کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

14 نکته برای داشتن ناخن های قوی تر

14 نکته برای داشتن ناخن های قوی تر

14 نکته برای داشتن ناخن های قوی تر

14 نکته برای داشتن ناخن های قوی تر - 14 Tips For Stronger Nails

 

ناخن های قوی و سالم میتوانند شاخصی از سلامتی باشند، اما گاهی اوقات ناخن های ما آنقدرها که دوست داریم قوی نیستند.
خبر خوب این است که ما همیشه میتوانیم در سبک زندگی و عادات خود تغییراتی ایجاد کنیم تا ناخن ها را تقویت کرده و آنها را به جایی که دوست داریم برسانیم. در اینجا چند نکته آورده شده است که میتوانید برای تقویت ناخن های خود در کمترین زمان استفاده کنید.

1.    مکمل بیوتین مصرف کنید

بیوتین (همچنین به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 شناخته می شود) یکی از ویتامین های گروه B است. از آنجا که محلول در آب است، توسط بدن ذخیره نمیشود، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که روزانه آن را مصرف میکنید.
بیوتین میتواند به تقویت مو و ناخن کمک کند و همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن کمک میکند. این ماده را میتوان در غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته شده و حبوبات یافت، یا میتوانید از ویتامین B یا مکمل استفاده کنید.

 

تقویت ناخن

 

2.    قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید

خیساندن زیاد در آب میتواند باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن های شما شود. هنگام شستن ظرف ها دستکش بپوشید و سعی کنید هنگام استحمام دستان خود را از آب خارج کنید.
البته غیرممکن است که همیشه از غوطه ور شدن دست خودداری کنید، اما این نکته ای است که باید به آن توجه کنید.

 

3.    هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده میشوند و به راحتی میشکنند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک میکند تا رطوبت را حفظ کرده و قدرت خود را حفظ کنند.

 

4.    به رژیم غذایی خود توجه کنید

اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی سالم و متنوعی استفاده میکنید و همچنین از یک مولتی ویتامین همراه با مواد معدنی استفاده میکنید. یک رژیم غذایی با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مهم میتواند کل بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد - از جمله ناخن ها.

5.    مراقب محصولات مورد استفاده خود باشید

بسیاری از لاک ها یا درمان های ناخن حاوی مواد شیمیایی سختی هستند که در واقع میتوانند ناخن ها را ضعیف کنند. از پاک کننده لاک ناخن حاوی استون خودداری کنید زیرا می تواند به ناخن آسیب برساند.

 

6.    در صورت امکان از استفاده از ناخن های ژل یا اکریلیک خودداری کنید

در حالی که از این موارد به عنوان یک گزینه آسان برای کسانی که در رشد ناخن های خود مشکل دارند، استفاده میشود، استفاده مکرر میتواند باعث کنده شدن ناخن های شما شود و این باعث ضعف آنها میشود. اگر تصمیم به کاشت ناخن دارید سعی کنید به طور مکرر از آن استفاه نکنید.

 

7.    ناخن های خود را به طور مکرر لاک نزنید

در همین راستا، اگرچه لاک ناخن زیبا به نظر میرسد، اما ناخن های شما باید نفس بکشند. استفاده مداوم از لاک، حتی لاک غیر سمی، میتواند باعث ضعیف شدن ناخن شود.
پس از مدت یک هفته استفاده از لاک ناخن، لاک ناخن را با پاک کننده لاستیک بدون استون بردارید و سپس بگذارید ناخن های شما به مدت یک هفته بدون لاک باشد.

 

تقویت ناخن

 

8.    ناخن های خود را کوتاه نگه دارید

ناخن های بلند به احتمال زیاد شکسته میشوند و گرفتار چیزهایی میشوند، در حالی که ناخن های کوتاهتر کمتر خرد میشوند، ترک میخورند یا شکاف میخورند و به استحکام آنها کمک میکند.

 

9.     از ناخن های خود برای انجام کارها استفاده نکنید

استفاده از ناخن ها به عنوان ابزار میتواند منجر به شکستگی و خرد شدن شود و این امر باعث ضعف ناخن میشود.

 

10.    از لوسیون روی ناخن های خود استفاده کنید

بعد از پاک کردن لاک یا اگر فکر میکنید به اندازه کافی هیدراته نیستید، از کرم دست روی دستان خود استفاده کنید و مطمئن شوید که ناخن هایتان را مرطوب میکنید. این کار را میتوانید هر بار که دست خود را میشوید، انجام دهید.

11.    از ضد عفونی کردن بیش از حد دست ها خودداری کنید

اگر از ضد عفونی کننده دست استفاده میکنید، سعی کنید آن را روی ناخن های خود نگذارید و در این کار زیاده روی نکنید. استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده دست میتواند برای ناخن ها فاجعه بار باشد. این به این دلیل است که ضدعفونی کننده، ناخن ها (و دست ها) را خشک میکند و منجر به شکنندگی ناخن ها میشود.

 

12.    از محصولات تمیز کننده با احتیاط استفاده کنید

هنگام نظافت در اطراف خانه، از دستکش لاستیکی استفاده کنید. بسیاری از محصولات تمیز کننده یا دستمال های تمیز کننده حاوی مواد شیمیایی هستند که میتوانند ناخن را ضعیف کنند. دستکش به شما کمک میکند تا از تماس با این مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

 

تقویت ناخن

 

13.     از نزدیک به شامپوی خود نگاه کنید

اگر از شامپویی استفاده میکنید که مخصوص خشک کردن است و یا قصد دارد روغنهای مو را پاک کند، ممکن است باعث خشک شدن ناخن ها و ضعف یا شکنندگی ناخن ها شود. سعی کنید چند هفته شامپوی خود را عوض کنید و ببینید آیا تفاوتی مشاهده کردید.

 

14.    با پزشک خود صحبت کنید

اگر چندین هفته چندین مورد را امتحان کرده اید و هیچ تغییری در ناخن های خود مشاهده نکرده اید، به یک متخصص پوست مراجعه کنید. آنها میتوانند نگاهی به ناخن های شما بیندازند و در مورد روال و سلامت کلی شما سوالاتی از شما بپرسند.
در صورت لزوم، آنها میتوانند یک درمان ناخن با مقاومت تجویز کنند که میتواند به تقویت ناخن ها کمک کند.

به ناخن های خود توجه کنید

ناخن های ما میتوانند پیام های زیادی به دیگران ارسال کنند و ناخن های ضعیف یا شکننده ممکن است شما را از خود آگاه سازند. خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای تقویت ناخن ها و اصلاح آنها انجام دهید.
اگر روش های مختلفی را امتحان کرده اید و هیچ کمکی به شما نمیکند، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است یک بیماری زمینه ای وجود داشته باشد که باعث نازک یا شکننده شدن ناخن ها شود و فقط با درمان علت اصلی آن ناخن های شما دوباره میتوانند قوی شوند.

 

برند های تقویت ناخن موجود در بازار

  1. هیدرودرم
  2. سندروس
  3. آدرا
  4. شون
  5. دکتر ژیلا
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری