلستر می گوید : هیالورونیک اسید یک مرطوب کننده درجه یک است زیرا آب را به پوست جذب می کند. گلیسیرین و سرامیدها همچنین باعث افزایش رطوبت بیشتری می شوند ، در حالی که آلوئه ورا و سویا می توانند احساس آرامش کنند.

ضد پیری ها را تماشا کنید: موادی مانند گلیکولیک یا اسیدهای لاکتیک ممکن است به مبارزه با علائم پیری کمک کنند (و جوش های سرسیاه مزاحم را دور نگه دارید ) ، اما روغن خشک پوست را از روغن مورد نیاز سلب می کند. این مواد را از شستشوی صورت خودداری کنید.

دکتر هوپر می گوید ، پس از یافتن شستشوی صورت که دوست دارید ، حتماً فقط یک بار در روز قبل از خواب تمیز کنید. (می توانید صبح با آب میسلار یا تونر آبرسان تأمین کنید .) بلافاصله بعد از اینکه پوست هنوز مرطوب است ، مرطوب کننده را با یک مرطوب کننده مناسب برای پوست های حساس قفل کنید .

اکنون که می دانید به دنبال چه چیزی بگردید ، می توانید برنامه روزمره خود را تغییر دهید. اگر پوست خشک و حساسی دارید ، بهترین شستشوی صورت را می توانید امتحان کنید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری