ماه لوکس ماه لوکس موبایل

آیا میتوانید در دوران بارداری موهای خود را رنگ کنید؟

آیا میتوانید در دوران بارداری موهای خود را رنگ کنید؟

آیا میتوانید در دوران بارداری موهای خود را رنگ کنید؟

آیا میتوانید در دوران بارداری موهای خود را رنگ کنید؟ - Can you dye your hair during pregnancy

 

رنگ مو و موارد برجسته در دوران بارداری

در دوران بارداری بدن شما با رشد کودک تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. مثلا وزن شما افزایش میابد.
شما ممکن است همیشه احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشید زیرا بدن شما این تغییرات را پشت سر میگذارد. شما نمیتوانید بر تمام تغییرات فیزیکی در حال انجام کنترل داشته باشید. اما یک چیزی که شما بر آن کنترل دارید، رنگ موهای شماست.
یک رنگ موی تازه و جدید میتواند روحیه شما را تغییر دهد. اما ممکن است از استفاده رنگ مو در دوران بارداری ترس داشته باشید. بسیاری از رنگ های مو حاوی مواد شیمیایی هستند، بنابراین ممکن است نگران باشید که کودک خود را در معرض سموم قرار میدهید. نگرانی های شما معتبر است.
خوشبختانه، اطلاعات زیادی در دسترس است که به شما کمک میکند تصمیم بگیرید که آیا استفاده از رنگ مو در دوران بارداری خطر دارد یا خیر.

 

آیا میتوانید در دوران بارداری موهای خود را رنگ کنید؟

به عنوان یک مادر باردار، هر کاری که انجام میدهید میتواند در آینده کودک شما تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض سطح بالای سرب در دوران بارداری میتواند مشکلاتی مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و سقط جنین ایجاد کند. و اگر در دوران بارداری ماهی زیادی با میزان جیوه بالا بخورید، کودک شما میتواند در سیستم عصبی خود مشکل داشته باشد.
رنگ های مو حاوی مواد شیمیایی بی شماری مانند PPD (این باعث می شود رنگ با ساقه مو پیوند یابد)، رزورسینول، MEA، آمونیاک، پرسولفات ها، پارابن ها، پروپیلن گلیکول و فلزات مانند نیکل. بنابراین طبیعی است که به عوارض جانبی احتمالی آنها فکر کنید.
خبر خوب این است که رنگ مو به طور خطرناکی سمی نیست، بنابراین استفاده از آن در هنگام بارداری برای موهای شما بی خطر است.
مقدار کمی از رنگ مو میتواند در طول درمان به پوست شما وارد شود. اگرچه ممکن است رنگ با پیشانی یا پوست سر شما تماس پیدا کند، اما در واقع مقدار کمی از این ماده شیمیایی در پوست شما جذب میشود. مقدار کمی است، بنابراین بعید است که این ماده شیمیایی بر بدن در حال رشد کودک شما اثر مضر بگذارد.
به طور کلی، رنگ آمیزی مو در دوران بارداری بی خطر است. اما هنوز باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا خطر آسیب رساندن به کودک خود را به حداقل برسانید.
در اینجا پنج نکته برای اطمینان از به دست آوردن رنگ موی دلخواه در حالی که از کودک آینده خود محافظت میکنید، آورده شده است:

 

رنگ مو در دوران بارداری

 

1.    تا سه ماهه دوم صبر کنید

مو در دوران بارداری میتواند با سرعت بیشتری رشد کند، بنابراین ممکن است در طی این 9 ماه به ریشه زدن بیشتری نیاز داشته باشید. برای به حداقل رساندن آسیب احتمالی جنین در حال رشد، برخی از متخصصان توصیه میکنند که در 12 هفته اول بارداری مو رنگ نکنید.
برای رنگ آمیزی موهای خود باید تا سه ماهه دوم صبر کنید. رشد و نمو سریع در سه ماهه اول انجام میشود. مهم است که در این مدت یک محیط محافظ برای کودک خود فراهم کنید.

 

2.    ایمن ترین خدمات را انتخاب کنید

برای یک گزینه ایمن تر، تکنیک هایی را امتحان کنید که رنگ مستقیماً روی ساقه مو رنگ شده باشد.
رنگ مو به طور کلی در دوران بارداری بی خطر است، اما احتیاط کردن هیچ ضرری ندارد. اگر نگران اثرات مضر احتمالی هستید، روشهای درمانی ملایم تری را انتخاب کنید تا در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرید.
به جای رنگ آمیزی کل موهای خود، از آرایشگر خود در مورد هایلایت، یخ زدگی یا خطوط سوال بپرسید تا از مالیدن رنگ مستقیم روی پوست سر یا پوست خود جلوگیری کنید.
استفاده از کلاه و سپس رنگ کردن مو بسیار ایمن است، زیرا کلاه پوست سر را میپوشاند.

3.    از رنگ ملایم استفاده کنید

رنگ موی دائمی ممکن است بهترین نتیجه را داشته باشد، اما این تنها گزینه برای رنگ نیست. یک راه ایمن در دوران بارداری این است که، رنگ موی بدون آمونیاک و نیمه دائمی را انتخاب کنید.
یک رنگ نیمه دائمی ممکن است به اندازه رنگ موی دائمی دوام نداشته باشد، اما میتواند از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم بکاهد. این میتواند باعث آرامش خاطر شما در هنگام بارداری شود.
رنگ ارگانیک و سبزیجات ایمن تر هستند. رنگ گیاهی خالص مانند حنا، پودر چای یا چغندر را انتخاب کنید که فاقد آمونیاک و سایر مواد مصنوعی باشد.
رنگ موهای طبیعی وجود دارد که میتوانیم آنها را در خانه تهیه کنیم و استفاده از آنها بسیار ایمن است. به عنوان مثال: نصف فنجان آب چغندر و نصف فنجان آب هویج را مخلوط کنید. روی موهای مرطوب بریزید. یک ساعت صبر کنید سپس کاملا بشویید. شما هایلایت های قرمز را روی موهای خود پیدا خواهید کرد.
شامپوهای تقویت کننده رنگ در بازار موجود است که میتواند بهترین گزینه برای رنگ آمیزی مو در دوران بارداری باشد.
البته قبل از خرید برچسب را بررسی کنید. برخی از فرآیندهای به اصطلاح "طبیعی" به همان اندازه مواد شیمیایی مشابه با عناصر سنتی در خود دارند.

 

رنگ مو در دوران بارداری

 

4.    در مکان های دارای تهویه مناسب موهایتان را رنگ کنید

هنگامی که زمان شروع رنگ آمیزی فرا میرسد، کارشناسان موافقت میکنند که باید برخی اقدامات احتیاطی اضافی را انجام دهید. اگر در سالن هستید، بهتر است تهویه مناسب داشته باشد. اگر در خانه هستید، پنجره ها را باز کنید تا در هوای تازه نفس بکشید، نه بخارهای سمی. اگر رنگ را روی موهای خود ماساژ میدهید، همیشه دستکش بپوشید و برای پوشاندن بیشتر یک پیراهن آستین بلند بپوشید.
این معیار میزان مواد شیمیایی را که به پوست شما لمس میکند و جذب میکند، کاهش میدهد.
اگر آرایشگر مو هستید، محدود کردن قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی دشوار است. اما از آنجا که قرار گرفتن بیش از حد در معرض مواد شیمیایی و موهای سمی میتواند خطر سقط جنین را افزایش دهد، بنابراین باید هنگام استفاده از مواد شیمیایی مو مراقبت بیشتری انجام دهید.


آرایشگران مو هنگام بارداری باید اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهند:
دستکشهای محافظ را مرتبا تعویض کنید.
در اطراف ایستگاه کاری خود غذا نخورید.
هنگام استفاده از درمان های شیمیایی، از ماسک صورت استفاده کنید.
هر اثری از رنگ مو را از روی پوست خود بشویید.

 

5.    در صورت امکان ابتدا رنگ را روی یک رشته از موهای خود امتحان کنید

به یاد داشته باشید که تغییرات هورمونی میتواند باعث شود موهای شما واکنش متفاوتی نشان دهند، بنابراین ممکن است آنچه را که انتظار دارید دریافت نکنید. قبل از اینکه رنگ را روی تمام موهای خود بزنید، یک رشته آزمایشی را امتحان کنید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری