خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

شایع ترین دلایل زبری و خشکی مو

شایع ترین دلایل زبری و خشکی مو

خشکی و ریزش مو می تواند ناشی از عواملی مانند شرایط محیطی، عادات مراقبت از مو و سلامت جسمانی باشد. در این مقاله به علل اصلی زبری و خشکی مو اشاره کرده ایم:

  • عوامل محیطی: محیط تاثیر بسزایی در نرمی مو دارد. زیرا آب و هوای خشن، خواه خیلی گرم یا خیلی سرد، باعث شکنندگی موها می شود و افرادی هستند که دائماً از خشکی مو رنج می برند، مانند افرادی که در آب و هوای خشک و گرم زندگی می کنند و یا ساعات طولانی را زیر آفتاب یا باد می گذرانند. حتی کسانی که مدت زیادی را زیر کولر می گذرانند نیز از این مشکل رنج می برند.
  • روش های بد مراقبت از مو: روش های مراقبت از مو که اغلب به خشکی مو منجر می شوند شامل شستن موها بیش از دو بار در هفته، شستن موها با آب داغ، شانه کردن و حالت دادن به هنگام خیس بودن، استفاده از شامپو نامناسب یا محصولات مراقبت از مو تاریخ گذشته است. موهایی که سفت شده، رنگ شده و تحت درمان شیمیایی قرار گرفته اند نیز در معرض زبری و خشکی مو هستند.
  • آب ناسالم: قرار گرفتن در معرض آب ناسالم مانند حمام کردن در آب تصفیه شده شیمیایی یا بسیار شور، و شنا در استخرهایی که حاوی سطوح بالایی از کلر هستند نیز منجر به این وضعیت می شود.
  • سبک زندگی ناسالم: مانند ننوشیدن آب زیاد، عدم توجه به تامین مواد مغذی مورد نیاز مو و سیگار کشیدن باعث خشکی مو می شود.
  • مشکلات سلامتی: در برخی موارد، خشکی مو نتیجه یک مشکل بهداشتی اساسی است که بر توانایی موهای شما برای حفظ رطوبت تأثیر می گذارد، مانند تغذیه نامناسب، مصرف کم آب و مایعات طبیعی، کلسیم. کمبود و کم کاری تیروئید.

نکاتی برای خلاص شدن از شر موخوره

همچنین دستور العمل هایی برای سلامت و لطافت مو وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره کرده ایم:

  • کاهش تاثیر عوامل محیطی بر روی مو: سعی کنید در مواقع گرمای شدید یا سرمای شدید از خانه بیرون نروید و در صورت لزوم از موهای خود با کلاه یا کلاه مناسب محافظت کنید. شال داشته باشید و از مواجهه با تهویه مطبوع یا گرمایش خودداری کنید و به دور بودن از آن یا استفاده از پنکه به جای کولر عادت کنید.
  • از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید: سیگار و ورزش را ترک کنید تا مطمئن شوید که تغذیه و مواد مغذی مهم به موهای شما می رسد، غذای سالم تازه بخورید و مقادیر کافی آب بنوشید.
  • سعی کنید مشکلات تان را درمان کنید: حتماً مشکلات سلامتی که بر موها تأثیر می گذارند، مانند کمبود کلسیم و کم کاری تیروئید، نظارت و درمان کنید.
  • مواظب موهای خود باشید: برای شانه زدن از یک برس چوبی با دندانه های پهن استفاده کنید و در حالی که خیس است آن را شانه نکرده و با حرارت خشک نکنید. بلکه با حرکات دایره ای سبک ماساژ دهید تا موها خشک شود. هر شب، حتی برای دو دقیقه، به پوست سرتان برسید. محصولات مراقبت از موی باکیفیت که مناسب موهای شما باشد را خریداری کرده و آن ها را بکار بگیرید.
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری