کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین مکمل برای تسکین دردهای مفاصل

بهترین مکمل برای تسکین دردهای مفاصل

بهترین مکمل برای تسکین دردهای مفاصل

افراد زیادی مبتلا به بیماری‌های مربوط به مفاصل مثل آرتروز هستند. این مشکل به دلیل از بین رفتن ماده غضروفی بین مفاصل ایجاد می‌شود و بیمار معمولا به هنگام مراجعه به پزشک داروهای مسکن و در مواردی هم دارویی تحت عنوان قرص غضروف‌ ساز دریافت می‌کند.

 

 

اما فکر می‌کنید کدام غضروف ساز بهتر است و این داروی غضروف ساز تا چه اندازه می‌تواند در کاهش درد و التهاب مفصل موثر باشد؟

در ادامه به بررسی این موضوع و معرفی قرص غضروف ساز تریپل فلکس می‌پردازیم.

 

برسی مکمل غضروف ساز و درد مفاصل تریپل فلکس

برسی مکمل غضروف ساز و درد مفاصل تریپل فلکس

رایج ترین مشکلات مفصلی کدامند؟

 

آرتروز

 

آرتروز انواع مختلفی دارد که دو مورد از آنها استئوآرتریت و روماتوئید می‌باشد. از این میان ، استئوآرتریت شایع‌ ترین مشکل در میان بدنسازها و سایر ورزشکاران است. این امر به دلیل فرسایش مفاصل و از بین رفتن غضروف‌ های استخوانی صورت می‌گیرد. غضروفی که زمانی صاف بوده است به مرور زمان زبر شده و منجر به درد و ساییدگی می‌گردد.

بورسیت

در مفاصل ما کیسه‌ های مایعی وجود دارند که آن‌ ها را بورس می‌نامند. این کیسه‌ ها قابلیت حرکت مفاصل بدون ارتباط و سایش را امکان پذیر می‌سازند. در صورتی که این کیسه‌ ها متورم شده و یا آسیب ببینند ، بورسیت رخ می دهد. این مشکل اغلب در شانه یا آرنج مشاهده می‌شود ، اما ممکن است در سایر نقاط بدن نیز اتفاق افتد.

 

 

التهاب تاندون

التهاب تاندون یکی از رایج‌ ترین درد بدنسازان و سایر ورزشکاران می‌باشد و بسیاری بر این باورند که درمان آن آسان است. با این حال در صورتی که این مشکل درمان نشود ، در آینده مشکل ساز خواهد بود. التهاب تاندون به معنای تورم تاندون اطراف مفصل می‌باشد و مقابله با آن ضروری است.

 

 رایج ترین مشکلات مفصلی

رایج ترین مشکلات مفصلی

قرص مفصل ساز چیست؟

 

امروزه کمبود انواع ویتامین و مواد معدنی لازم برای استحکام استخوان ها و غضروف ها در بین مردم شایع شده است و بسیاری از عدم وجود غضروف رنج می برند. اما درمان های متفاوتی برای ایجاد غضروف وجود دارد. تمرینات وزنه برداری علی‌ رغم مزایای زیادی که برای شما دارند ، می‌توانند مفاصل شما را به دلیل تحمل وزن بیش از حد نابود کنند.

 

در بسیاری از ورزش‌ های استقامتی ، شما مفاصل خود را تحت فشار قرار می‌دهید. با افزایش سن ممکن است شما دردهایی را در نواحی حس کنید که تصور درد در آن ناحیه را نداشته اید. بسیاری از افراد ورزشکار در سنین بالا ناگهان احساس درد می‌کنند و در این زمان هیچ گونه راه حلی به جز استفاده از قرص مفصل ساز وجود ندارد. قرص مفصل ساز نقش به سزایی در بهبود و محافظت از مفاصل دارند.

نقش اسید آمینه‌ لیزین در قرص مفصل ساز چیست؟

غضروف قوزک پا ، زانو ها ، مچ دست ، آرنج‌ ها و شانه‌ ها معمولا به دلیل آرتریت آسیب می‌بینند. به همین دلیل لازم است که با تغذیه‌ مناسب به بازسازی طبیعی و سریع این غضروف‌ ها کمک کرد. یکی از اسید آمینه‌ هایی که در غضروف سازی سریع موثر است ، اسید آمینه‌ لیزین می‌باشد که نقش مهمی در جذب کلسیم ، تولید کلاژن برای بازسازی بافت‌ های آسیب‌ دیده ، بهبود ظاهر پوست و محکم کردن تاندون‌ ها دارد.

به عقیده‌ محققان کمبود لیزین باعث کند شدن سرعت رشد بافت‌ های آسیب‌ دیده می‌شود. بدن ما به ازای هر کیلوگرم وزن به روزانه 12 میلی‌ گرم لیزین نیاز دارد. قرص مفصل ساز عبارتی است که در سال های اخیر زیاد شنیده می شود.

بسیاری از مردم و بیماران اطلاعاتی از آناتومی مفصل دارند و می دانند غضروف قسمتی از مفصل بوده که در حرکت نرم و روان آن موثر است. می دانید که علت بسیاری از درد های مفصلی ، ساییدگی و آرتروز بوده و پدیده غالب در ساییدگی مفصل ، آسیب دیدن و از بین رفتن غضروف است. پس منطقی به نظر می رسد که اگر دارویی بتواند غضروف آسیب دیده مفصل را ترمیم کند ، می تواند تا حد زیادی درد آن را نیز از بین ببرد.

 

 قرص مفصل ساز

نقش اسید آمینه‌ لیزین در قرص مفصل ساز

 آیا قرص غضروف ساز یک درمان‌کننده است؟

موادی که امروزه به نام غضروف ساز در بازار دارویی وجود دارند همگی ماده موثره‌ای به نام گلوکزامین دارند و بعضا حاوی کندروایتین سولفات هم هستند. مطالعات زیادی بر روی موثر بودن یا نبودن گلوکزامین و کندروایتین سولفات بر روی روند آرتروز و ساییدگی مفصل و درد مفصلی انجام شده ولی هیچ مطالعه‌ای تاکنون نشانه نداده که این مواد تاثیری در روند ساییدگی و آرتروز داشته باشند و مهمتر از همه هیج مطالعه‌ای نتوانسته نشان دهد که این مواد غضروف ساز هستند؛

چرا که وقتی قوطی دارو را می‌خرید که روی آن نوشته شده است " گلوکزامین / کندروآیتین سولفات" شما نمی‌توانید مطمئن باشید واقعا چیزی را که می‌خواهید بدست آورده‌اید. طبق مطالعه جدیدی که به عمل آمده تنها نیمی از این مکمل‌ها واقعا به اندازه‌ای که بر روی جعبه ذکر کرده‌اند حاوی این مواد هستند.

مزایای مصرف قرص مفصل ساز چیست؟

  • کاهش درد مفاصل
  • افزایش انعطاف پذیری
  • افزایش محدوده حرکات

بسیاری از موادی که در قرص مفصل ساز یافت می‌شوند ، عملکرد متفاوتی داشته و برخی از آن‌ ها صرفا به عنوان مهارکننده درد و برخی دیگر نیز به عنوان روان کننده مفاصل و ترمیم آسیب ها استفاده می‌شوند.

 

 مزایای مصرف قرص مفصل ساز

مزایای مصرف قرص مفصل ساز

بهترین مکمل برای بهبود درد مفاصل چیست؟

قرص تریپل فلکس (Triple Flex) یکی از انواع قرص غضروف ساز می‌باشد که حاوی 3 ترکیب مورد نیاز برای ساختمان مفصل و غضروف است. این 3 ترکیب عبارتند از: گلوکزامین، کندروئیتین و متیل سولوفونیل متان (MSM).

  • گلوکزامین: غضروف مفصل را حفظ کرده و به انعطاف پذیری و حفظ آن کمک می کند.
  • کندرویتین: نقش مهمی در جذب و نگهداری آب در غضروف دارد و باعث انعطاف پذیری و حفظ آن می شود.
  • MSM: یک منبع طبیعی گوگرد است که باعث تحرک مفاصل می شود و دارای اثرات ضد درد و ضد التهاب است.

مکمل تریپل فلکس

کپسول غضروف ساز تریپل فلکس

تریپل فلکس فاقد هرگونه رنگ، طعم دهنده یا نگهدارنده مصنوعی است.

مقدار و نحوه مصرف قرص غضروف ساز تریپل فلکس

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول قرص تریپل فلکس به صورت 3 بار در روز مصرف می‌شود و تاثیر گرفتن از آن حداقل به 4 الی 6 هفته زمان نیاز دارد.

نکاتی که در رابطه با مصرف قرص تریپل فلکس باید بدانید

  • چنانچه مبتلا به دیابت هستید این دارو را بااحتیاط مصرف کنید.
  • مصرف این مکمل در زنان باردار و شیرده و یا کسانی که به غذاهای دریایی حساسیت دارند باید با نظر پزشک صورت گیرد.
  • دارو را در جای خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • استفاده از محصولات موضعی و مکمل‌های خوراکی ضد التهاب جهت دستیابی به نتیجه بهتر توصیه می‌شود.
  • مصرف این مکمل ممکن است نیاز به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایپوبروفن را جهت درمان تورم و درد ساییدگی مفصل کاهش دهد.

درصورتیکه تجربه مصرف تریپل فلکس را دارید نظرات خود درباره این غضروف ساز، با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری