کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات

مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات

مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات

مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات - Advantages and disadvantages of sulfate free shampoos

 

همه ما سالم ترین و پر زرق و برق ترین موهای ممکن را میخواهیم و گاهی اوقات برای انتخاب بهترین گزینه برای موهای خود مجبور هستیم محصولات را دقیق بررسی کنیم. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید سولفات با موهای شما چه میکند و چرا اصلاً از شامپوی بدون سولفات استفاده نمیکنید ...

شامپو بدون سولفات چیست؟

سولفات ها یک ماده کاملا استاندارد برای بسیاری از محصولات شامپو (و تمیز کننده های خانگی) هستند. انواع اصلی آن سدیم لوریل سولفات (یا SLS) و سدیم لوریت سولفات (SLES) است. بنابراین SLS در شامپو چیست؟ به زبان ساده، سولفات ها موادی هستند که باعث می‌شوند شامپوها به یک کف غلیظ تبدیل شوند. با این حال، آنها به دلیل آسیب رساندن به مو مورد انتقاد قرار گرفته اند و مطمئنا SLS و SLES مواد مغذی به موهای شما اضافه نمی‌کنند. اما سولفات ها چه کاری با موهای شما انجام می‌دهند و فواید شامپوی بدون سولفات چیست؟

بخوانید تا متوجه شوید!

 

شامپو بدون سولفات

 

فواید شامپوی بدون سولفات

1. شما میتوانید روغن های طبیعی و ضروری مو را نگه دارید

همانطور که در بالا توضیح داده شد، سولفات ماده ای است که معمولاً در انواع شامپوها یافت می‌شود. وقتی نوبت به شامپو می‌رسد، آنها یک اثر کف کننده ایجاد میکنند که به از بین بردن کثیفی مو و پوست سر شما کمک می‌کند.

سولفات ها همانقدر که در پاکسازی موهای شما موثر هستند، می‌توانند روغن های طبیعی ضروری موهای شما را نیز از بین ببرند. پوست سر ما یک لایه روغن طبیعی به نام سبوم دارد، استفاده از شامپوهای فاقد سولفات میتواند از پوست شما در برابر سبوم از دست رفته محافظت کند. این شامپوها برای کسانی که پوست خشک دارند خوب است. یکی از مزایای استفاده از شامپوی بدون سولفات این است که موهای شما درخشش طبیعی و سالم خود را از دست نمی‌دهند.

2. لازم نیست رنگ موهای خود را بخاطر سولفات ها قربانی کنید

متاسفانه، سولفات ها میتوانند انواع مختلف مو را ویران کنند. اگر موهای رنگی دارید، ممکن است بعد از استفاده از شامپوی سولفات، رنگ موی شما کم رنگ به نظر برسد.

 

شامپو بدون سولفات

 

3. شما میتوانید موهای خود را فوق العاده قوی نگه دارید

سولفات ها میتوانند برخی از موها را فوق العاده خشک کنند که منجر به آسیب دیدگی و خشک شدن انتهای آن میشود. انتخاب کالایی مانند شامپو بدون سولفات یک روش مطمئن برای محافظت و تقویت موهای خود است.

 

4. با حساسیت پوست سر خداحافظی کنید

کسانی که پوست سر حساس دارند میدانند که محصولات نامناسب مو میتوانند وضعیت چالش برانگیز را بسیار بدتر کنند. یکی از مزایای شامپوی فاقد سولفات این است که برای پوست سرهای حساس لطیف تر است و هیچ خشکی یا خارش خاصی را تحریک نمی‌کند.

5. تمام مو فرفری ها خوشحال میشوند

اگر موهای فر دارید، میدانید که بدون رطوبت موی فری در کار نیست. از آنجا که سولفات موهای شما را خشک میکند، باعث میشود که فرهای شما نتوانند الگوی حلقه های خود را حفظ کنند.    

 

شامپو بدون سولفات

 

6. موها کمتر گره میخورند

همچنین شامپوهای فاقد سولفات دارای برخی مواد روغنی هستند. این مواد روغنی از گره خوردن موها جلوگیری میکند.

  

معایب استفاده از شامپوی بدون سولفات (عوارض جانبی) 

اگرچه استفاده از شامپوی بدون سولفات جنبه های خوبی دارد، اما معایبی نیز به همراه دارد.

 

1. شامپو بدون سولفات کف ایجاد نمیکند

سولفات ها خاصیت ساخت کف را دارند. شامپو بدون سولفات کف نمیکند. این موضوع پیش بینی تمیز بودن یا تمیز نبودن موهای شما را دشوار میکند.

2. شستن مو دشوار است

سولفات ها به عنوان سورفاکتانت میتوانند کثیفی های گیر کرده در موها را از بین ببرند. با استفاده از شامپوی بدون سولفات ممکن است لازم باشد از شامپوی بیشتری برای شستن موهای خود استفاده کنید.

 

3. باعث ریزش مو می‌شود

بیشتر شامپوهای فاقد سولفات فقط در صورت استفاده در مقدار مشخص مناسب هستند. بنابراین، استفاده نادرست از آنها می‌تواند باعث ریزش موی زیادی شود.

 

بنابراین، اگر مشکلی در استفاده از یک شامپوی معمولی حاوی سولفات ندارید، خود را با شامپوی بدون سولفات اذیت نکنید.

 

شامپو بدون سولفات

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری