خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

چرا امگا 3 بخوریم و مصرف آن چه فواید و عوارضی دارد؟

چرا امگا 3 بخوریم و مصرف آن چه فواید و عوارضی دارد؟

لزوم مصرف امگا سه | همه چیز درباره امگا3

 

امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختار برخی از چربی‌ها وجود دارد. این اسیدهای چرب را از آن جهت ضروری نامیدند که برای ادامه حیات ضروری است و هم بدن انسان نمی تواند آن را تولید کند، حتماً باید از طریق غذا یا مکمل‌ها تأمین شود. بدن انسان برای رفع نیازهای خود به مواد مغذی ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.

 

سه نوع اسید چرب امگا 3 وجود دارد، یعنی اسید آلفا - لینولنیک (ALA)، دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) که هر سه برای بدن مهم هستند.منابع گیاهی روغن دانه کتان، روغن سویا، روغن کنف، روغن کانولا، روغن گردو، کلزا، پریلا، چیا و توفو غنی از ALA هستند.

 

لزوم مصرف امگا سه | همه چیز درباره امگا3

لزوم مصرف امگا سه | همه چیز درباره امگا3

فوايد امگا 3 چیست؟ 

پيشگيري از بيماري هاي قلبي- عروقي  

مانع لخته شدن خون 

رشد سلولهاي مغزي 

افزايش اعتماد به نفس و مقاومت بدن 

جلوگيري از پيدايش و پیشروی سرطان

امگا3 در جلوگيري از پوكي استخوان نقش مهمي دارد

افزايش ضريب هوش شيرخواران شير مادر ( شير مادر امگا-3 دارد بنابراين توصيه مي شود مادران در دوران شير دهي ماهي بيشتر مصرف كنند)

برای بیماری‌های کرنری نیز توصیه می‌شود؛ سرخرگ‌های کرنری یا سرخرگ‌های قلب از آئورت بیرون می‌آیند؛ آئورت، شریان یا سرخرگ اصلی بدن است که از بطن چپ، خون را خارج می‌کند و اولین شریانی است که خون دارای اکسیژن زیاد را دریافت می‌کند.

 

گاهی کمبود امگا – 3 موجب بیماری‌های روحی و افسردگی می‌شود

امگا 3 برای آلزایمر مفید است.

امگا – 3 از سلول‌های عصبی محافظت می‌کند

خواص و فواید امگا 3 برای سلامت بدن و درمان بیماری ها

در این بخش از مقاله به بررسی تاثیر امگا سه در بهبود بیماری ها میپردازیم.

 

تقویت سلامت قلب

 

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، آزمایش ها کلینیکی نشان داده اند که امگا 3 در کاهش مشکلات بیماری های قلبی عروقی موثر است (CVD). روغن ماهی منبع عالی امگا 3 است و بنابراین خطر بیماری های قلبی و آریتمی های قلبی را کاهش می دهد. همچنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد (HDL). امگا سه از انباشت تری تری گلیسیرید جلوگیری می کند و همچنین سطح تری از تری تری گلیسیرید اضافی را کاهش می دهد.

 

تقویت سلامت قلب

تقویت سلامت قلب

 

کمک امگا 3 به کاهش وزن

تحقیقات انجام شده نشان داده است که امگا سه تاثیر خوبی بر ورزش برای کاهش وزن دارد. داوطلبانی که در رژیم غذایی خود امگا سه داشتند، کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی داشتند که به طور منظم آن را مصرف نمی کردند.

 

امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی

مصرف منظم امگا سه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه باعث می شود که شما در برابر بیماری های شایعی مثل سرماخوردگی، سرفه و انفلانزا مقاومت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در امگا سه فعالیت و مقدار سیتوکین ها و ایکوزانوئیدهای موجود در بدن که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند را تقویت می کنند. امگا سه برای بیمارانی که از لوپوس رنج می برند مفید است، که یک بیماری خود ایمنی است.

 

امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی

امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی

روغن امگا 3 موثر برای درمان ایدز

تحقیقات انجام شده، امگا سه را به عنوان یک روش درمانی برای ایدز مورد بررسی قرار داده است. با این حال، هنوز یک تحقیق در عمق نیاز است.

 

امگا سه برای کاهش التهاب

امگا سه در کاهش التهاب خون و بافت ها موثر است. امگا سه در درمان اختلالات گوارشی، بیماری سلیاک، سندرم روده کوتاه و بیماری روده ملتهب (IBD) از جمله بیماری کرون و کولیت روده موثر است که هر دو اختلالات معمول روده هستند.

 

امگا 3 برای کمک به درمان ورم مفاصل

امگا سه در درمان آرتروز، روماتیسم، علائم رینود و شرایط مشابه مفید است. استفاده از امگا سه می تواند به کاهش نیاز به دوزهای زیاد داروهای ضد التهاب (non) کمک کند. در آرتروز، امگا سه می تواند در کاهش تاثیر آنزیم هایی موثر باشد که غضروف را نابود می کنند.

 

امگا 3 برای کمک به درمان ورم مفاصل

امگا 3 برای کمک به درمان ورم مفاصل

 

امگا 3 برای تسکین افسردگی و اضطراب

اسیدهای چرب امگا 3، به تسکین افسردگی، ناراحتی، اضطراب، بی قراری، خستگی ذهنی، استرس، کاهش تمایل جنسی، تمایلات خودکشی و دیگر اختلالات عصبی کمک می کند. محققان بیان می کنند که امگا 3 می تواند در ثبات روحی و درمان اختلالات دو قطبی مفید باشد. یافته های یک مطالعه تحقیقاتی نیز نشان داد که مصرف ماهی می تواند برای سلامت روانی زنان مفید باشد و خطر گسترش افسردگی در زنان را کاهش دهد.

 

امگا 3 برای مراقبت از چشم

امگا 3 توانایی بینایی را بهبود می دهد. هم چنین به اجتناب از انحطاط ماکولار مربوط به سن کمک می کند. مطالعه ای علمی قوی در مورد فواید امگا 3 برای مراقبت از چشم ارائه داده و در نتیجه به ادارات دولتی و پزشکان اجازه داده شده تا امگا 3 را برای انحطاط ماکولار توصیه کنند.

 

امگا 3 برای درمان بیماری آلزایمر

تحقیقات انجام شده نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 در درمان بیماری آلزایمر موثر هستند. از آنجا که امگا 3 یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب ضروری است، به درمان بیماری آلزایمر کمک می کند.

کمک به درمان بیش فعالی

امگا 3 با توجه به غلظت بالای اسیدهای چربش، توانایی برخورد با اختلال بیش فعالی را دارد. برای کودکانی که از بیش فعالی، نارساخوانی، دیسپراکسیا، ناتوانی در انجام وظایف، بی ثباتی احساسی، نگرش تکان دهنده، هماهنگی ضعیف، ک توجهی، حافظه کوتاه مدت ضعیف، تمرکز پایین، تمایل به قطع دیگران، بی پرواگی، عجله، تحریک پذیری، تکانشگری، IQ پایین و یا اختلالات یادگیری رنج میبرند، امگا 3 یک درمان قطعی است.تحقیقات انجام شده نشان داده است زمانی که کودکانی که از اختلال بیش فعالی رنج می برند، به مدت 15 هفته امگا 3 و پامچال داده شود پیشرفت های چشمگیری در رفتار آن ها بروز می کند.

 

رشد سلولهای مغز با مصرف امگا سه

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که امگا 3 در رشد طبیعی مغز مفید است و به کودکان کمک می کند تا بر روی درس خود تمرکز کنند.همچنین مشخص شده است زمانی که زنان باردار مقادیر منظمی از امگا 3 مصرف می کنند، کودکان نوپای آن ها هماهنگی چشم - دستشان افزایش می یابد.

 

رشد سلولهای مغز با مصرف امگا سه

رشد سلولهای مغز با مصرف امگا سه

امگا 3 برای مراقبت از پوست

برای بهبود مشکلات پوست خشک با این که به نظر براق به نظر برسد، عالی است. برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما، پسوریازیس، خارش، قرمزی پوست، جراحات پوستی و جوش ها نیز می تواند مفید باشد. همچنین برخی از مردم ادعا می کنند که روغن به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند اما تحقیقات این ادعا را تایید نکرده است.

 

امگا 3 برای درمان آکنه

امگا3 یک درمان موثر برای آکنه است. EPA موجود در امگا3 برای مهار شکل گیری آندروژن معروف است، که می تواند بر شکل گیری چربی در کیسه های ترشحی مو تاثیر بگذارد، که منجر به آکنه می شود.

 

امگا 3 برای کنترل دیابت

بیماران دیابتی نوع دوم مستعد مشکلات قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز ، و سکته هستند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که امگا3 در کاهش سطح تری گلیسیرید در بیماران مبتلا به دیابت مفید است.

 

امگا 3 برای جلوگیری از زخم معده

EPA و DHA موجود در امگا3 ، باعث می شود که در صورت ایجاد زخم معده ناشی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مفید باشد.

 

امگا 3 برای جلوگیری از زخم معده

مگا 3 برای جلوگیری از زخم معده

امگا 3 برای حمایت از بارداری سالم

امگا 3 موجود در امگا3 برای زنان باردار بسیار مفید است، زیرا DHA موجود در آن به رشد چشم ها و مغز کودک کمک می کند. هم چنین به جلوگیری از تولد زودرس، وزن کم و سقط جنین کمک می کند. مصرف امگا3 با خوردن ماهی و یا مصرف مکمل های امگا3 در دوران بارداری برای رشد کلی کودک و سلامت مادر بسیار مفید است.

با این حال، لازم به ذکر است که امگا3 که از کبد ماهی به دست می آید، نباید در طول دوران بارداری مصرف شود. چون دارای رتینول هستند و ویتامین A معمولاً باعث مشکلاتی در زایمان می شود.

امگا3 سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود باروری و تقسیم سلولی کمک می کند و کیفیت اسپرم افزایش می یابد. پس از انزال، عمر اسپرم در برابر حملات پراکسیداسیون چربی موجود در دستگاه تناسلی زن را افزایش می دهد و در نتیجه شانس بارداری را افزایش می دهد.

 

امگا 3 برای حمایت از بارداری سالم

امگا 3 برای حمایت از بارداری سالم

امگا 3 برای مراقبت از مو

این روغن به حفظ درخشندگی خوب مو کمک می کند، زیرا امگا 3 دارای ویژگی های محرک رشد است و منبع تغذیه کیسه های ترشحی مو است. به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

 

امگا 3 برای جلوگیری از بیماری لو جیرگ

امگا3 سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که اسیده ای چرب امگا 3 ممکن است باعث کاهش یا تاخیر بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروپیک (ALS) نیز به بیماری لو جیرگ شود.

 

امگا 3 برای بهبود سیستم گردش خون

امگا 3 موجود در امگا3 توانایی بهبود گردش خون همراه با کاهش سطح کلسترول را دارد.همچنین اعتقاد بر این است امگا3 به پیش گیری از آسم و نارسایی کلیوی کمک می کند.بسیاری از مردم نیز دوست دارند که امگا3 به حیوانات خانگی خود، به ویژه سگ ها و گربه هایشان بدهند، چرا که موهای آنها را براق و صاف می کند.هم چنین می تواند به سگ ها و گربه ها کمک کند تا با ورم مفاصل، که یک بیماری شایع در میان حیوانات خانگی است، مقابله کنند.

 

عوارض جانبی امگا 3

با اینکه امگا3 فواید زیادی دارد اما مصرف زیادی آن می تواند باعث ایجاد آلرژی و عوارض جانبی شود. افرادی که به غذاهای دریایی یا ماهی آلرژی دارند، به طور خاص، اثراتی مانند کهیر و تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو تجربه خواهند کرد.

 

در مورد مصرف بیش از حدش، فرد ممکن است تنفس بد بو، ناراحتی شکم، مدفوع شل، آروغ، تهوع، ضربان قلب نامنظم و بیماری مزمن در این مورد را تجربه کند. دقت کنید که بیش از میزان مصرف توصیه شده مصرف نکنید.

اجازه دهید نگاهی به برخی از اثرات جانبی بیندازیم:

کودکان

جذب بیش از حد امگا3 توسط کودکان می تواند منجر به واکنش های آلرژیکی مثل خارش، خس خس یا سرفه خشک شود و همچنین ممکن است سیستم ایمنی آن ها را تضعیف کند.

 

زنان باردار

با اینکه امگا3 فواید بسیاری برای زنان باردار دارد، اما محتوای جیوه ای موجود در آن می تواند به حافظه، توانایی های شنوایی، مهارت ها و بینایی نوزاد آسیب برساند.

 

احتمال افسردگی و اختلال دو قطبی

جذب بیش از حد امگا3 می تواند علائم افسردگی و اختلال دوقطبی را افزایش دهد.

 

سرطان، بیماری کبدی

اگر از دیابت، سرطان و بیماری های کبد رنج می برید، از مصرف اضافی این روغن اجتناب کنید چون ممکن است وضعیت بیماری را بدتر کند.

دیابت و فشار خون پایین

مصرف امگا3 در حد افراط می تواند سطوح فشار خون را پایین تر از سطح نرمال کاهش دهد.

 

مشاهده و خرید مکملهای امگا 3

کپسول امگا 3 یورو ویتال 60 عددی

ویژگی کپسول امگا 3 یروویتال

حفظ سلامت و عملکرد طبیعی قلب؛
مغز و با مصرف در دوران بارداری
کمک به رشد طبیعی مغز
کمک به رشد چشم
کمک به رشد جنین

کپسول امگا 3 یورو ویتال 60 عددی

کپسول امگا 3 فلکسید اویل باریج

 

ویژگی امگا سه گیاهی باریج

 

کاهش خطر بیماریهای قلب و عروق

محافظ قلب و عروق

کاهش فشار خون

حاوی امگا 3

ضد التهاب

کپسول امگا 3 فلکسید اویل باریج

کپسول امگا 3 فلکسید اویل باریج

 

روغن ماهی امگا 3 بدون جیوه فرمولاتد

ویژگی روغن ماهی امگا 3 بدون جیوه

  • اثرات ضد التهابی
  • کمک به تنظیم فشارخون
  • کاهش دهنده چربی خون
  • کمک به تقویت سیستم عصبی
  • کمک به سلامت سیستم قلبی عروقی

روغن ماهی امگا 3 بدون جیوه Formulated Omega 3 Sciences

روغن ماهی امگا 3 بدون جیوه Formulated Omega 3 Sciences

 

شربت امگا 3 مارینوکس کودک

ویژگی شربت امگا سه کودکان مارینوکس

  • کمک به حفظ سلامت عمومی بدن
  • رشد و تکامل استخوانهای بدن
  • تقویت سیستم ایمنی

شربت امگا 3 مارینوکس کودک

شربت امگا 3 مارینوکس کودک

شربت امگا ۳ مکس یورو ویتال

ویژگی شربت امگا 3 یوروویتال

  • دارای بالاترین میزان امگا ۳ (۲۸۸۰ میلیگرم امگا ۳)
  • حاوی ویتامین های A,D,E
  • فاقد طعم و بوی ماهی
  • با طعم مطلوب پرتقال
  • امگا ۳

شربت امگا ۳ مکس یورو ویتال - EuRho Vital Omega-3 Max

شربت امگا ۳ مکس یورو ویتال - EuRho Vital Omega-3 Max

امگا 3 فاقد جیوه کارن

ویژگی امگا 3 کارن

  • ضدالتهاب قوی
  • بهبود عملکرد مغزی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • ارتقاء سلامت عمومی

امگا 3 فاقد جیوه کارن

امگا 3 فاقد جیوه کارن

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری