ماه لوکس ماه لوکس موبایل

درمان جوش و آکنه با بنزوئیل پروکساید

درمان جوش و آکنه با بنزوئیل پروکساید

جوش و آکنه چیست؟ بنزوئیل چیست و در درمان جوش چه نقشی دارد

 

اگر چه آکنه معمولاً بعد‌‌‌‌ از چند‌‌‌‌ سال خود‌‌‌‌‌بخود‌‌‌‌ خوب می‏‌شود‌‌‌‌ ولی نمیتوان آن را به حال خود‌‌‌‌ رها کرد‌‌‌‌. زیرا آکنه‏ای که د‌‌‌‌رمان نشود‌‌‌‌، ممکن است تا پایان عمر جوشگاه‏ هایی بد‌‌‌‌شکل بر روی پوست بماند‌‌‌‌. البته این جوشگاه‏ها نیز قابل ترمیم می‏باشند‌‌‌‌.

آکنه می‏تواند‌‌‌‌ باعث بد‌‌‌‌شکل شد‌‌‌‌ن صورت و د‌‌‌‌ر نتیجه ناراحتی روحی بیمار گرد‌‌‌‌د‌‌‌‌. همچنین د‌‌‌‌ر موارد‌‌‌‌ حاد‌‌‌‌ و شد‌‌‌‌ید‌‌‌‌، موجب پید‌‌‌‌ایش جوشگاه‏های بسیار بد‌‌‌‌شکل و د‌‌‌‌ایمی می‏‌شود‌‌‌‌. باید‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر نظر د‌‌‌‌اشت که حتی موارد‌‌‌‌ ملایم آکنه نیز می‏توانند‌‌‌‌ موجب پید‌‌‌‌ایش جوشگاه‏ها شوند‌‌‌‌.

در مورد بنزوئیل پراکسید چه می دانید؟

آیا با موارد کاربرد آن آشنایی دارید؟ چه عوارضی با مصرف این ماده شیمیایی در کمین شما خواهد بود؟ همهی مردم از مزایای بنزوئیل پراکسید آگاه نیستند، اما فواید آن سبب میشود ترکیب مناسب و مفیدی برای نگهداری در خانه باشد. در این مقاله به بررسی جوش و آکنه و درمان آن با بنزوئیل پراکسید میپردازیم.

 

درمان جوش و آکنه چیست؟ | رفع جوش با بنزوئیل پروکساید

درمان جوش و آکنه چیست؟ | رفع جوش با بنزوئیل پروکساید

 

 

 

آکنه چگونه بوجود می آید؟

 

افزایش طبیعی مقد‌‌‌‌ار هورمون‏های مرد‌‌‌‌انه د‌‌‌‌ر ایام نوجوانی (بلوغ) د‌‌‌‌ر هر د‌‌‌‌و جنس پسر و د‌‌‌‌ختر موجب می‏‌شود‌‌‌‌ که غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ چربی پوست (سباسه) بزرگتر و فعالتر شوند‌‌‌‌. این غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ د‌‌‌‌ر نواحی‏ از بد‌‌‌‌ن (صورت، پشت، شانه‏ها و قفسه سینه) که آکنه شایع است وجود‌‌‌‌ د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌. به ند‌‌‌‌رت آکنه ناشی از اختلالات هورمونی می‏‌باشد‌‌‌‌. غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ چربی پوست با مجرای خروجی مو که اصطلاحاً «فولیکول» نامید‌‌‌‌ه می‏شود‌‌‌‌، ارتباط د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌.

این غد‌‌‌‌د‌‌‌‌ ماد‌‌‌‌ه‏ای چرب به نام سبوم تولید‌‌‌‌ می‏کنند‌‌‌‌ که از طریق منفذ خروجی فولیکول به سطح پوست تخلیه می‌‏گرد‌‌‌‌د‌‌‌‌. به نظر می‏رسد‌‌‌‌ که چربی سبب تحریک مجرای فولیکول می‌‏گرد‌‌‌‌د‌‌‌‌، لذا سرعت جد‌‌‌‌ا شد‌‌‌‌ن سلول‏ها با اتصال به یکد‌‌‌‌یگر یک لخته را بوجود‌‌‌‌ می‏ آورند‌‌‌‌. بسته شد‌‌‌‌ن مجرای فولیکول توسط این لخته شرایط را برای رشد‌‌‌‌ باکتری‏ها د‌‌‌‌ر د‌‌‌‌اخل مجرا مساعد‌‌‌‌ می‏‌کند‌‌‌‌.

 

درمان جوش و آکنه

 

بدون تردید ارزشمندترین داروی موضعی ضد جوش بنزوئیل پراکسید است. بنزوئیل پراکسید به دو شکل محلول درآب و محلول در الکل تولید می‌شود. پوستهای چرب تر باید از انواع محلول در الکل و پوستهای خشک و حساستر باید از انواع محلول درآب استفاده کنند. انواع محلول در الکل در افراد با پوست خشک ایجاد تحریک و قرمزی میکنند.

 

مکانسیم اصلی داروی موضعی بنزوئیل پراکسید اثر ضدباکتریال است. اما ثرات کمدولیتیک یا از بین برنده جوشهای کوچک زیرپوستی هم دارد. درجوش یا آکنه مقاوم به درمان سد مقاومت را می‌شکند. همچنین بعداز بهبودی جوش یا آکنه میتوان آنرا بعنوان داروی نگهدارنده روی پوست بدون جوش استفاده کرد تا جلوی برگشتن جوش یا آکنه را بگیرد. حتی مصرف یکبار در هفته آن نیز فایده دارد.

 

درمان جوش و آکنه

درمان جوش و آکنه

 

 

 

بنزوئیل پراکسید چیست

بنزوئیل پراکسید یک داروی موضعی و ماده شیمیایی صنعتی است که به عنوان ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک و سفید کننده استفاده می‌شود. اگرچه در صورت بلعیدن آن، سمی در نظر گرفته می‌شود اما تحقیقات انجام شده توسط دکترHyein Mi kim در موسسه ملی تحقیقات محیطی کره شمالی نشان داده است که در صورت تماس با پوست، تجزیه می‌شود و در نتیجه بنزوات تولید میکند که در گیاهان یافت شده و سمی نمیباشد.

 

مزایای بنزوئیل پراکسید

 

بنزوئیل پراکسید، پرکاربرد ترین ماده در درمان آکنه میباشد. آکنه نوعی تورم هورمونی و عفونت غده ای فولیکول های مو میباشد. تغییرات هورمونی می تواند سبب افزایش سطح کراتین پوست شده و باعث شود غده های چربی مسدود شوند و در معرض عفونت باکتریایی پروپیونیک قرار بگیرند. (یک نوع باکتری که در پوست های انواع جانداران وجود دارد.)

 

بنزوئیل پراکسید آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده ای پرقدرت میباشد. اگر در معرض پوست قرار گیرد، در یک فرایند فرار، اکسیژن آزاد کرده و باعث میشود اکسیژن به منافذ بسته شده نفوذ پیدا کند و باکتری های زنده موجود را از بین ببرد. بنزوئیل پراکسید در مقایسه با سالیسیلیک اسید، موثرترین راه برای از بین بردن آکنه نوع p  میباشد. در مقابل این موضوع به کاهش تورم و قرمزی کمک میکند.

کنترل چربی پوست با بنزوئیل پراکسید

 

روغن طبیعی پوست شما توسط غده های چربی تولید شده و سبب میشود پوست شما مرطوب مانده و به درمان آن کمک میکند. تغییرات هورمونی که باعث به وجود آمدن آکنه میشود با واکنش افراطی غده های چربی همراه است.

 

چربی بیشتر منافذ را می بندد و باعث میشود باکتری آکنه نوع p  که به طور طبیعی روی پوست شما زندگی میکند، داخل شود و از آنزیم های لیتیک استفاده کند تا پروتئین و چربی ها را تجزیه کند و چربی پوست بیشتری تشکیل دهد. این ترکیب قدرتمند کمک می کند پوست شما خشک شده و به مراتب میزان چربی کمتر شود و به پوست اجازه میدهد تعادل چربی خود را دوباره بازیابی کند.

طبق مطالعه منتشر شده در دارودرمانی، این ماده جایگزین فوق العاده ای برای درمان آکنه میباشد. همچنین چربی زیاد از پوسته پوسته شدن سلول های مرده پوستی جلوگیری میکند که همین موضوع منافذ را بسته و سبب به وجود آمدن جوش های سرسیاه میگردد که در صورت عدم درمان، به کیست تبدیل میشوند. ترکیب این ماده به همراه درمان های دیگر پیشنهاد میشود تا به خشکی جوش و آکنه کمک کند.

 

 کنترل چربی پوست با بنزوئیل پراکسید

 کنترل چربی پوست با بنزوئیل پراکسید

 

 

 

 روش استفاده از بنزوئیل پراکسید

 

بنزوئیل پراکسید بدون نسخه و در مقادیر بالاتر با تجویز پزشک در دسترس است و به صورت ژله، شوینده و لوسیون موجود میباشد. اگر اولین بار است آن را استفاده میکنید؛ قبل از استفاده باید مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

 

ابتدا آن را روی نقطه کوچکی از پوست خود چندین بار پشت سر هم امتحان کنید. واکنش معمول آن خشکی پوست بوده ولی در صورت مشاهده تورم و قرمزی بیش از حد به این معنی است که بنزوئیل پراکسید نباید مصرف شود.

بنزوئیل پراکسید لباس، مو یا وسایل خانه را سفید میکند. پس هنگام استفاده از آن مراقب باشید. وقتی از ژله بنزوئیل پراکسید استفاده می‌کنید، آن را با مقادیر کم و مستقیما روی نقاط آکنه بگذارید.

آن را وارد دهان خود، چشم ها یا بینی نکنید و تا زمانی که دستور داده شده، آن را رها کنید. اگر از مایع تمیزکننده استفاده می‌کنید، محلول را روی مناطق تحت تاثیر مالیده و برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه قبل از شست و شو روی پوست بگذارید.

قبل از استعمال بنزوییل پراکسید، ناحیه مورد نظر را با تمیز کننده ملایم به آرامی شسته و از خراش یا تراشیدن پوست بعد از استفاده خودداری کنید. زیرا سبب حساسیت پوستی شده و متورم می‌گردد.

 

 

مشاهده و خرید محصولات ضد جوش الارو

 

مشاهده و خرید فلویید ضد جوش قوی صورت و بدن الارو

فلوييد ضد جوش قوی صورت و بدن الارو

فلویید ضد جوش قوی صورت و بدن الارو

 

مشاهده و خرید فلویید ضد جوش قوی صورت الارو

فلوييد ضد جوش قوی صورت الارو

فلویید ضد جوش قوی صورت الارو

 

مشاهده و خرید کرم مرطوب کننده آکنه مات الارو

کرم مرطوب کننده آکنه مات الارو

کرم مرطوب کننده آکنه مات الارو

 

مشاهده و خرید ژل آکنه واش الارو

ژل آکنه واش الارو

ژل آکنه واش الارو

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری